wil Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 jeg hørte en gang at med OGG format på sangene så tok sangene litt mindre plass eller noe sånn, derfor kommer jeg med dette spørsmålet finnes det programmer til å konvertere fra Mp3 til OGG? Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 En mulighet er å bruke foobar2000 med vorbis encoder plugin (diskwriter). Hvis du laster ned "Special installer" fra denne siden http://www.saunalahti.fi/cse/html/foobar.html kan du installere det sammen med foobar2000. For ikke å glemme at du får super spiller "på kjøpet" Må som vanlig advare mot transcoding. Mp3 -> Ogg vil gi en fil som har dårligere kvalitet enn mp3 filen hadde i utgangspunktet. Dette gjelder all transcoding til et lossy format (mp3, ogg, mpc...). Her en en tråd du kan lese som tar for seg transcoding fra mp3 128kbps til mp3 192kbps. Det samme gjelder for mp3 til og osv. Mitt råd er å glemme tanken om å lage Ogg filer av mp3 filene dine for å spare plass. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Meiner eg hadde et programm som hette OGGdrop eller no. Var bare å dra en MP3 fil over programmet, så lagde den en OGG fil av den. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 oggdrop er genialt. fra wav til ogg ihvertfall. mp3 til ogg høres litt crappy ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå