staljin Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei, Har en Saphire Radeon 8500LE og den vifte som sitter på GPU har begynt å lage VELDIG iriterende lyder . Jeg klarer ikke å høre på det så jeg har koblet den fra. Har prøvd å fjerne vifte, men den sitter HELT fast . Det jeg lurer på om det er mulig å få retunere dette GK? Garanti gjelder jo HELE GK, vifte inkludert, tenker jeg. Har neon her opplevd noe lignende? Takker. Staljin Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 ja det er en rar lyd fra min pc når jeg tar av kabinettdøra! stakk hodet mitt inn og jeg er 95% sikker på at det kommer fra GK-vifta! men men lukker kabinettdøra igjen og da stopper det etter en stund! MERKLIG! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Hei, Hos meg lyden gir seg ikke uansett hva jeg gjør. Lyden blir faktisk verre/sterkere når jeg lukker kabinett. Har Silent Breeze på 19db. i PSU har jeg en Sunon vifte som er nesten lydløs, kabinet vifter bråker lite granne ca.29db., mens GK vifte er 128db . Staljin Lenke til kommentar
vegge Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg har akkurat samme problemet med mitt Sapphire Radeon 9100. I begynnelsen var det bare viftestøy, men nå bråker det forferdelig! Har også koblet fra vifta og har satt en roligere 80mm til å blåse som en midlertidig løsning. Hadde planlagt å modifisere kortet, men bestilte ei kjøleribbe som var for liten. Dessuten er jeg litt redd for at passiv kjøling ikke skal være tilstrekkelig. Føler at kortet blir veldig varmt.. Det er stor sjanse for at jeg sender en mail til Komplett og spør hva de kan gjøre. GPU-vifta er jo blitt "ødelagt" i løpet av én måned, så det burde egentlig ikke være noe spørsmål. Et skjermkort skal vare lenger enn det. Vet bare ikke helt hvilket lydløst skjermkort jeg vil ha i erstatning. PS. Hvis de ikke klarer å se saken slik jeg har nevnt ovenfor, så vil ikke akkurat Komplett få mer tillit av meg. Hører stadig rykter om at de er dårlige på service/returer, men vi får håpe de klarer å motbevise dette! Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 haha for 2 dager siden begynte også vifta mi på asus-kortet (( kanskje det er veret ?? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Hei, Fikk beskjed av butikken jeg kjøpte GK i at man vanligvis får et nytt GK pga at vifte sitter fast. Staljin Lenke til kommentar
Ghoul Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei! Jeg gikk nettopp til anskaffelse av Sapphire Radeon 9600 Fireblade edition, og opplevde det samme. Når maskinen står på og kabinettet var rett opp og ned bråkte vifta noe verre, mens når jeg la den ned horisontalt var det ikke noe, med andre ord antagelig noe den kom borti. Jeg fikk ikke ordna det, men bytta vifte med et annet 9600 kort vi hadde liggende som skal sendes i retur, og må bare si at Sapphire ikke setter høyglanspolering i høysete, bilen min er blankere! Uansett så produserer ikke kortet så mye varme, og jeg er svært fornøyd med det, til tross for at jeg ennå ikke har klart å få tak i noen linuxdrivere. Mvh Ghoul Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 For to dager siden begynte også vifta på det nye GK mitt (Radeon 9100) å dure noe forferdelig (i forhold til 23db kabinettviftene mine og 19db silent breeze). Når jeg dytter litt på kabinettet forsvinner lyden, men den kommer tilbake etter en stund når den føler for det.. kjedelig. Jeg kjøpte det bråkete GK mitt på komplett.no, noen andre som har hatt noe hell med supporten der? I verste fall, kan jeg kjøpe en ny liten vifte og bytte ut bråkefanten selv? Prøver å få en stillegående PC her, og den vifta hjelper ikke noe særlig Lenke til kommentar
thesittingduck2 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Antagelig er det kommet til støv/møkk inne på vifta. Ta den av og rens den for støv. Kan også være nyttig og ha på bitte bittte bitte lit symaskin olje. Det aller beste er selfølgelig hvis du fortsatt har garanti på kortet. Da er svaret send det i retur. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 vifta på mitt 9100 kort gikk etter en uke. komplett bytta kortet på flekken og det er en batch med vifter som har feil. min bråkte noe infernalsk når jeg starta maskina.. det nye kortet har jeg hatt i 5 mnd nå og det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå