Gå til innhold

Barton med 400fsb spørsmål

dj_j0tul

Anbefalte innlegg

hey!

Har skaffa meg et ASUS A7N8X (Ikke deluxe).

Har 400mhz rambrikker klare til bruk på min barton 2500+

Skal få ting til å surre på 200mhz fsb (400mhz DDR) x 11 =2200mhz

Realistisk?

Hva må jeg gjøre for å få låst AGP/PCI frekvensen?

Endre AGP frekvensen manulelt til 66mhz under "Advances shipset features" eller noe?

Er det ikke slik at når man stiller den til 66mhz, så vil ikke PCI og AGP påvirkes av FSB?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey!

Har skaffa meg et ASUS A7N8X (Ikke deluxe).

Har 400mhz rambrikker klare til bruk på min barton 2500+

Skal få ting til å surre på 200mhz fsb (400mhz DDR) x 11 =2200mhz

Realistisk?

Med et versjon 2.0 kort er det svært realistisk. (det bruker Ultra 400 brikkesettet som ahr støtte for 200MHz FSB).

Med eldre versjoner av kortet så er du ikke garantert 200MHz FSB, men det betyr ikke at det er umulig. :)

Hva må jeg gjøre for å få låst AGP/PCI frekvensen?

Endre AGP frekvensen manulelt til 66mhz under "Advances shipset features" eller noe?

Jupp, det stemmer. det er noe i den dur, du finner det i bios.

Er det ikke slik at når man stiller den til 66mhz, så vil ikke PCI og AGP påvirkes av FSB?

korrekt

Lenke til kommentar

Er det meg som er ute nå eller er det ikke motsatt? At AGP er 2X pci.

Ikke at det har noe særlig praktisk betydning da. Og det er ikke alle Nf7kort som klarer 200mhz FSB i dual. Jeg har fått et kort som klarer 180fsb i dual og 220mhz i single. Det er da en voldsom økning når man velger single da. (Og ja. Begge rambrikkene kjører på 200mhz tilvanlig)

Det er riktignok et N7f 1.2 kort da.

EDIT: Fant ut at dere snakket om A7N8X. Er så vant til og høre snakk om NF7 jeg..

Lenke til kommentar

Vel jeg greier 210 i dual, og det er ikke ultra400 kort, A7N8X DELUXE rev 1.4, Barton 2500, 210*11=2310mhz. Uten problem.

Så det burde nok være mulig, hvorfor kjøpte du uten deluxe da? Ikke spesielt lurt men. Deluxe har så bra lydkort at det ikke er nødvendig med Audigy ol. :lol:

Lenke til kommentar

Eg har akkurat kjøpt utstyret mitt, og med det samme eg fikk det klokket eg den opp til 2.2 (11*200) med 1.65voltcore. Men da eg skal opp i 2.3 ghz så fyker cpuen opp i 65(kankje litt over)grader og da blir cpuen veldig ustabil. Prøvde med både 1.8 og 1.85 på v-core.

På 2.2 er maskina fjellstabil. Kjører på 2.2 heile tiden. 1.655v-core. Er batch 0324 eit bra nr.? Cpu er ein smule varm... ligger på 50+

PS. Da eg tok av vifta etter ei stund med bruk så hadde cpu-core blitt lilla :o ! Eg mener det må vare den jalla kjølepastaen som eg fikk med volcano 11 Eller ka kan det vare?

Lenke til kommentar
Eg har akkurat kjøpt utstyret mitt, og med det samme eg fikk det klokket eg den opp til 2.2 (11*200) med 1.65voltcore. Men da eg skal opp i 2.3 ghz så fyker cpuen opp i 65(kankje litt over)grader og da blir cpuen veldig ustabil. Prøvde med både 1.8 og 1.85 på v-core.

På 2.2 er maskina fjellstabil. Kjører på 2.2 heile tiden. 1.655v-core. Er batch 0324 eit bra nr.? Cpu er ein smule varm... ligger på 50+

PS. Da eg tok av vifta etter ei stund med bruk så hadde cpu-core blitt lilla :o ! Eg mener det må vare den jalla kjølepastaen som eg fikk med volcano 11 Eller ka kan det vare?

Core var nok lilla når du monterte den også ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke når du stiller AGP til 66 MHz at den automatisk blir der. I BIOS, der hvor du setter forholdet mellom CPU:AGP:PCI, skal du sette forholdet på fixed. Det betyr at agp frekvensen og pci frekvensen forblir uforandret uansett hvor mye du klokker FSBen. Det er dette som kalles å låse agp/pci-porten.

Lenke til kommentar
Det er ikke når du stiller AGP til 66 MHz at den automatisk blir der. I BIOS, der hvor du setter forholdet mellom CPU:AGP:PCI, skal du sette forholdet på fixed. Det betyr at agp frekvensen og pci frekvensen forblir uforandret uansett hvor mye du klokker FSBen. Det er dette som kalles å låse agp/pci-porten.

Husk at vi nå snakker om nForce2 chipset, og ikke intel.

nForce2 chipsettet bruker ikke dividers slik som intel og Via gjør. De har isteden låst PCI hastigheten til 33Mhz og kan ikke endres. Agp kan justeres som man vil. Når man setter agp speed til en hastighet, så er den låst der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...