Gå til innhold

Objektivene du trenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Per Tormod

En 50 mm 1,4 er en lysterkt og fantastisk skarpt objektiv.

Dette er et glimrende objektiv å ha for alle som kjøper de nye rimelige speilrefleks kameraene med zoom optikk der lystyrken ikke er så bra.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en 50mm på det varmeste. Og versjonen på 1,8 er så billig at det er nesten ulovlig å ikke ha den i samlinga. Bildekvaliteten på disse er merkbart langt over de standardobjektivene som følger med i sett. Generelt så vil jeg alltid anbefale objektiver med fast brennvidde, de gir bedre bilder og slipper inn langt mer lys enn zoomobjektivene. Men en skal være obs på at en del av de billigste nikonkameraene ikke har fokusmotor i huset og kan ikke fokusere med flere av de rimeligste.

Lenke til kommentar
Gjest raymond

hvorfor ser dere ikke på pixmania sine priser.ligger som regel langt unnder de andre salgsstedene.De koster fra 811,-.Lurer på å kjøpe Tamron Objektiv AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 til 1445,-.Er den grei til amatør fotografering og ok på avstand eller burde jeg velge en annen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her føler jeg at dere har glemt f.eks. Tamron 17-50 F2.8 som koster ca 3900 kroner. Kjøpte min brukt på bhphoto.com og fikk den enda billigere og den kom i eske og så uåpnet ut...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...