Gå til innhold

Test: Stilig touchmobil i mellomklassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne telefonen både ser og føles billig...er dog noen av vitsen med akkurat denne modellen da, nemlig å være en billig touch telefon. Samsung Jet er dog ett mer attraktivt tilbud.

Lenke til kommentar
Denne telefonen både ser og føles billig...er dog noen av vitsen med akkurat denne modellen da, nemlig å være en billig touch telefon. Samsung Jet er dog ett mer attraktivt tilbud.

 

Samsung Jet er klart en bedre telefon, men er i en helt annen prisklasse. Samsung S5600 er 1 500 kroner billigere enn Jet, og det kan være en vesentlig forskjell for mange mobilkjøpere. Fronten på S5600 ser faktisk meget bra ut, mens baksiden har et ørlite touch av plastikk-feelingen. Som en billig touchmobil i "mellomklassen", er Samsung S5600 blant de beste alternativene på markedet etter vår oppfatning. B)

Lenke til kommentar

"SAR-verdi: 0,758 W/kg. (Lovlig grense 1,8 W/kg., under 0,8 W/kg anses å være lavt.)"

Men i artikkelen "her er de nye verstingene, skriver dere at lovelig grense i Europa er 2W/kg, (og 1,6 i USA). Hva er riktig ?

Lenke til kommentar
Gjest MobilJerry

Hvordan kan en telefon få terningkast 5 når dere oppsummerer:

Menygrafikken virker litt grumsete,ikke WLAN, ikke 3,5 mm. hodetelefoninngang, dårlig samtalekvalitet.

I min verden så tilsvarer dette terningkast 3

Lenke til kommentar

Beklager feilinformasjonen; det er Samsungs eget operativsystem, den har ikke GPS (men navigering via Google Maps), og den lovlige SAR-grensen i Europa er 2 W/kg -ikke 1,8 W/kg, som jeg hadde skrevet. Tar litt tid å sette seg inn i testing av mobiler - jeg er relativt fersk på akkurat det området! ;)

 

Men jeg står ved karakteren 5. Mobilene vi tester blir vektet etter klasse, og denne faller inn i kategoriene "basis" og "design". Som en billig touchmobil er den meget bra; vi kan ikke forvente at en mobil i denne prisklassen har WLAN - selv om det selvsagt hadde vært ønskelig -, ei heller en høyoppløst skjerm, og ettersom det ikke er en utpreget musikkmobil får den bare et lite trekk for ikke å ha 3,5 mm. hodetelefoninngang på selve enheten. Samtalekvaliteten, som var skuffende, trekker imidlertid ned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...