Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppdatert inntrykk: Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes også Age of Conan hadde forbedret seg en hel del, men at det fremdeles ikke klarer å holde på meg i lengre perioder. Har flere ganger startet opp accounten min igjen for så å aldri spille betalingstiden helt ut..

Lenke til kommentar

eg har prøvd AoC i den 14 dagers retur tilbudet og eg likte det veldig godt, gode forbedringer og masse nytt, likte spesielt godt det nye stats systemet, var veldig oversiktelig å lett å bruke.

men som du skriver så mangler det forsatt noe som holder meg gående, merket at når tiden var over så var det isje noe som fristet meg til å kjøpe gamecard igjen og begynne på an igjen, men for no se om det kommer i fremtiden og muligens jeg begynner å spille igjen :D

Lenke til kommentar

Mye er gjort med aoc etter release! Blitt et spill som overhode ikke har noe problemer med å holde på spillerne. Det som forbauser meg er at folk klarer å skrive "ja men det mangler fortsatt mye".., Hvilket mmorpg som ikke mangler noe? Og hvem har annsett tullingen som skrev innlegget? For vanskelig å få gode items? Grinde etter samme utstyr? Prøv spillet før du i det heletatt opner tanke spyet ditt! Eller hold deg til wow, der en må grinde etter utstyr i månedsvis og som blir ubrukelig etter hvær expansion! Ja det er slike mmo vi vil ha sant? Folk med et snev av fornuft har forstått at det ikke går an å ha overflod med epics, som blir søppel føde etter hver expansion! Derfor er det bedre å ha forholdsvis få epics, med litt vanskelighets grad å motta og heller legge til innhold etterhvert. Som ikke i de grader går utover allerede grinda utstyr. C.Morrison har gjort en kjempe jobb det siste året, og burde for all del unnslippe tankeløse ord fra en uvitende tulling i gamer redaksjonen!

Lenke til kommentar
Mye er gjort med aoc etter release! Blitt et spill som overhode ikke har noe problemer med å holde på spillerne. Det som forbauser meg er at folk klarer å skrive "ja men det mangler fortsatt mye".., Hvilket mmorpg som ikke mangler noe? Og hvem har annsett tullingen som skrev innlegget? For vanskelig å få gode items? Grinde etter samme utstyr? Prøv spillet før du i det heletatt opner tanke spyet ditt! Eller hold deg til wow, der en må grinde etter utstyr i månedsvis og som blir ubrukelig etter hvær expansion! Ja det er slike mmo vi vil ha sant? Folk med et snev av fornuft har forstått at det ikke går an å ha overflod med epics, som blir søppel føde etter hver expansion! Derfor er det bedre å ha forholdsvis få epics, med litt vanskelighets grad å motta og heller legge til innhold etterhvert. Som ikke i de grader går utover allerede grinda utstyr. C.Morrison har gjort en kjempe jobb det siste året, og burde for all del unnslippe tankeløse ord fra en uvitende tulling i gamer redaksjonen!

 

Uhr. Selvsagt må man grinde etter utstyr i AoC. Uavhengig av om man velger å dra ut i den store verden og slakte folk til man har PvP Level 5, eller å gjennomføre Tier 1/2-raids, så tar det fryktelig lang tid å sanke utstyr. PvE-ruten til ustyr i AoC lider også under at de enda ikke har gått bort fra det foreldede "random drop kun til klasse x"-lootkonseptet og byttet det ut med tokens.

 

Et token-system vil i praksis si at i stedet for å droppe f.eks. Armbands of Ardent Fire, dropper bossen et av to-tre forskjellige Armband-token. Et slikt token gis til en av de tre-fire klassene som står oppført som potensielle mottakere, og så kan disse i ro og mak dra til nærmeste by og bytte nevnte token inn i den tilsvarende delen av sitt Tier-sett. Vips, ingen mer frustrasjon fordi raidet ikke har noen av klasse x, eller fordi de som er av klasse y allerede har sett-delene som droppes.

 

Siden du nærer et dypt hat mot WoW (et hat som forøvrig er basert på utdatert informasjon), vil det kanskje interessere deg å vite at WoW for lengst har gått over til et token-system, som har fungert ypperlig siden dag én. Hvordan henger det egentlig sammen at man både må grinde i månedsvis, men at det samtidig er en overflod av epics? Det siste er forøvrig riktig, det første var riktig i 2005 - pre-tokens. Ellers er det nokså naivt å tro at AoCs forestående expansion ikke kommer til å øke level-capen, og dermed gjøre det lilla superutstyret ditt ubrukelig - akkurat som i WoW.

Lenke til kommentar
Uhr. Selvsagt må man grinde etter utstyr i AoC. Uavhengig av om man velger å dra ut i den store verden og slakte folk til man har PvP Level 5, eller å gjennomføre Tier 1/2-raids, så tar det fryktelig lang tid å sanke utstyr. PvE-ruten til ustyr i AoC lider også under at de enda ikke har gått bort fra det foreldede "random drop kun til klasse x"-lootkonseptet og byttet det ut med tokens.

 

Et token-system vil i praksis si at i stedet for å droppe f.eks. Armbands of Ardent Fire, dropper bossen et av to-tre forskjellige Armband-token. Et slikt token gis til en av de tre-fire klassene som står oppført som potensielle mottakere, og så kan disse i ro og mak dra til nærmeste by og bytte nevnte token inn i den tilsvarende delen av sitt Tier-sett. Vips, ingen mer frustrasjon fordi raidet ikke har noen av klasse x, eller fordi de som er av klasse y allerede har sett-delene som droppes.

 

Siden du nærer et dypt hat mot WoW (et hat som forøvrig er basert på utdatert informasjon), vil det kanskje interessere deg å vite at WoW for lengst har gått over til et token-system, som har fungert ypperlig siden dag én. Hvordan henger det egentlig sammen at man både må grinde i månedsvis, men at det samtidig er en overflod av epics? Det siste er forøvrig riktig, det første var riktig i 2005 - pre-tokens. Ellers er det nokså naivt å tro at AoCs forestående expansion ikke kommer til å øke level-capen, og dermed gjøre det lilla superutstyret ditt ubrukelig - akkurat som i WoW.

 

 

For det første nekter jeg ikke for grinding i AoC.. Har selv veldi dårlig utstyr fordelt på mange char. Og må si token system hørest ut som et system som funker greit. Men ville tro at det dreper litt av "gleden" når det itemet som du har jobbet for endelig havner i dine hender. Er ingen wow "hater", da hat er et mektig ord. Men mulig jeg er lei av wow tilhengere som prøver et anna mmorpg en akkurat wow, og må finne ubetydelige mangler som har ingenting med spill opplevelsen og gjøre, for så å sette seg ned forran pentium 2 pcen sin og glo på alver, motorsykler,dverger og gnomer og synst det er fryd og gammen, menst avataren står å fighter på autopilot! Må i det minste sette seg inn i et spill før en publiserer sitt inntrykk for allmenheten. Og når det gjelder lvl cappen i aoc, så ser jeg at den forblir så lenge så mulig! Vet jo ikke hva craig tenker, men krysser fingrer hvertfall at den forblir so lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Dette var en grei oppsummerende artikkel, men den sier lite om PvP delen av spillet.

 

Balansen mellom klassene er ganske bra nå, men det har tatt ekstremt lang tid for Funcom å gjøre noe. Diverse klasser er fått lov til å springe rundt opplagt "overpowered" i månedsvis, det er ikke før denne 1.5 oppdateringen at spillet er noe som kan minne om å være balansert. Ca. 1 år etter lansering.

 

Konsekvenssystemet er ikke lett å bli klok på, og oppførselen til npc vakter (som skal beskytte spillere) oppleves som veldig tilfeldig. Noe som er ganske irriterende. Konsekvenssystemet er også lett å utnytte.Dette hadde ikke vært så gale, hvis det faktisk var et sted der man kunne PvPe uten vakter. Funcoms forsøk på å tilby dette er Border Kingdoms (som artikkelen nevner), er et totalt dødt sted uten spillere. Grunnen for dette er at det er absolutt ingen grunn for en spiller å være der. Sonen er stor og kjedelig fra et pvp perspektiv, og spillere foretrekker derfor PvP i questsonene. "End game pvp" i AoC er i praksis 2 respads (i hver sin sone), omringet av NPC vakter.

 

Massive PvP/Sieges er fremdeles nesten uspillbart pga. ekstrem lag. I tillegg så introduserte 1.5 oppdateringen en bug som gjør at en siege kan kræsje og kansellere når som helst. En siege inneholder 96 spillere totalt som har satt minst 2 timer til side for kampen, og Funcom har enda ikke klart å gjøre de spillbare. Tvert om: de har faktisk blitt verre og all markedsføring av spillet som bruker "massive pvp" som et argument er en direkte løgn. Selvom resten av spillet er ganske bra nå, er sieges fremdeles i et betastadie.

 

Ønsker ikke å svartmale AoC (jeg spiller det tross alt fremdeles), men følte at dette var et viktig moment som artikkelen ikke berørte.

Endret av Rootality
Lenke til kommentar
Dette var en grei oppsummerende artikkel, men den sier lite om PvP delen av spillet.

 

Balansen mellom klassene er ganske bra nå, men det har tatt ekstremt lang tid for Funcom å gjøre noe. Diverse klasser er fått lov til å springe rundt opplagt "overpowered" i månedsvis, det er ikke før denne 1.5 oppdateringen at spillet er noe som kan minne om å være balansert. Ca. 1 år etter lansering.

 

Konsekvenssystemet er ikke lett å bli klok på, og oppførselen til npc vakter (som skal beskytte spillere) oppleves som veldig tilfeldig. Noe som er ganske irriterende. Konsekvenssystemet er også lett å utnytte.Dette hadde ikke vært så gale, hvis det faktisk var et sted der man kunne PvPe uten vakter. Funcoms forsøk på å tilby dette er Border Kingdoms (som artikkelen nevner), er et totalt dødt sted uten spillere. Grunnen for dette er at det er absolutt ingen grunn for en spiller å være der. Sonen er stor og kjedelig fra et pvp perspektiv, og spillere foretrekker derfor PvP i questsonene. "End game pvp" i AoC er i praksis 2 respads (i hver sin sone), omringet av NPC vakter.

 

Massive PvP/Sieges er fremdeles nesten uspillbart pga. ekstrem lag. I tillegg så introduserte 1.5 oppdateringen en bug som gjør at en siege kan kræsje og kansellere når som helst. En siege inneholder 96 spillere totalt som har satt minst 2 timer til side for kampen, og Funcom har enda ikke klart å gjøre de spillbare. Tvert om: de har faktisk blitt verre og all markedsføring av spillet som bruker "massive pvp" som et argument er en direkte løgn. Selvom resten av spillet er ganske bra nå, er sieges fremdeles i et betastadie.

 

Ønsker ikke å svartmale AoC (jeg spiller det tross alt fremdeles), men følte at dette var et viktig moment som artikkelen ikke berørte.

 

Helt enig angåande pvp delen i spillet. Mye derfor jeg flyttet fra pvp server også. Den mye omtalte serv. Fury. Og har ik sett tilbake i det heletatt. Beste avgjørelsen jeg har gjort angåande aoc. Siege er jeg ik begynt med siden transfer, men ser svært gjerne at det blir litt siege når lagg/buggs e ordnet. For som du sier så er siege lagg and panic all over. Når det kommer til balance så er jeg enig i at det burde vert gjorn noe med det før, men glad mye er rettet på etter patch 1,5. Ubrukelige classes pvp wise, er blitt gode etter "makeoveren" og ser overall mye betre balance. Til og med gode rouges/hox kan fightè i toppen av dmg meters for de som foretrekker det! AoC har hatt mye tull gjennom de siste årene, og det er blitt gjort klart i medier og offentligheten, og det gjenstår fortsatt endel.. Men det er nå livets gang med mmorpg. Ser hvertfall lyst på fremtiden til aoc, og håper flere vil joine, og det som allrede spiller vil bli!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...