Gå til innhold

Tegneserietråden

Anbefalte innlegg

Så det er en del folk som har begynt å poste tegneseriestriper i SO1, så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd hvor man kan poste sine favoritt tegneseriestriper og diskutere tegneserier. Det kan diskutere alt fra golden age tegneserier fra 60-tallet til dagens webcomics.

Linker:

ComicVine - Tegneserie side med stort community og masse info om tegneserier og alt som har med det å gjøre.

Goldenage Comics - Side som legger ut tegneserier som ikke lenger er kopibeskytet, gratis.

Start.no/tegneserier - Daglig stripe av kjente tegneserier.

After Watchmen... Whats Next? - DC-tegneserie anbefalinger av tegneserier du kan lese etter Watchmen.

IGN Comics - Nyheter, andmeldelser, forum og mer.

Diskusjoner rundt anime og manga skall tas i anime og manga tråden

Kom gjerne med tips til førsteposten!

Anbefalinger av nettegneserier fra brukerne:

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil starte med det som har vært min favoritt i mange år nå - har samtlige bøker som har blitt gitt ut, samt forfatteren på vennelista på Facebook :p

Pearls before Swine av Stephan Pastis har blitt kåret til Best Comic Strip i '04 og '07 av the National Cartoonists Society. Serien er kjent for å tøye grensen for hva som er lov i syndikerte tegneserier og forfatteren har mange ganger stjålet karakterer fra andre striper, både med og uten lov.

Stripen har et stort varierende rollegalleri, men hovedkarakteren er den kyniske Rat, den naive Pig, den kloke Goat, de idiotiske Crocs og den helt ordinære Zebra og flokken hans. Pastis selv er også en frekventerende karakter og han fremstiller seg selv om en boms som ofte får kjeft fra Rat for å ha fryktelig dårlige punchlines i serien sin.

291548.zoom.gif

291545.zoom.gif

291547.zoom.gif

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Min favoritt er vel Wulffmorgenthaler. Tegneserien har tapt seg litt i det siste, men hvis du leser i arkivene, f.eks. fra Desember 2005 skal du finne mange gode striper ;)

Webside: www.wulffmorgenthaler.com - Det kommer nye striper hver dag (rundt midnatt)

Ellers liker jeg også veldig godt Dark Legacy Comics. Du må ha spilt World of Warcraft for å forstå dem, men jeg har for lengst gått lei av WoW, men jeg elsker fortsatt stripene!

Webside: www.darklegacycomics.com - Det kommer nye striper titt og ofte. Besøk også den ene siden som blir linket til (der det står *New!*) Liker også de tegneseriene der, men det har bare kommet 4 til nå.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Førstepost oppdatert med de nye forslagene, tokk litt tid siden jeg var borte i helgen.

I går leste jeg Pride Of Baghdad. Rørende historie om fire løver som rømte fra en zoo Iraq etter att den ble truffet av amerikanske bomber. Spennende bok som jeg ikke klarte å avslutte, så jeg ble sittende og lese til langt på natt. Anbefales uansett om du liker tegneserier eller ikke.

Amazon link:

http://www.amazon.com/Pride-Baghdad-Brian-...n/dp/1401203140

pride-baghdad.jpg

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...