Gå til innhold

Overklokke p4 2.4

MagicX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en følende:

Abit IT7-MAX Hovedkort S478/DDR/533mhz

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533

2 stk Twinmos DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Zalman CNPS6500BCu kjøler på CPU

Lurer på hvor mye jeg kan klokke denne maskina, og hvilken instillinger i bios. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lett, eg har den prosessoren med 800 fsb.

Men eg kuler an med å klokke så mye til sommervarmen går over

har ganske likt som deg, bare gf 2 da :/. jeg kjører min @3,2. waterchill. funker fett. temp på ca 44 elns

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt et Abit IC7-G, P4 2.4 800 Boxed, og to 2x256MB TwinMos PC3200 m/WinBound.

Har lest en del tester på at denne CPU'en egner seg godt til overklokking, og at det ikke er problemer å kjøre den på 3.2 til 3.4 Ghz. Men dette er gjort med ekstra kjøling.

Så spørsmålet er hvor mye kan jeg overklokke dette systemet uten å investere noe ekstra i kjøling?

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt et Abit IC7-G, P4 2.4 800 Boxed, og to 2x256MB TwinMos PC3200 m/WinBound.

Har lest en del tester på at denne CPU'en egner seg godt til overklokking, og at det ikke er problemer å kjøre den på 3.2 til 3.4 Ghz. Men dette er gjort med ekstra kjøling.

Så spørsmålet er hvor mye kan jeg overklokke dette systemet uten å investere noe ekstra i kjøling?

LOL. enda mer likt deg. har helt likt. jaja. hvor varmt er det nå? så lenge tempen er grei. ikke over 60 sås går det fint. p4 gir ikke akkurat like mye varme som en amd, men det er bare å prøve

Lenke til kommentar
still fsb til 150

Hmm får prøve dette da, noen mer jeg kan gjøre ?

Still multiplier på minnet slik at det er kun prosessor som blir overklokket. Da er det ihvertfall ikke minnet som er problemet når ting blir ustabilt.

Når ting blir ustabilt så prøv å øke vcore (1.7V er vistnok anbefalt max).

Er interessert i å vite hvordan prosjektet ditt går....

Holder for tiden på med samme prosessor selv med et asus p4b533-v hovedkort og kommer for tiden ikke lenger enn 2,74GHz(stabilt) med 152FSB.

Håper at skylden er godværet vi har her i Trondheim for tiden :-)

Innetemp på over 25C :-(

Har en SLK900 med 92mm Zalmanvifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...