Gjest Viktor Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Var på Cuba da mobilen min ble oppringt fra et mulig spam-nummer. Jeg lot den bare ringe ut. Likevel ble jeg belastet for 36 kroner fra NetCom. Lenke til kommentar
Gjest Janicke Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Til info så er dette nummeret i USA registrert mot Miami / Florida... Jeg mener også å ha lest at selskaper i USA tilbyr muligheten for å oppgi falsk avsender /annen avsender enn den som egentlig ringer eller der det egentlig ringes fra. Det er snodig at når teleoperatørene kan sperre for nedlasting av dyre tjenester m.m. så burde de kunne legge inn muligheten for å sperre enkeltnummer også slik man sperrer e-post-adresser man vil svarteliste pga spam, og at dette kan gjøres via mine sider - der selskapene gir en mulighet til å ordne diverse annet. Tilgjengelig tjeneste direkte på mobilen er kun å sperre "ALLE" nummer fra utlandet. Her bør mobilselskapene og teleoperatørene fokusere på at spam via mobil vil bli et stort irritasjonsmoment for sluttkundene deres og sånn sett at det er i deres interesse å ha den tjenesten tilgjengelig i tillegg til hva man kan gjøre i forhold til norske selskaper via Brønnøysund registrene el.l. Jeg vil tro det kan være en nyttig tjeneste i forhold til mobbeproblemer eller som venner av meg har opplevd, vilt fremmede stalkers som ringer i årevis til tross for at det er politianmeldt og faktisk også fulgt opp fra politiet. Det kan være det er en grunn til at det ikke er høye kostnader forbundet med nummeret foreløpig. Kanskje tenker oppringeren at de gjør om på det over tid, evt. dersom de hopper over til nytt nummer, og at de da vil charge mye. Det vil i så fall være litt på linje med småbeløp som trekkes fra kontoen til folk som de ofte ikke legger merke til. Jeg ser fram til hva operatører og mobilselskaper kommer til å gjøre med problemet og hvor fort de eventuelt gjør noe, ettersom det på noen uker er veldig mange mennesker som er blitt spammet fra bl.a. +3057604504. Hvor lenge kan de tillate seg å si at de ikke kan gjøre noe med problemet og at det "ikke er deres problem", det vil det nemlig bli. Lenke til kommentar
Gjest Tips til brukbart program! Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Sjekk ut Best Blacklist her: http://www.smartphoneware.com/blacklist-fo...ion-product.php De har også andre programmer i sin Best'serie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg