Treningsmagasinet.no Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Mange har sin drømmegrense i Birkebeinerrittet. Nå har den blitt tøffere. Les saken her Lenke til kommentar
Gjest trond Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hvorfor må man hele tiden forandre løypa?? En del av greia med Birken er jo å hele tiden prøve å få bedre tid, sammenligne med andre, komme under drømmegrense a 3 t eller 4 t osv. En annen ting er jo sikkerheten, før gikk vi jo rett inn i bakken og ungikk dermed uhell, nå blir det kjør i gatene i Rena med dertil mange uhell?? Kan dere ikke hvertfall legge ut startmattene på samme sted som ifjor, så får vi 2,3 km med oppvaming før moroa starter og dermed unngår uhell før alt er igang... Lenke til kommentar
Gjest RWW Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Helt enig, hva er poenget med å lage kaos i ved start. Starta i pulje 1 Grenserittet, makan til idioter i starten har jeg ikke sett andre steder. De presse seg foran følgebilen og skapte et voldsomt press i starten for å komme frem. Hva ønsker BR å oppnå med å lage denne flate svingete starten med mange krasjer? Tipper dette ikke gjentas til neste år. Lenke til kommentar
Gjest Espen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 ...men husk at været spiller en langt større rolle i tidsspørsmålet enn småendringer i løypa. Som noen har sagt før meg, så er det egnetlig mye bedre å gå ut fra plassering i klassen, enn å tenke på tid. Om ikke regnet stopper og sola titter frem, kan det nok bli et gjørmete år i år tenker jeg... Lenke til kommentar
Gjest Duf Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er det jeg som har misoppfattet dette? Er det ikke kun en ekstra sløyfe på 2,3 km på starten? Hvordan beregner man da en sluttid på feks 3,37 på tretimers grensen?? 37 min på 2,3 km er jo noe drøyt (selv over 9 mil), om løypa ellers er lik? Utover det så er jeg nok enig i at været er viktigere og at jeg ikke helt skjønner hvorfor forandringen måtte til. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvordan beregner man da en sluttid på feks 3,37 på tretimers grensen?? 37 min på 2,3 km er jo noe drøyt (selv over 9 mil), om løypa ellers er lik? Det er vel beregnet at du bruker 3 minutter og 37 sekunder ekstra med tid, ikke 3 timer og 37 minutter totalt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg