Gå til innhold

Gothic 3 - spillbart?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å spille Gothic 3 + expansion pack med alle patcher. Jeg prøvde det da det først kom ut, men den gang var det temmelig buggy.

Hvordan er Gothic 3 nå? Er det spillbart eller fortsatt fult av bugs?

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte spillet igjen selv. Spiller på en laber laptop med Geforce 7600 go. Ved release var det umulig å spille - med community patch 1.72 har jeg 0 problemer. Tror det var en memory leak som stoppa meg tidligere....

EDIT: Legger til at Community Patchen kun er for Gothic 3 - IKKE Forsaken Gods.

Endret av Xolan
Lenke til kommentar

Spilte noen timer i går kveld. Det var mye bedre enn sist, men ulvene oppfører seg fortsatt like idiotisk i kamp.

Jeg slår, de hopper bakover. Slik kan jeg hakke løs på de tilsynelatende uendelig, uten noen som helst effekt.

Når de angriper har de en sinnsyk attack speed, og jeg blir stunlocka og oppspist.

Har prøvd å ta de ut med pil-og-bue. Når en ulv er alene går det greit, men er det flere sliter jeg. Kiting (løpe, skyte, løpe, skyte, osv) virket ikke da ulvene var for raske, og holdt seg hakk i hel.

Det er bare frustrerende. Noen tips?

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Det du må gjøre når den bare hopper bakover og du ikke treffer er at du må lure den til å angripe deg istedefor. Gå litt bakover, og den vil angripe deg. Og akkurat når den skal til å hoppe mot deg slår du med sverdet. Eller du kan prøve å presse dem opp i et hjørne. Det går mye lettere når du har kommet deg litt opp i level og blitt sterkere og bedre med sverd. Er også en "cheat" som du kan gjøre når du holder på å bli drept. Da trykker du på I tror jeg det er, så kan du drikke healthpotion eller spise en blomst for å få mer liv uten at de kan skade deg. Bruker det hele tiden, spesielt mot shamans.

Det jeg ofte også gjør er at jeg lokker med meg fiendene bort til der det er mennesker eller orcer. Så tar de seg av dem for meg. Best å få de med opp i byer, for da kommer alle som bor der for å drepe dem. Er litt av et kaos da, og ganske morsomt å se på.

Lenke til kommentar

Det med å trykke I for 'Inventory' virker bra, og har redda livet mitt mange ganger.

Morsomt å lokke fiender bort til vaktene, da blir det sirkus. Folk løper i alle retninger, vill panikk, hehe. Men jeg får dessverre ikke XP for vaktenes drap.

Et polearm ville kanskje hjulpet. Det slo meg da jeg dro til hula hvor den banditten og gjengen hans gjemmer seg, helt i begynnelsen. Noen av de hadde spyd av et eller annet slag, og det var vanskelig å kommer nært dem.

Jeg har ikke lagt noen poeng i sverd eller bue, kun i Ancient Wisdom (sp?), i påvente av å kunne summone skjelett, så mine fysiske angrep gjør ikke mye skade.

Dette er et veldig bra spill som er lett å elske. Men fytti rakkern så lett det er å hate, også.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Er som i Gothic 2, de første timene er ofte værre enn resten av spillet...

Må si jeg savner måten combat'en er gjort i Gothic 2, hvor du selv velger hvilken vei du skal svinge våpenet/blokkere. Alt ble mye mer taktisk der. I G3 kan jeg bare vifte rundt med sverdet mitt i hytt og pine, så lenge jeg ikke blir angrepet av noen med bue/magi.

Uansett, Gothic-spillene er så morsomme at småting ikke bryr meg særlig. Men bugs som gjør spillet umulig å runde kan jeg ha meg frabedt :p Glad Piranha Bytes splittet fra JoWood som distributør. De har alt for urealistiske deadlines. Noe man også merker i spill som f.eks. The Guild 1/2, og til en mindre grad enn Gothic 3 - Gothic og Gothic 2.

Har stor tro på Risen nå etter å ha kommet igang med Gothic 3 igjen :)

Lenke til kommentar

Spillet blir ekstra vanskelig i begynnelsen hvis du fokuserer på å bli magiker har jeg hørt. Men har også hørt at det lønner seg noe vanvittig en del senere i spillet. Har selv aldri vært det, liker best å bruke sverd og buen. Men vil anbefale å gå til en tyv og bruke noen poeng der så du kan åpne kister du finner rundt omkring, samt pickpocket. Og haggling, da får du mer gold for tingene du selger.

Det med at du ikke får xp når andre dreper fienden er sant ja, men hvis du er heldig klarer du å ta det siste slaget før den dauer. Da får du xp`en. Jeg klarer det nesten hver gang. Stå klar med buen når du ser at det er like før fienden kreperer og skyt da.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette spillet litt etter launch, tok ikke mange dagene før jeg la det til side pga fps drop/lagg & en del bugs. Er lenge siden nå, og denne tråden minnet meg på det - installerer nå, så vi får se om det har blitt noe bedre med alle disse patchene;)

Lenke til kommentar

Jeg har også framedrops i den forstand at spillet stopper opp / hakker i noen sekunder med jevne mellomrom når jeg er ute og løper. Kan virke som om den laster terreng. Om jeg beveger musa, for eksempel for å se meg rudt, skjer det ingenting. Etter at lastinga er ferdig fungerer alt som normalt igjen, men spillet kjører da musbevegelsene jeg gjorde da alt var låst. Ofte er jeg ute og løper, spillet fryser / hakker, returnerer til normalt og fyren min tar 45-180 graders vending.

Er nå level 20+, og nå begynner det å bli mindre frustrerende å spille. I begynnelsen er man en svekling som gjør lite skade og dør svært ofte, og det var lett å dumpe spillet på grunn av dårlig nærkamp-system, men etter hvert som jeg har lagt poeng i Hit Points og Hunting, og skaffet rustning, har spillet blitt lettere, selv om det fortsatt er mye Quick Load.

Apropos rustning. Jeg har bare funnet Rebel og Orc rustninger, samt en hjelm med horn. Så langt er utvalget av rustninger minimalt, mens det ikke er mangel på våpen. Blir utvalget større senere i spillet?

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...