lrims Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Da har det altså skjedd. Jeg har endelig klart å søle cola på pcn min. Jeg har faktisk gjort dette tidligere, men denne gangen ser det ut til at konsekvensene er større. Siden jeg har en relativ stor vifte på toppen av maskinen har altså colaen rent ned og antakelig gjort skade på hovedkortet eller annet. Nå når jeg prøver å slå på pcn er det liv i den i kanskje under et sekund, og noen ganger ingenting. Hva tror du kan ha skjedd? Og hva burde jeg i tilfelle gjøre? Vil det være best å sende den på reparasjon? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Først kan du eventuelt åpne kabinettet og tørke om du ikke har gjort det? Regner med at den må på reperasjon uansett. Kliss + maskindeler = Dårlig. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Tørk av så mye som mulig, og fjern colaen med en våt klut eller noe for å få bort sukkeret. Når noe elektrisk får vannskader, må du la alt tørke før du prøver å skru den på. Hvis ikke kortslutter alle komponentene. Lenke til kommentar
lrims Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Har åpna kabinettet å gjort det jeg kan få til. Må vel få sendt den på rep om ikke den på magisk vis fungerer igjen. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Du har to muligheter: 1. Sende på reparasjon right away 2. Fikse det selv ved å ta ut delene, jorde deg selv og tørke godt av med en våt klut for å få vekk alt sukkeret og klisset som legger seg. Det er bedre å få vann på PCen enn Cola. La delene stå å tørke et par dager, eller bruk en hårføner. Lenke til kommentar
lrims Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Men blir ikke hovedkortet skadet av å prøve å rense det? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Så lenge det ikke er strømtilførsel og du lar det tørke godt, samt er forsiktig, så skal det vel gå bra. Lenke til kommentar
lrims Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Greit, skal prøve ut dette, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå