peasandpeace Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei! På grunn av plassmangel osv, fant jeg ut at det hadde vært enklere og koble PS3-en til pcskjermen min. Hvilke(n) kabler trenger jeg da? Jeg har en Samsung 22" Wide TFT-LCD Monitor (SyncMaster 226bw) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Einride Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Eit kjapt Google-søk antyder at skjermen støttar HDCP (kryptering), så då burde ein adapter frå HDMI til DVI gjere susen. Eventuelt berre ein kabel med HDMI i ein ende og DVI i den andre. Uansett finner det billig på www.dealextreme.com. Ingen grunn til å betale i dyre dommar for noko sånt. Clas Ohlson har sikkert sånt billeg også. Lyd må du kople utanom, anten frå AV-utgongen (RCA/Phono, til dømes med adapter til minijack) eller optisk. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei! Jeg ha en samsung Synchmaster 930 BF, gjelder også denne kabelen for min skjerm? Lenke til kommentar
Einride Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ser ikkje ut til at den støtter HDCP (http://www.afterdawn.com/hardware/product_details.cfm/831/samsung_syncmaster_930bf), og dermed trur eg ikkje HDMI-DVI vil fungere. Då må du nok bruke VGA i staden for. Igjen, så er nok Dealextreme plassen å sjekke, du trenger då ein adapter/konverter frå composite (AV-kabelen som følger med PS3-en) til VGA, eventuelt frå komponent til VGA om du har komponentkabel til PS3-en. Slike adapterar er nok ganske dyre i forhold til ein enkel HDMI-DVI-adapter fordi det krevst aktiv elektronikk (adapteren må ha ekstern strøm) for å konvertere signalet. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Vil også legge til at bildet blir ganske stygt om man kjører kompositt-bilde opp på PC-skjerm da det er ganske lav oppløsning på signalet. HDMI -> DVI bør gi et fint bilde. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Ser ikkje ut til at den støtter HDCP (http://www.afterdawn.com/hardware/product_details.cfm/831/samsung_syncmaster_930bf), og dermed trur eg ikkje HDMI-DVI vil fungere. Då må du nok bruke VGA i staden for. Igjen, så er nok Dealextreme plassen å sjekke, du trenger då ein adapter/konverter frå composite (AV-kabelen som følger med PS3-en) til VGA, eventuelt frå komponent til VGA om du har komponentkabel til PS3-en. Slike adapterar er nok ganske dyre i forhold til ein enkel HDMI-DVI-adapter fordi det krevst aktiv elektronikk (adapteren må ha ekstern strøm) for å konvertere signalet. http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2717 her er ett billig alternativ for kobling av ps3 gjennom VGA. Det er ett problem da, dersom skjermen ikke har riktig aspekt ratio vil det ikke fungere. Litt usikker på om 930BF'en vil fungere, og selv om det går så vil den maks kjøre 480p (640x480). Endret 26. august 2009 av Ares Lenke til kommentar
John Fredrik Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Hei har kjøpt meg en 24. Tommer Acer X243HD Monitor med tanke på og bruke til PS3 og 360 spilling og det funker fint med 360. var tut og kjør med en gang. Problemet er ps3 maskinen når jeg kobler til den får jeg bare en blinkende melding hvor det står Input Not Supported Bruker HDMI Til DVI-D Kabel fra Biltema. All hjelp mottas med takk Endret 12. april 2010 av John Fredrik Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=F3yOyT-yEKw Er faktisk jeg som har laga videoen, litt gammel og unnskyld dårlig engesk + noen feil ord, men får frem saken. Ps3 og 360 funker fint som sagt (kan si en mellomting av vanlig tv med komposite og et bra hd tv med hdmi, men en god del nærmere hd tv såklart.), men har kun testa den skjermen jeg har som er en relativ god gammel skjem jeg vet ikke om eldre modeller gir like godt bilde i 1080i eller om de i heletatt kan. Kan nevnes at jeg opplevde en tynn hvit strek på toppen av skjermen ved ps3 spill. Ikke noe stort problem Grunnen vet jeg ikke. Er og lenge siden jeg brukte dette, men en god og billig løsning for deg som må gå via VGA. Endret 29. april 2010 av lyon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå