Gå til innhold

HK problemer

t3p0s3

Anbefalte innlegg

Satt sammen en ny pc for en venn:

ASUS A7N8X

2500+ Barton

512mb pc 3200

Sapphire 9600pro

WD 120 gb

Jeg satt sammen pc`n, fyrte opp og alt startet. Jeg gikk så inn i bios for å sette first boot device til cd-rom, da merket jeg at jeg hadde glemt å sette i strømkabelen til HD`n. Save & exit, skru av pc`n og sette i strømkabelen tenkte jeg. Da jeg fyrte opp på nytt, startet vifter ol., men ikke noe bilde.

Har nå testet ram, prosessor og skjermkort i min pc, og alt funker.

Jeg har også resatt cmos, prøvd å sette fsb til 200 (366 standard tror jeg)

Noen som kan tenke seg hva jeg skal gjøre for å få rettet opp på dette problemet? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS A7N8X

2500+ Barton

512mb pc 3200

Sapphire 9600pro

WD 120 gb

Jeg satt sammen pc`n, fyrte opp og alt startet. Jeg gikk så inn i bios for å sette first boot device til cd-rom, da merket jeg at jeg hadde glemt å sette i strømkabelen til HD`n. Save & exit, skru av pc`n og sette i strømkabelen tenkte jeg. Da jeg fyrte opp på nytt, startet vifter ol., men ikke noe bilde.

Noen som kan tenke seg hva jeg skal gjøre for å få rettet opp på dette problemet? Takker for svar.

Standard FSB er 166=333 på en xp 2500 og

prøv og ha bare CPU vifte i gang, kobl ut de andre viftene hvis du har noen ekstra..

Lenke til kommentar

Det er en jumper på HKet som står som 333266 CPU_FSB som standard.

Har satt den til 200 og prøvde, ingen forandring. Har satt den tilbake igjen nå.

Det er ingen ekstra vifter i PC`n, og jeg har også prøvd med en annen strømforsyning.

Lenke til kommentar

Har du reset cmos ved å ta ut batteri + satt jumper?. Strøm avslått Ledning ut fra kontakt. (La den stå av noen sekunder.)

Lenke til kommentar

ASUS A7N8X

2500+ Barton

512mb pc 3200

Sapphire 9600pro

WD 120 gb

Hei.

Jeg har samme HK som deg. Jeg installerte det, men fikk en feil når jeg startet opp. "System failure memory check" elns.

Jeg har en PC2100 256 brikke i. Men den vil ikke starte. :(

Noen råd?

Lenke til kommentar

Jeg har A7N8X deluxe selv, jeg fikk også problemer med ram (system failed memory test i POST), da resatt jeg cmos (noe jeg måtte gjøre 2 ganger før det virket) så funket det igjen. Grunnen til at dette skjedde var at jeg klokket litt før høyt, men jeg fikk også "system failed memory test" ved normale innstillinge. Du kan også prøve å sette CPU_FSB jumperen på 200. Hvis ikke dette hjelper, er jeg desverre rådløs.

Tilbake til mitt problem: når jeg resetter cmos drar jeg ut strømkontakten, tar ut batteriet, skifter på jumperen og venter litt, så kobler jeg alt innopp igjen.

Men det som er snodig er at jeg fikk hovedkortet til å funke 1 gang, og uten noen kritiske forandringer i bios klikker det bare...

Ingen son har andre idèer enn å resette cmos?

Jo, jeg har også prøvd med andre komponenter (mine) i min kametats pc, og det funket like dårlig det.

Lenke til kommentar

Jeg sleit med det samme. Mange forskjellige rare feil. Reset av cmos - gikk inn og satte Memory Frequency til 80% (133mhz) da fikk jeg installert

systemet uten problem. Har byttet til nye rambrikker PC3200. Samme elendighet ved 100% diverse bluscreen. Ved 80% stabil

Lenke til kommentar
Ditt problem virker litt annerledes enn mitt. Jeg får ingen feilmeldinger, ikke engang når jeg tar ut ramen av pc`n, og jeg får overhodet ingen aktivitet når det gjelder bilde fronten. :cry:

Da ville jeg prøvd å starte hovedkortet utenfor kabinettet. (Sett inn ledninge

men ha kortet utenfor boksen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...