Gå til innhold

Uforklarlig telefon-SPAM fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en merkelig oppringning for noen dager siden, men det var et nummer som begynte på +65, og dermed er fra Singapore. Jeg kan ikke helt tenke meg hvorfor noen derfra skulle ha behov for å få tak i meg, og lurer på om det kan være noe av det samme? Flere som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Gjest Stian S.

Jeg bruker selv et program som heter iBlacklist til iPhone. Dette programmet fungerer utmerket til å blokkere uønskede telefoner og sms, men forutsetter at du har en jailbreaket versjon av ditt iPhone OS. Les mer på www.iblacklist.com.br

Lenke til kommentar

Jeg blir oppringt av +46 914-52 18 70 HELE tiden.

Ofte flere ganger om dagen. Er heldigvis stille perioder også, men er veldig irriterende i lengden..

Nummeret står vistnok listet som "mistenkelig nummer" på en side på internett, men jeg har ikke sjekket det selv.

Synd man ikke bare kan blokkere enkelte nummer, men må gå gjennom politiet...

Lenke til kommentar
Gjest Øivind

Har aldri tanken streifet dere, at det er mennesker bak slike program som skal holde "uønskede nummer ute" som er opphavet til problemet i utgangspunktet ?

Lenke til kommentar
Gjest Svein Steffensen

Etter å ha vært plaget med kostbar og uønsket sms fra utlandet, kontaktet jeg Telenor, som la inn en CPA Sperretjeneste. Siden dette har jeg fått fred. Vet ikke om dette også gjelder for telefonoppringing ?

Lenke til kommentar
Gjest Milivoje Neskovic

Jeg har fått uttalige mange ganger anrop fra dette nr. Og har lest nesten samme artikel på samme WEB side som nå. Og rareste er at de svindler oss men men "TELENOR har ikke muligheter for å stoppe det heler de re ikke pålagt det". Det er på tida å skifte telefon leverandør. Ikke rart at de taper sak i Russland. Disse folk fra Telenor de skal vente på rød lys på veikrys i kristid og. "rett må være rett".

Lenke til kommentar

Vi fikk et anonymt tips til redaksjonen om at det finnes et program som heter "Handy Blacklist" som visstnok skal fungere for å blokkere samtaler. Et kjapt Google-søk avslører at dette programmet er beregnet på Symbian S60-mobiler, og koster rundt 25 dollar....... Det er litt i dyreste laget, synes nå jeg, men...

Lenke til kommentar

Jeg får lignende opprigninger fra nr. 96264610747. Jeg har sporet nummeret til å stamme fra Jordan. Jeg har ikke svart på disse, men lurer på om det kan gjelde samme problemstilling.

Lenke til kommentar
Gjest Realisten

Det finnes vel ingen programmer i APP STORE til iPhone som blokkerer tlf-nummer?!? Eneste jeg vet om av programmer til iPhone som kan blokkere tlf-nummer krever jailbreak, altså at man hacker telefonen, og den typen programmer selges IKKE gjennom App Store.

Det er viktig å merke seg at tredjeparts programvare ikke kan kjøres i bakgrunnen på en uhacket iPhone uansett (push notifications hjelper ikke i denne sammenhengen), dermed finnes det neppe noen løsninger som fungerer skikkelig til dette for iPhone med mindre man er villig til å skaffe det på "uoffisielt" vis, altså vha jailbreak eller liknende. I App Store tviler jeg sterkt på at man finner noe som helst som hjelper i denne sammenhengen dessverre.

Lenke til kommentar

Du sier det jo selv med begrunnelse og alt; ingen iPhone programmer har muligheten til å kjøre i bakgrunnen med tilstrekkelig autoritet til å hindre nummer i å komme igjennom. Skulle gjerne sett en mulighet på operatørenes nettsteder for å kunne sperre nummer, though. Nekter å tro at det er så vanskelig som de skal ha det til til tider.

Lenke til kommentar

Nummeret er fra Florida - som så ofte mangler landkoden når man mottar telefoner fra USA / Canada over Telenor mobilnett.

+1 305 760 4505

Lenke til kommentar

er det ikke bare å legge fra seg telefonen også får de en feit regning og slutter å ringe deg. har du samtale venter så er det jo greit..

Lenke til kommentar
Det finnes vel ingen programmer i APP STORE til iPhone som blokkerer tlf-nummer?!? Eneste jeg vet om av programmer til iPhone som kan blokkere tlf-nummer krever jailbreak, altså at man hacker telefonen, og den typen programmer selges IKKE gjennom App Store.

Det er viktig å merke seg at tredjeparts programvare ikke kan kjøres i bakgrunnen på en uhacket iPhone uansett (push notifications hjelper ikke i denne sammenhengen), dermed finnes det neppe noen løsninger som fungerer skikkelig til dette for iPhone med mindre man er villig til å skaffe det på "uoffisielt" vis, altså vha jailbreak eller liknende. I App Store tviler jeg sterkt på at man finner noe som helst som hjelper i denne sammenhengen dessverre.

Du har helt rett; du finner ikke MCleaner for iPhone i AppStore. ;) Fikk inntrykk av det da jeg besøkte nettsidene, men ser nå at dette kun kan brukes på såkalte "jailbroken" iPhones.

Takk for opplysningen! B)

Lenke til kommentar
Gjest ang oppringing

jeg ble oppringt på telefonen min 3 ganger i sommer mens jeg var i tyrkia, i tillegg fikk jeg en sms om jeg kunne ringe (skrevet på tyrkisk) men med +30 som retningsnummer. la nå bare på når de ringte jeg da, så vet ikke :p:)

Lenke til kommentar
Gjest Tilfeldig Leser

Jeg har i en årrekke stadig oppringninger - i begynnelsen var det bare ukjent nummer (Sto "Anrop" i displayet. Etterhvert var det et nummer som jeg ringte tilbake. Det ga hakslyder.

Når det ringer er det bare pipelyder. Forholdsvis kort tone og så en ganske lang pause før det gjentar seg.

Noen som har forklaring? / Noen som har vært borte i det samme?

Lenke til kommentar
Gjest Ole Kenneth

Siterer mellingen: "Har du ikke iPhone, finnes tilsvarende programmer som passer til de vanligste operativsystemene, men ettersom vi ikke har noen erfaring med disse, kan vi heller ikke anbefale noen."

HAR DU IKKE IPHONE??? ...trur han dei fleste har iphone??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...