Primo Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei folkens. Begynner å merke at PC'en synes nyere spill er tunge å kjøre. Har dessuten også kjøpt ny monitor og oppløsningen på en 24 tommer er vel en medvirkende faktor. PC'en er vel et par år gammel nå og jeg synes at den befinner seg på et slags førstehjelpsstadie før jeg i neste omgang må kjøpte helt ny PC. Spørsmålet blir altså: Hvordan kan jeg skvise mest mulig ekstra ut av denne PC'en for minst mulig penger? Noen tusenlapper kan jeg alltids bruke, men helst ikke mer enn 3. Overklokking kan også være et alternativ, men jeg vet ingenting om det så det bør ikke være for avanserte operasjoner. Under følger spesifikasjonene. Håper noen gidder å ta en titt og mene noe om hvor man best tar grep her. Motherboard: Asus P5B (PCI-Express x16) CPU: Intel Core 2 Duo E4500 @2.20GHz Memory: 2x 1028MBytes DDR2 (Corsair PC2-5300 333MHz) Graphics: NVIDIA GeForce 8600 GTS (256Mbytes) OS: Win Vista Home Premium Sp. 1 (32 bits) Er fristende å bare finne ut hvilket grafikkort man kan bruke til dette hovedkortet som er en brukbar oppgradering av det jeg har sånn ytelsesmessig (30+%?) Og kanskje smekke inn 1 gig til med ram, men jeg ville isåfall gjøre dette i blinde da jeg har så og si 0 peiling. Her er det flaskehalser og ting jeg ikke vet en ting om osv så hvis noen med peil kunne gitt meg en kjapp rundown hadde det vært fett. På forhånd takk. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Kjøper du ny CPU, RAM og skjermkort kommer du langt. 965-chipsettet er litt utdatert, men burde klare seg. Det som er verdt og merke seg er at det har en FSB på 1066 MHz, som utelukker de fleste nyere CPUer, med mindre du overklokker. Edit: Med en bios-update skal kortet støtte 1333FSB og 45nm CPU. Det hadde kanskje uansett vært noe å gå for et billig kort med P35 eller P45. Når det kommer til RAM vil jeg anbefale å bytte ut alt da den du har ikke er spesielt rask. Du får gode 2 eller 4-GB-sett på 800 og 1066 MHz med lav latency til noen få hundrelapper. Angående skjermkort vil jeg anbefale å gå for noen av de nye seriene til ATi, f.eks 4850 eller 4870. Det burde gi deg et ganske bra oppsett for pengene. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=102736 Kaste ut gamle minne. Men du må også oppdatere Bios på HK, for 45nm CPU Hvor stor er PSU du har? Lenke til kommentar
Primo Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Takker for svar gutta. Edit: Agrophel: Åpna den og sjekka. Jeg satser på at jeg skjønner det som står der og sier 500W. Sputnik: Jeg tenkte litt på det du sa med også å kjøpe nytt hovedkort. Jeg kjøpte meg nemlig et par dyre Sennheiser hodetelefoner for en stund tilbake og har blitt enda mer misfornøyd med onboard SoundMAX teknologien enn jeg var fra før. Så jeg tenkte muligens jeg kunne slå to fluer i en smekk og kjøpe meg et HK uten onboard sound og et lydkort i tillegg. Nå øker prisen her og det er snart bare kabinettet igjen, men sånn er det jo alltid. Jeg driver å tygger på noen spørmål og poster igjen så fort jeg er istand til å formulere noe vettugt. Endret 14. august 2009 av Primo Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) 500W burde klare seg så lenge det ikke er et kålrabiprodukt (type qtec). Ser altså ingen grunn til å oppgradere denne. Endret 14. august 2009 av Sputnik typo Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 500w PSU holder fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå