Gå til innhold

ny resident evil film!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
håper hun springer rundt i sykehus kjortel gjennom hele filmen :p

Hvorfor? :wink:

For og være helt ærlig så håper jeg nr.2 blir mye bedre enn den første.

Husker ja gledet meg til å bli skremt etter jeg hadde fått tak i filmen, satt meg godt tilrette og la teppet over meg. Mørkt og litt uggent ute var det også.. Fin fin stemning til en grøsser.

Filmen startet og jeg ventet og ventet, og ventet litt til. Til slutt dukket en zombie opp på skjermen. Må medgi at jeg skvatt men 10 minutter senere så ble de kjedelige. Filmen dro nesten en "I know what u did last summer", jeg ble ikke redd det grann. Ny zombie dukker opp på skjermen, den dør eller noen andre dør på lite sannsynelige måter.

Gjeeesp, ferdig snart?

Nei gi meg Ringu eller noe annet som gjør at ballene mine fryser til is og jeg skjelver selvom jeg skulle ha vært på Kos (nettopp kommet hjem) og sittet rett i solsteken når vi hadde det som varmest med 41 grader i skyggen. DA er det en grøsser!

Lenke til kommentar
håper hun springer rundt i sykehus kjortel gjennom hele filmen :p

Hvorfor? :wink:

For og være helt ærlig så håper jeg nr.2 blir mye bedre enn den første.

Husker ja gledet meg til å bli skremt etter jeg hadde fått tak i filmen, satt meg godt tilrette og la teppet over meg. Mørkt og litt uggent ute var det også.. Fin fin stemning til en grøsser.

Filmen startet og jeg ventet og ventet, og ventet litt til. Til slutt dukket en zombie opp på skjermen. Må medgi at jeg skvatt men 10 minutter senere så ble de kjedelige. Filmen dro nesten en "I know what u did last summer", jeg ble ikke redd det grann. Ny zombie dukker opp på skjermen, den dør eller noen andre dør på lite sannsynelige måter.

Gjeeesp, ferdig snart?

Nei gi meg Ringu eller noe annet som gjør at ballene mine fryser til is og jeg skjelver selvom jeg skulle ha vært på Kos (nettopp kommet hjem) og sittet rett i solsteken når vi hadde det som varmest med 41 grader i skyggen. DA er det en grøsser

Jeg håper også at to`ern blir bedre,en`ern var ganske bra men ikke så bra som jeg trudde.Jeg har hørt at to`ern skal hete Resident Evil:Nemesis,og ikke det nevnte apocalypse.Grunnet på slutten da han Matt(trur jeg da) som ble truffet av monsteret i toget og begynner å muttere,så sier en av de som har hite drakter at de vil ha han i nemesis programmet.

Lenke til kommentar

Likte fyrste filmen svært godt eg. Men alt det er jo smak og behag. Eg syntes ikkje den var forutsigbar (i den grad ein film basert på eit spel som har oppfylgjarar ikkje kan vere forutsigbar), den var ekkel, og Milla Jovovich trekk ikkje akkurat ned ei filmoppleving i mine augo. (Overfladisk, javel, men eit faktum eg må innfinne meg med.)

Når det er sagt, er eg fullstendig overbevist om at toaren som kjem, kan verte ein betre film (I si genre). Vi snakkar uansett ikkje Oscar og ståande applaus, men stemning, gørr og daudmanns-stønn klaustrofobiske omgjevnadar. Alle kan seie at både einaren og toaren som kjem er dårlege filmar, utan at nokon vil kunne føre sak mot det på eit generelt filmvurderingsgrunnlag. Men eg meiner likevel at når du sit deg ned og ser ein film som "Resident Evil", må du ha lyst til at den skal skremme deg. Om du i vantru etter å ha sett filmen halvstolt seier "Ja, men den var jo ikkje skummel i det heile!" finn eg det alt for fristande å svare "Bra for deg, då slapp du å verte skremt". Om du då likevel svarar "Ja, men eg ville jo verte skremt, det var difor eg såg filmen!", vert jo det naturlege svaret "Då ville du det ikkje hardt nok."

Blablabla. Poenget mitt er i alle tilfelle at Res. Evil filmen er ein skummel film! Så sant ein legg litt godvilje til. Og det må ein med dei fleste horror-filmar.

Lenke til kommentar
Likte fyrste filmen svært godt eg. Men alt det er jo smak og behag. Eg syntes ikkje den var forutsigbar (i den grad ein film basert på eit spel som har oppfylgjarar ikkje kan vere forutsigbar), den var ekkel, og Milla Jovovich trekk ikkje akkurat ned ei filmoppleving i mine augo. (Overfladisk, javel, men eit faktum eg må innfinne meg med.)

Når det er sagt, er eg fullstendig overbevist om at toaren som kjem, kan verte ein betre film (I si genre). Vi snakkar uansett ikkje Oscar og ståande applaus, men stemning, gørr og daudmanns-stønn klaustrofobiske omgjevnadar. Alle kan seie at både einaren og toaren som kjem er dårlege filmar, utan at nokon vil kunne føre sak mot det på eit generelt filmvurderingsgrunnlag. Men eg meiner likevel at når du sit deg ned og ser ein film som "Resident Evil", må du ha lyst til at den skal skremme deg. Om du i vantru etter å ha sett filmen halvstolt seier "Ja, men den var jo ikkje skummel i det heile!" finn eg det alt for fristande å svare "Bra for deg, då slapp du å verte skremt". Om du då likevel svarar "Ja, men eg ville jo verte skremt, det var difor eg såg filmen!", vert jo det naturlege svaret "Då ville du det ikkje hardt nok."

Blablabla. Poenget mitt er i alle tilfelle at Res. Evil filmen er ein skummel film! Så sant ein legg litt godvilje til. Og det må ein med dei fleste horror-filmar.

Enig i mye av det du har sagt, men jeg sa heller ikke at jeg ikke var skremt. Men jeg skal være ærlig å si at jeg hadde visse forventninger.

Resident Evil serien har skremt meg fra hud og hår mang en gang, og jeg forventet liksom at filmen også skulle gjøre det. Selvfølgelig burde man ikke forvente slike ting for man blir som oftest skuffet, men slik er jeg!

Filmen begynte bra, men dalte like for som Japp space shot på Tusenfryd.

Skrekken for en Zombie forsvant like fort som den kom. Etter min mening så gjorde ikke dårlige skuespillere saken mye bedre.

At hun(hovedpersonen) plutselig ble forvandlet fra en liten uskyldig pike som ikke kunne gjort en flue fortred til en utrolig fightingmachine som klarer å knekke nakken på en terrierzombie (i lufta :o ) etter ett lite flasback synes jeg også ble for drøyt. Godtar heller laseren som passet på dronningen (liker liksom ikke fargen lyseblå lenger :lol: )

MEN, jeg så filmen sammen med noen andre som ikke er langt på nær så Resident Evil frelste som meg og de storkoste seg (i den forstand man kose seg mens ryggen skjelver og blodet stivner). De godtok alt med en god klype salt og likte åpenbart hele pakka. Jeg derimot, som nevnt ovenfor forventet mer. Kanskje ikke dere andre forventet like mye som meg, men så er jeg veldig kresen :wink:

Lenke til kommentar

Bamsefar:

Eg er heilt einig. Eg hadde ikkje noko djupt forhold til Resident Evil spela, no eig eg einaren til Gamecube, og iogmed at eg knapt har turt spele det enda (samt at eg samstundes held på med både Zelda og Metroid), betyr nok det at grunnlaget for ein vannvittig skremmande film heilt klart er til stades. At Resident Evil filmen ikkje er ein vannvittig skremmande film har nok fleire grunnar. Uansett kan det virke som om dataspel->kinofilm konverteringar lid av ein mystisk forbannelse. Eg har i alle tilfelle lært å ha veldig lave forventningar. Det var nok noko av grunnen til at eg likte filmen så godt (Såg den tre-fire gongar på kort tid, viste den til ulike vener.). Den overraska meg positivt fordi eg rett og slett forventa noko mykje dårligare.

Så det er nok forskjelen på oss der, eg såg filmen i lys av andre spelkonverteringar, og du såg filmen i lys av Resident Evil spela.

Når det gjeld "The sudden revival of killingmachine Jovovich" er det berre eit faktum som filmen gjev oss. Og det er lite vi kan klandre på det. Men når det er sagt var det jo eit midlertidig, kjemisk framstilt hukommelsestap ho leid av. Vi kan ikkje vite korleis det fungerer. Som sagt, filmen bestem. ;) Same med Zombie-dama i vatnet som plutseleg rykker til og beveg seg raskare enn auget kan oppfatte. Men det var så skummelt at eg ikkje gidd å tenke så mykje på kvifor. Det mest positive med filmen var likevel at den gav meg forferdeleg lyst til å sjå oppfylgjaren, og den skal eg heilt sikkert få med meg på kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...