OlaPirat Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Noen som vet om PCI er begrenset til ca 80MB-90MB per sek i praksis, eller om dette er veldig treigt på mitt hovedkort. Hastigheten øker hvis jeg klokker opp PCI. Se bilder i senere post. PCI er i teorien 133MB per sek. Noe er overhead og noe går med til andre enheter i maskinen, men er det normalt at ca 40-50MB / sek ikke kan utnyttes til noe fornuftig. Må jeg bare vente på PCI-X? UPDATE: Redigerte teksten noe i forhold til nye tester. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Nei. PCI bussen begrenser nok ikke ytelsen i ditt tilfelle. For det første gir Raid ikke 100% ytelsesøkning. Ytelsen din ser bra ut den. For det andre så får du et dropp i ytelse mot slutten av diskene, det ville du ikke fått om PCI bussen var flaskehalsen. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Den versjonen av HDtach er begrenset til 80MB/s.... Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 >byggeren Hvor står det at denne versjonen av HDTach er begrenset til 80MB/sec???? Bruker samme versjon selv og får ca 90MB/sec på begge mine RAID-array's....2stk. WD 120GB SE og 2 stk. IBM 80GB 120GXP. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Etter hva jeg kan se så burde dette RAID-systemet ligge på 100-110MB per sek på førsten. Hver enkelt disk ligger på ca 60 på førsten. Hvis jeg klokker opp PCI litt så får jeg i overkant av 90MB på førsten, men da er ikke systemet stabilt. HDTACH er ikke begrenset, men den ene søylen viser ikke over 80MB/s før du skalerer den med musa. Da jeg gjorde det så viste den ca 88MB/s. Superbrain: Kjører du på HighPoint eller Promise? (Regner med at det er en av de.) Jeg bruker HPT374 med støtte for 8-ATA133 disker fordelt på 4 kanaler. Abit IT7-Max. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 ...HDTACH er ikke begrenset, men den ene søylen viser ikke over 80MB/s før du skalerer den med musa. Da jeg gjorde det så viste den ca 88MB/s. Der lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Det fine med data er at vi stort sett lærer noe nytt hver dag. Ser ut som om 37MHz PCI er stabilt etter at jeg deaktiverte onboard lydkortet og satt inn Aureon Fun 5.1 lydkortet jeg hadde liggende fra min andre PC. I alle testene jeg har kjørt nå nylig så har oppsettet vært likt. Det er bare jeg som ikke har testet høyere PCI siden før jeg satt inn lydkortet. Det er mao. ingen endringer i oppsett på de tre testene som er kjørt. Nye restultater er: 33MHz - (slettet bilde-link) 37MHz - (slettet bilde-link) Hastigheten øker mye, men jeg har også fått en liten økning i forhold til den første testen på 33MHz. Noe varisjoner er det fra test til test. Vet ikke hvorfor jeg fikk høyere tall på 33MHz andre gang jeg kjørte testen. Jo høyere tall, jo mer hakkete blir linjene. Se bare på Minimumstallene. Nå går jeg offline en stund for å legge inn Win2k. Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 >byggeren Bruker en Promisekontroller...MSI KT3 Ultra 2 med mod. bios...sorry for et litt tregt svar...litt "offline" i varmen :-) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Må jeg bare vente på PCI-X? PCI-X har vært her lenge det. PCI-X er en felles betegnelse på PCI-spor med 64-bits båndbredde og finnes i 33/66/100 og 133Mhz utgaver. I bunn og grunn kan du kalle alt som IKKE er PCI 32bit/33Mhz (dvs "vanlig" PCI) for PCI-X. PCI-X er forbeholdt kraftige workstation- eller serverhovedkort. F.eks får du som regel 64-bit/66Mhz PCI på dual P3, dual Xeon eller dual AMD MP hovedkort. PCI-Express derimot ... DET er en heeeeeelt annen sak. Lett å blande Lenke til kommentar
chma Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Må jeg bare vente på PCI-X? PCI-X har vært her lenge det. PCI-X er en felles betegnelse på PCI-spor med 64-bits båndbredde og finnes i 33/66/100 og 133Mhz utgaver. I bunn og grunn kan du kalle alt som IKKE er PCI 32bit/33Mhz (dvs "vanlig" PCI) for PCI-X. PCI-X er forbeholdt kraftige workstation- eller serverhovedkort. F.eks får du som regel 64-bit/66Mhz PCI på dual P3, dual Xeon eller dual AMD MP hovedkort. PCI-Express derimot ... DET er en heeeeeelt annen sak. Lett å blande lett skal det ikke være nei og de kortene er og svindyre til å begynne med og enda værre om man vil ha mer enn 1 eller 2 pci-x plasser...... :x Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Dual AMD med 64-bit PCI? Ligger på fra 1800kr og oppover. Ikke FRYKTELIG dyrt ... Disse kan da selvfølgelig også kjøres med EN cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå