Gå til innhold

Hvor bra bærbar PC trenger jeg til å spille World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Hei hei

Etter å solgt min stasjonære og alt annet som har med spill å gjøre. Til og med både min xbox 360 og ps3, så setter jeg igjen med eee pc 1101ha. Gøy å spille popcap spill osv, men jeg begynner å få litt abstinenser.

Så jeg ser etter en bærbar pc, og det eneste kravet er at den kjører world of warcraft bra. helst 60 fps.

Vil ikke utgangspunktet ikke ha stasjonær, fordi har ikke så mye plass å ha den i leiligheten, men tar imot tips der også, kanskje shuttle? mini barebone, eller hva det nå heter.

men først og fremst bærbar.

håper jeg postet i riktig kategori

ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei

Etter å solgt min stasjonære og alt annet som har med spill å gjøre. Til og med både min xbox 360 og ps3, så setter jeg igjen med eee pc 1101ha. Gøy å spille popcap spill osv, men jeg begynner å få litt abstinenser.

Så jeg ser etter en bærbar pc, og det eneste kravet er at den kjører world of warcraft bra. helst 60 fps.

Vil ikke utgangspunktet ikke ha stasjonær, fordi har ikke så mye plass å ha den i leiligheten, men tar imot tips der også, kanskje shuttle? mini barebone, eller hva det nå heter.

men først og fremst bærbar.

håper jeg postet i riktig kategori

ha en flott dag!

Vel , hvor mye penger er du villig til å betale? og hva legger du i 60 fps?

60 fps i dalarn? (akkuratt som om det er mulig :p med alt på fult :p)

vel.. dama kjøpte seg nettopp en ny laptop, ho er stor fornøyd med den.. kjører WoW rimelig bra med alt på fult (uten om shadows, den er 1 hakk ned siden full shadows er buggy)

stili er pcn og, sånn å se på.. prisen er ganske grei og, for hvis du skal ha en bra laptop så må du ut med rundt 10k

sjekk denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=483828

Lenke til kommentar

Hvis pris ikke er et problem kan du jo vurdere dette beistet fra Asus. Quad-core prosessor, 6GB (3 * 2GB) ddr2 800MHz ram. NVIDIA GeForce GTX 260M 1GB skjermkort og ikke minst blueray-drev for å se blueray-filmer. Skjermen har 1920 * 1200 oppløsning og maskinen har både HDMI og VGA-kontakter for tilkobling av skjerm. Med to harddisker på 320GB har du også nok av lagringsplass.

Eneste å utsette på maskinen er egentlig at ram-en er av DDR2-typen med "bare" 800MHz klokkefrekvens. Begynner jo å bli vanligere med 1066MHz ram i bærbare nå. Denne maskinen burde kunne kjøre World of Warcraft ganske bra. Men den er nok litt bråkete. Og den kommer garantert til å være relativt bråkete. For ikke å snakke om størrelsen på maskinen. Men skal du spille på en bærbar må du nesten opp i 17"-gamerbærbare.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Wow kjørte kjempebra på min gamle bærbare, kjøpte den for 8000,- for fire år siden, men kasserte den nå i sommer så husker ikke modellen. var en HP. men poenget er vel at Wow ikke krever noe særlig, så de billigbærbarene de tidvis har på salg på elkjøp osv skal etter min mening være mer en nok :) men nå er ikke jeg noen stor grafikkhore heller da :p

Lenke til kommentar

takker for tips, har mellom 7000 og 10000 å bruke etter jeg solgte anlegget mitt. Kunne gjerne ha brukt mer penger, men kjøpte meg en eee pc for 1 uke siden, Det var jo smart :p

men igjen takk for tips, tenkte også mer tips som går på hva cpuen burde ligge på, 4gb ram tenkte jeg, og mest viktig, skjermkort.

wow skal kjøres i 1680x1050, og når det gjelder detail level osv, så kan det bare stå helt ned på minimum/low. Det bryr meg ikke mye. Så for å reformulere:

Hva trenger jeg av bærbar pc for å drive wow i 1680x1050 med alt på low.

Og i 60fps i dalaran nei, det skjønte jeg nesten :p Men mener vel en stabil god fps i pvp/raid

Lenke til kommentar

Har sett på en, tilbakemelding om hva dere syntes:

15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD

Intel® Core™2 Duo P8700 processor, 2.53GHZ

100GB SATA 7200RPM 2.5" (har extern)

4gb ddr3 system minne

ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkort med 512MB GDDR3 minne

Lenke til kommentar

Ser ut som en brukandes maskin det der. LED-skjerm er jo et stort pluss. Fine farger og god kontrast. Prosessoren er forholdsvis rask for å være en notebook-prosessor. Harddisken er jeg mer usikker på. 100GB kapasitet betyr lav datatetthet. I essens vil man ha størt mulig datatetthet da dette fører til lavere søketider og raskere datahenting. Størst mulig kapasitet på harddisken er altså bra! Men du må vurdere hva du kan ta deg råd til.

Skjermkortet er ok. 512MB er kanskje litt lite om du har lyst til å spille i 1920 *1080. Men hvis du som du sier kun skal spille i 1650 * 1000 eller noe slikt så går det nok bra. Ikke sikker på om jeg liker 16 * 9 ratioen da skjermen blir litt lav i høyden. Det kan være irriterende hvis man skal sitte i office og surfe nettsider. Men til spill og film er det ypperlig. :)

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html

Genial side forresten, alle skjermkort som finnes på laptoper rundt om, og hva du kan forvente av fps i forskjellige spill.

Testet nettopp wow på min eee pc, den har 1.7ghz og 32 mb dedikert grafikkminne (WOOHO) og der fikk jeg 9 fps med alt på low og 800x600. Men skal bruke noen dager å lete litt, så en pc på finn med nesten samme specs som den jeg postet, litt dårligere grafikkort og cpu, og skjermoppløsning. Men bare til 3000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...