Gå til innhold

Håndkontrollere og hektiske spill

Mazeking

Anbefalte innlegg

Har spilt spill i manger år og eier for tiden en ps3 og en xbox360. Etter intens spilling blir jeg ganske så klam i fingra. Har da merket at på dualshocken så glepper fort fingrene når jeg bruker på triggerne. Fant en gang et tips på nettet om å klippe ut små biter i sandpapir og lime på triggerene. Det virket som en god ide men de glepper nå av når man varm i hendene og limet mykt. Bra ide som noen burde forsket videre på.

Når jeg holder på en dualshock får jeg ganske mye "knekk" håndleddene da jeg spiller med albuene en del ut til siden og ikke har disse helt intill kroppen. Det fører til at henda etterhvert stivner. Spiller jeg sinnsynkt mye som over 12 timer på en dag så stivner fingra skikkelig i klemmeposisjon og jeg får antydning til scene betennelse.

Da ps3 ble lansert så hadde sony en ide om en boomerangaktig kontroller: se link

http://playstation3.files.wordpress.com/20...angdebunked.gif

Etter en del intense spilleøkter over lang tid så mener jeg at dette designet har noe for seg, at man får håndbakkene mer ut og ikke får denne knekkene i håndleddene som man får med en standard ps3 dualshock.

Jeg spiller ikke så mye 360 for tiden, men jeg drog den da fram da The Lost and The Damned kom til 360. Umiddelbart la jeg merke til at denne håndkontrolleren lå litt bedre i henda enn dualshocken. Den føles noen større og hadde noe bedre triggere enn ps3 sånn ved kort spilling. Har som sagt ikke spilt maratonøkter med denne så jeg vet ikke hvilke ergonomiske kvaliteter/problemer denne har.

Egentlig synes jeg det rart at sony ikke har kommet med en litt større håndkontroller for folksom vil ha et bredere grep. Som en kuriositet burde de ha solgt boomerangen. Den ble veldig dissa før den kom og folk lo fælt av den uten å ha prøvd den. Egentlig synd da jeg tror den hadde kvaliteter.

Hva er deres synspunkter på håndkontrollere og laaaaange spilleøkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tren håndleddene. Jeg trener håndleddene hver dag med manualer, og har aldri fått smerter under spilling i håndleddene - uansett hvor lenge jeg har spilt. Dessuten blir du flink til å skru igjen Cola-flasker og får et fastere håndtrykk.

De hjelper egentlig ikke stort med det virkelige problemet med triggerne. Triggerne er opprinnelig for korte, og egner seg dårlig til bilspill og den slags hvor det er viktig å avpasse farten ved å slippe gassen. Produktet i linken din gjør egentlig ikke noe mer enn å skifte vinkel på triggerene. De forlenger ikke avstanden fra start til stopp på triggerene.

Endret av 41204
Lenke til kommentar
Det er mye lettere å variere trykket på triggerne med disse "addon" triggerne i tillegg. Jeg har ett par slike selv og de er definitivt bedre både til å holde fingeren på plass og til å balansere trykket med.

Det er selvsagt, og heller ikke hva jeg prøvde å poengtere. PS3-kontrollens vanlige triggere har en tendens til å få fingrene til å skli, og har mer strammede dempere enn Xbox 360-kontrollen. Jeg spiller mye bilspill, og merker en klar komfortabel forskjell mellom Xbox 360-kontrollen og PS3-kontrollen. For eksempel i Race Driver: Grid spiller jeg betydelig bedre i Xbox 360 versjonen.

MEN, add-on-triggerne gir en litt bedre spillopplevelse, du har et reelt poeng med det. Som poenget mitt er, når ikke disse add-on triggerene helt opp til Xbox 360 sitt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...