Gå til innhold

Creative GF3 Ti200 bedre en MSI FX5200 TD128 ?

JHOS

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd meg ny maskin, med følgende specs, Soltek SL-75FRN2, MSI Gf FX5200 TD 128(uten vifte), 2700, 2 stk Seagate 120 gig/8 Mb cache, XP2500 klokket til 2Ghz, Win Xp med alle oppdateringer

Ikke topp of the line ennda, men det blir etterkvart, lommeboka styrer.

Kjører noen 3dMark tester, hadde ventet bedre resultat, 2003 gir 1055 poeng, 2001 gir 5562 poeng. Syntest det var litt underlig med tanke på ka eg har lest litt runtomkring om ka score folk får.

Puttet inn mitt gamle Gf3 kort og kjørte 3dM 2003, fikk omtrent samme score som Msi`en, kjørte så 2001, med patch for å omgå DX9, da fikk eg litt sjokk, 7839 poeng der, burde ikke MSI`en score høgere?

Samme drivere, NVidia 44.03, har testet MSI sine egne, da fikk eg noen få poeng dårligere score.

Er dette kortet så dårlig, eller kan det ver at kortet er skadet på en eller annen måte, eller har noen noen andre tips om ka som kan ver galt, om det er noe galt da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke sikker men det kan jo hende at det er patchen du brukte for å omgå dx9 som har skylden

Trur ikkje det, var omtrent samma score på MSI`en før og etter eg la inn patchen.

tror nok det er fx5200-kortet ditt som ikke har mere power.

di dårligeste fx 5200 har jo nesten g-force 2 mx ytelse

tror det hadde 2,8 i båndbredde(low-end)kortet

normalt har disse kortene ca 6.4 i bandbredde.

hvis det er et slikt kort du har tror jeg ikke du får mere i 3d mark

Lenke til kommentar

Bare ett tips til deg som startet posten....

Ikke bruk de nyeste nVidia driverne til eldre kort, jeg har ett Gainward Ti200 og har funnet ut gjennom nøye testing at 40.72 driverene er klart best til dette kortet.

Ps. Har foresten 8500p i 2001Se

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Har nettopp bygd meg ny maskin, med følgende specs, Soltek SL-75FRN2, MSI Gf FX5200 TD 128(uten vifte), 2700, 2 stk Seagate 120 gig/8 Mb cache, XP2500 klokket til 2Ghz, Win Xp med alle oppdateringer

Ikke topp of the line ennda, men det blir etterkvart, lommeboka styrer.

Kjører noen 3dMark tester, hadde ventet bedre resultat, 2003 gir 1055 poeng, 2001 gir 5562 poeng. Syntest det var litt underlig med tanke på ka eg har lest litt runtomkring om ka score folk får.

Puttet inn mitt gamle Gf3 kort og kjørte 3dM 2003, fikk omtrent samme score som Msi`en, kjørte så 2001, med patch for å omgå DX9, da fikk eg litt sjokk, 7839 poeng der, burde ikke MSI`en score høgere?

Samme drivere, NVidia 44.03, har testet MSI sine egne, da fikk eg noen få poeng dårligere score.

Er dette kortet så dårlig, eller kan det ver at kortet er skadet på en eller annen måte, eller har noen noen andre tips om ka som kan ver galt, om det er noe galt da.

Nå skal du tenke fort, bruke angrefristen og sende det kortet tilbake hvor det kom fra.

Lenke til kommentar
Nå skal du tenke fort, bruke angrefristen og sende det kortet tilbake hvor det kom fra.

Nåja.

Hadde jeg vert uærlig og det var en av de "store" kunne jeg vel kanskje gjort det sånn.

Men kjøpte kortet gjennom en kompis i en lokal datasjappe inne i by`en så det vil eg ikkje gjer.

Han veit også om problemet for han og meinte at kortet skulle yte meir en ka det gjer, vel vel, har vel forkjøpt meg.

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...