Gå til innhold

Spill fra Revolusjonskrigen/Borgerkrigen i Amerika?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for tips, Call of Juarez har jeg spilt igjennom, det eneste jeg har funnet hittil er en Half life mod kalt "battlegrounds 2".

Datidens teknologi egner seg svært dårlig for FPS. Inntil Sharp "breechloader" kunne en infanterist ikke fyre av mer enn ett skudd før man måtte lade på nytt. Infanterister, annet enn offiserer, var ikke utstyrt med revolver, som også var en ny teknologi da. At datiden infanteritaktikk også besto av marsj på rekke, så to til tre kolonner i kompaniform for avfyring av skudd på rekke gjør det heller ikke mer tiltrekkende å lage et FPS-spill om perioden.

Men, om du likevel vil ha et dugandes spill om perioden og som sikkert kommer til å gjøre deg like frustrert til å begynne med som jeg var, er AGEODs "America's Civil War" absolutt verdt de få kronene det koster for en digital kopi nå. :)

Lenke til kommentar

hva med dette du får kjøpt det på steam aner ikke om det er bra eller dårlig men er iallefall i riktig periode

The History Channel Civil War - A Nation Divided eller så kan du prøve demoen til Darkest of Days det er litt sci fi med mye tidsreisning men der har du en del historiske våpen.

Lenke til kommentar
Datidens teknologi egner seg svært dårlig for FPS. Inntil Sharp "breechloader" kunne en infanterist ikke fyre av mer enn ett skudd før man måtte lade på nytt. Infanterister, annet enn offiserer, var ikke utstyrt med revolver, som også var en ny teknologi da. At datiden infanteritaktikk også besto av marsj på rekke, så to til tre kolonner i kompaniform for avfyring av skudd på rekke gjør det heller ikke mer tiltrekkende å lage et FPS-spill om perioden.

Sikkert mange som er enig i deg at denne perioden passer dårlig som FPS, men personlig er jeg helt uenig. Elsker denne perioden, spiller derfor mye strategi spill fra perioden. Men hadde det kommet flere fpser hadde det vært topp.

Spill som tar for seg perioden før 1800 har ikke så mange valg. Man har for det meste bare munnladere som skyter ett og ett skudd. Man brukte 20-25 sekunder på å lade. Men om man også fokuserer på at sabel kamper er bra laget kan det fungere godt. Store hærer som marsjerer mot hverandre behøvde langt i fra være spillets hovedfokus, men kunne vært spennende å vært med på en eller to ganger i løpet av spiller. Spion oppdrag\infiltrering bak fiendenes linjer kunne f.eks ha vært hovedfokus.

Fra midten av 1800 tallet får man jo revolver, å de cowboy spillene som finnes har jo vist oss at denne perioden fungerer godt som fps :)

så etter min mening, ingen grunn til at det ikke skulle satses mer på denne fremdeles lite utnyttede perioden i FPS sjangeren.

Lenke til kommentar
Takker for tips, Call of Juarez har jeg spilt igjennom, det eneste jeg har funnet hittil er en Half life mod kalt "battlegrounds 2".

Men, om du likevel vil ha et dugandes spill om perioden og som sikkert kommer til å gjøre deg like frustrert til å begynne med som jeg var, er AGEODs "America's Civil War" absolutt verdt de få kronene det koster for en digital kopi nå. :)

Jeg syntes selv hele konseptet med ett skudds riflene er veldig gøy, som nevnt tidligere spiller jeg Battlegrounds 2, en half life mod som er veldig morsom og er å anbefale for de som måtte være interessert.

Uheldigvis har jeg enda ikke funnet noe annet spill ala dette :).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...