Gå til innhold

Vil prisen til X360 Elite gå ned snart?


ismo2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvordan prisnivået er på de "enklere" xboxene på markedet i dag tviler jeg litt. Samtidig er det solide rykter om en kommende slank PS 3, og det kan det jo hende Microsoft snapper opp og ønsker å konkurrere med.

Og så må jeg jo tilføye at det er enkelte gode tilbud på Elitemaskiner rundt om kring, som faktisk ikke er så dyre selv om det er mye penger det er snakk om.

Lenke til kommentar

Det går vel rykter om ein ny revision også (Valhalla?) som skal lanserast mot slutten av året (bør vel bli i god tid før julehandelen). 45 nm produksjonsteknikk, muligens med CPU og GPU i samme chip. Då er det kanskje håp for integrert straumforsyning også, om andre ting i boksen blir krympa :)

Lenke til kommentar

Tja, skal de selge noe billigere må de vanligvis ta det inn andre steder.

 

Hadde vært spennende å vite hva de norske importørene tjener på å selge en konsoll videre til butikkene, for butikkene tjener ingenting om de selger den videre til kunden (om kunden ikke kjøper tilbehør/spill samtidig)

 

Å levere en konsoll med både composite, component og HDMI kabel er vel litt bortkastet da kunden bare kan bruke én av dem.

 

Xbox 360 (pro/elite) er eneste konsollen jeg har sett der det har fulgt med mer enn bare composite kabel.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Og det har begynt.

 

Men hvis det nå blir slik at Elite og PS3 sidestilles prismessig, burde vel folk flest gå for konsollen med Blu-Ray spiller?

 

Synes ikke Blu-ray spilleren i PS3'en er verdt å bruke som et veldig stort argument lenger. Jeg har selv kun PS3, men jeg har også gått til innkjøp av en standalone Blu-ray-spiller som gjør en mye bedre jobb enn PS3'en gjør.

 

Men det er klart at om man ikke stiller veldig store krav til Blu-ray-spilleren, og ønsker seg en relativt rimelig konsoll... da får man gå for en PS3. Men det finnes nok mange som kjøper konsollen for å spille, og heller investerer i en standalone-spiller for media.

Lenke til kommentar

No er eg langt i frå noko lyd- eller bilde-fanatiker, men synst no PS3 fungerer veldig bra som Blu-ray-spelar. Kjøp fjernkontrollen frå Play.com til ~150 kr så kan til og med mindre teknisk begava personar (les: din betre halvdel) bruke den akkurat som ein stand-alone-spelar :)

 

Edit: Og om Elite no kjem under 2000 kr (?), gjerne med ein grei bundle, blir det nok innkjøp av ein 360 i løpet av hausten :)

Endret av Einride
Lenke til kommentar
Skjul
Hadde vært spennende å vite hva de norske importørene tjener på å selge en konsoll videre til butikkene, for butikkene tjener ingenting om de selger den videre til kunden (om kunden ikke kjøper tilbehør/spill samtidig)

Er dette sant? eventuellt hvordan vet du det?

Har da mine kilder :)

I de kjedene/butikkene jeg har litt innsikt i selges konsollene med omtrent null fortjeneste. Er det tilbud på konsoll i butikk er det ofte kjeden som betaler tapet til butikken.

Hvorfor det er slik må gudene vite. Å bare selge konsollen er dårlig deal for butikken. Tilbehør og spill er derimot kurrant fortjeneste på (ofte veldig god om det er uoriginalt tilbehør).

Har aldri hørt om tilbud på konsoll fra leverandørene, men at store kjeder som kjøper store volum får lavere pris er vel ikke å se bort ifra.

Spør hvilken som helst ansatt i en spillbutikk hva han betalte for sin konsoll. Vil si det meget sikkert at h*n betalte bortimot det samme som kundene må betale (og det sier han ikke bare fordi han jobber der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...