Vegar Jansen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Litt usikker på dette med minnekortenes størrelser, hastigheter og typer? Denne guiden hjelper deg litt. Les saken her Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er en ting som har irritert meg litt de siste årene. Hvorfor skal minnekort bli så små med tiden? De blir lettere å miste og blir mer begrenset teknisk. Teknologien idag ville da vært mye mer tjent med større plass å boltre seg på! Det går fort to-tre micro-sd kort på ètt mini-sd kort, så hvorfor ikke ha et litt fysisk større kort med flere ganger så stor lagringskapasitet/andre fordeler? Lenke til kommentar
Gjest Merkelig... Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Her sitter jeg med min Sony Ericsson Xperia med et minnekort av typen microSD. Men i følge artikkelen så har ikke SE sluppet en telefon som støtter dette kortet ennå. Da må jeg ha hatt utrolig flaks, for alt virker ok hos meg,,, Lenke til kommentar
Vegar Jansen Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Her sitter jeg med min Sony Ericsson Xperia med et minnekort av typen microSD. Men i følge artikkelen så har ikke SE sluppet en telefon som støtter dette kortet ennå. Da må jeg ha hatt utrolig flaks, for alt virker ok hos meg,,, Argh, i morgen skal mobilredaksjonen mobbes... Men takk, har nå rettet opp i artikkelen! Lenke til kommentar
Gjest anonym Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 haha jeg har SE k850i som både støtter microSD og M2 og jeg kjøpte den mobilen for ca 1,5 år siden, så sony ericsson støtter microSD ja Lenke til kommentar
Gjest Krister Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Xperia er eneste SE som kun tar MicroSD og K850i er den første og siste SE som tar både M2 og Micro SD. Til merkelig: Grunnet til at minnekort har blitt så små er fordi de brukes i stor grad i telefoner, spesielt de minste typene. Micro SD er neseten like billige som vanlig SD pga av økningnen i produksjonen av det de siste årene. Det er etterspørsel og tilgang som bestemmer hva kortene koster og hvor store de er, ikke fyskisk størrelse. Et Micro SD er ikke mye vanskeligere å lage enn et vanlig SD kort. F.eks så CF kort mye dyrere enn SD selv om disse kostene er mange ganger større en SD (i fysisk størrelse), dette er fordi det produseres lang mindre CF kort enn SD. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Krister, siden det hadde med størrelse å gjøre, regner jeg med at du siktet til mitt innlegg. Greit nok at masseproduksjon og et økende marked gjør Micro-kortene mer attraktive når de brukes i flere og flere telefoner, men hvis det hadde vær Mini-SD istedet som hadde hatt de fordelene kunne minnekapasiteten og skrive/lesehastigheten blitt økt uten å inngå andre kompromisser på grunn av en fysisk større størrelse. Er nok nok dødplass i de fleste telefoner til å gjøre opp for den lille ekstra fysiske plassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg