Gå til innhold

Canal Digital dropper TV 2 HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Stå opp mot Canal Digital!

Bra gjort, TV2! Men sørg nå for at Get og Viasat og alle andre får HD, da får Canal Digital kjenne egen medisin! Da er det de som kommer bak i leksa. Canal Digital har allerede blitt for store og trenger ikke drive produktutvikling. Bare se på de elendige mottakerboksene de har, som også er for få. Hvorfor åpner de ikke i større grad opp for tredjeparts produsenter? Da ville brukerne få et bedre tilbud. Hvorfor stimulerer de ikke til at vi i Norge skal få innebygde mottakere i tv-apparat, som finnes i utlandet? Hvorfor må det være så svinedyrt å ha mer enn én tv i huset? Som markedsleder har CD en ufattelig lang vei å gå, for å få brukernes sympati!

Gjest Brandolf

Det er vel ikke så mye vi går glipp av på TV2... Bortsett fra fotballen... Og Rikstv har så store begrensinger at dem aldri vil bli noe seriøst alternativ til satelitt, kabel eller Iptv. Canal Digital har Discovery HD, Animal Planet HD, Eurosport HD og snart Eurosport 2HD, National Geographic HD, BBC HD, Silver HD, TV Norge HD, Rush HD, Canal Plus Sport HD og Canal Plus Film HD.

Det holder for en kveld for meg.

Teknisk sett er vel Canal Digital milevis foran RiksTV. Kan egentlig ikke sammenlignes. RiksTV har veldig begrenset kapasitet til HD i forhold til CD sitt nesten ubegrensede. Grunnen til at CD sender i SD og HD på TVN er at mange sitter med gammelt utstyr. TVN HD slår over til SD ved reklame eller annet SD innhold, bare signalene fortsetter i 1080i.Dette ser du før og etter HD sending. RiksTV gjorde smart i å støtte Mpeg4 fra starten av, derfor trenger de ikke to kanaler som CD, etter hva jeg har skjønt. Dere som har RiksTV kan bare drømme om å få tilsvarende HD innhold som CD, Get. Bakkenettet er ikke bra nok. Blir ikke TV2 HD sendt i lavere bitrate pga at riksTV ikke har kapasitet?

TV2 sier at de må ta mer betalt fordi de har gått til innkjøp av HD-relatert utstyr.

Høstmenyen til TV2 viser allikevel at de aller fleste egenproduserte og populære sendingene blir produsert i HD. Tror neppe de kommer til å slutte med å bruke utstyret. Hadde de ikke fått mer igjen av investeringene ved å selge TV2 HD rimeligere enn ingenting i det hele tatt?

Har CD kabel.... stort sett bare repriser på HD kanalene... untatt sport....og i grunnpakken er det vel ikke mye sport på HD?....PVR´n bråker...funker dårlig ... nå truer jo CD at kun "godkjente" motakere kan benyttes,,, når min Sony TV med CabelTv_tuner blir "koblet ut " er ikke jeg CD kunde lenger *s*

• 1 måned senere...

hei get dere må få inn flere kanaler i hb det må dere få inn tv2 hb snart ikke bare rikstv dere i get må få mange flere kanaler snart plus tv norge hb mange kunder som har get må få ønske flere bra kanaler snart i 2009 dere må få flere kanaler i fra dk sverige snart stå på get

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...