Schwing Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) for ca 15 år siden ble jeg introdusert for brettspillet Blood Bowl fra Games Workshop av noen venner. Dette var fantastisk gøy, og jeg har siden ventet på en offisiell PC-versjon. Gleden var da stor, og forventningene høye da jeg oppdaget at dette var under utvikling for en stund tilbake. Nå er spillet sluppet for digitalt salg via spillets offisielle hjemmeside http://www.bloodbowl-game.com/ , og jeg har personlig spilt det en hel del. Utrolig deilig å finne et spill som svarer til forventningene på nærmest alle plan. Her er regler og spillemakanikk nærmest identisk med Tabletop versjonen, og det er er noen småjusteringer, men ikke noe som forringer opplevelsen. post gjerne Manager navnet ditt i denne tråden Jeg har nå spilt det en stund, men har enda til gode å møte noen norske spillere. Har heller ikke sett stort om spillet på Gamer, så tenkte jeg iallefall skulle gi en heads up om at det er ute. Blir vel retail- og steamversjon i september, men foreløpig er det kun offisiell download som er tilgjengelig i europa. Anbefales sterkt, godt spill og enda bedre community - spillet appelerer tydeligvis ikke til den atale og barnsligste delen av spill-communityet - noe som er herlig forfriskende. Lister coach navn her : Brede_skapstroppen Zudrani Endret 17. august 2009 av brede_skapstroppen Lenke til kommentar
Z-man Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 sitter faktisk og venter på og få fra steam selv for tiden har gleda meg som en unge siden jeg fikk info om det Har vi et undead lag? Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 undead er foreløpig ikke med, men etter hva jeg har fått inntrykk av så er det kalkulert at flere raser kommer inn etterhvert. Foreløpig er det Orc, human, dwarf, wood elf, skaven, chaos, Lizard og Goblin........... Mener iallefall at jeg leste at nye raser ligger på trappene....Undead er jo en selfølge i så fall. Husker godt Undead fra tabletoptiden med spillet. Hadde en kamerat som var fantastisk til å modde og male, og han hadde et sinnsykt stilig undead lag. Jeg kan ikke få lovprist dette spillet nok akkurat nå. Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Utrolig artig spill, har spilt litt bloodbowl tabeltop før, og jeg digga chaos league helt vilt så dette falt veldig i smak. Håper de kommer mange flere lag ut, iallfall hobbitlag, de er så ræva Har lest at undeads og dark elves kommer iallfall g2play.net og http://www.onlinekeystore.com har solgt veldig billige cd keys, kjøpte selv fra g2play.net og det funket bra. Den sida er nede nå, og http://www.onlinekeystore.com er for tiden utsolgt. Men verdt å sjekke disse sidene med jevne mellomrom, prisen på spillet på blood bowl sida er jo skyhøy. Ellers kan jeg anbefale http://fumbbl.com/ Nesten som et slags web browser blood bowl. Endret 3. august 2009 av Crispin Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Er kommet en offisiell kunngjøring på forumet til Blood bowl i forhold til de aktiviserings-nøklene som er blitt solgt fra G2play.com : http://www.cyanide-studio.com/forumBB/view...2a0fe9ed6765a88 denne forteller en lite vakker historie om de CD-keysene som er solgt - og hva som er i ferd med å skje med dem. Fy på G2Play.com Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ehm... med noen få trykk på nettsiden Blood Bowl begynte jeg å lure på om spillet nå er mulig å spille. så bare fordi jeg er veldig slapp: Er det mulig å spille spillet allerede? trodde det ikke hadde kommet ut enda Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Joda spillet er sluppet for salg, og er fullt spillbart. Her i Europa må vi vente noen uker til på butikk og Steamrelease, men man kan kjøpe spillet direkte fra hjemmesiden. Var litt trøbbel med nedlastningssidene deres i starten, men funket bra for meg noen dager etter release. Fikk max-hastighet på min linje som er på 5 Mbit iallefall. Massevis a folk som spiller allerede, fra hele Europa. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Kult er det bra i forhold til brett spillet? leste det var TBS (takk og pris) men at det også var Real Time. så hvordan funker spillet egentlig? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det ser brutalt gøy ut. Kanskje jeg må teste det Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Nå må jeg innrømme at jeg bare har testet realtime-spillmodusen så vidt det er. Jeg spilte spillet en del som brettspill og nyter den intense spenningen forran hvert terningkast i langt større grad enn realtime delen. Jeg oppfattet Realtime-modusen som kaos, men det er en del som spiller dette også. Den tubaserte modusen er delt inn i 2 halvdeler, på 8 runder i hver halvdel. Altså totalt 16 runder - iallefall i klassisk BB-modus. Når man utfordrer andre spillere kan man velge tidsbegrensningen for hver runde - 4, 3, 2 min eller 40 sek. Personlig foretrekker jeg 2-3 minutters runder, da 40 sek modusen har hjerteinfarktpotensiale for en gammel gamer. Det er også en Blitz - modus hvor man i langt større grad kan modifisere reglene, og det er større frihet i forhold til forskjellige tillegsfunksjoner - utstyr til spillerne, "juks" og annet artig. Man kan lage egne online ligaer, bli med i andres ligaer, eller bare bygge opp sine egne lag gjennom å spille i den store public - ligaen. Det kan være lurt å ikke bli altfor sterkt knyttet til enkeltspillere - for plutselig er stjernespilleren din drept av en sinna Minotaur eller liknende.......Eller så ligger hele laget på sidelinja med brudd på hodeskallen, knuste kjever og det som værre er. Veldig morro dersom man har den rette innstillingen, og det er noe BB-communityet har i stor grad. Jeg har møtt noen få motstandere som har brutt oppkoplingen idet de var i ferd med å tape stort, men aller aller fleste står løpet ut. Spillere som ikke avslutter kamper på en skikkelig måte blir fort uglesett, svartelistet og får dermed ikke vært med på moroa. Har ikke spilt singleplayeren så mye i det siste, da AIen var litt gjennomsiktig og forutsigbar, men dette blir nok rettet etterhvert. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Me wants! x) Digget selve brettspillet før, men var skjeldent jeg fikk spilt det med noen. Hvor lang tid kan en kamp ca ta? Noe info om når det kommer en Demo eller lignende? Endret 7. august 2009 av Andy.N Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 1 kamp med runder på 4 minutter 16(turns)x4(minutter)x2(spillere) = Inntill 128 minutter forutsatt man benytter all tid hver runde. Erfaringsvis gjør man jo ikke det med runder på 3 og 2 minutter kan du redusere spilletiden med henholdsvis 30 minutter og 60 minutter, altså halvannen og en time. Spill med 40 sec runder er jo over på null,niks. Erfaringsmessig så liker de fleste å spille 3 og 2 min runder, men personlig så har det ikke så mye å si.....tida flyr av gårde uansett. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Har fått meg spillet nå Veldig fornøyd med TBS delen ^^ men den andre måten er bare noe surr og stress syns jeg xD har bare spilt mot AI fordi jeg har hat trøbbel med nettet... men blir gøy å prøve ^^ Jeg liker best Chaos. Hvorfor? fordi de syns det er gøyere å banke opp folk enn å ta ballen ^^ Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Mitt Coach navn er Zudrani Håper de finner på en expansion pack med flere lag etterhvert x) Elsker spillet i TBS Og Lagene er bra balansert, syns jeg da Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Cyanide har vel allerede lovet at flere raser skal komme med i en fremtidig patch, men det er jo bare å håpe på masse mer innhold etterhvert, i tillegg til at de får fikset disconnect exploiten. Er ganske irriterende å ha brukt 1,5 timer i en kamp, fått flere TDs og SPPs, for deretter å miste alt fordi motstanderen bare kutter ut. Har skjønt at det meste av dette er blitt fikset nå, men har allikevel opplecd å sitte igjen helt uten peng og poeng et par ganger. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Au... ja. skulle vært sånn at det ble lagret selv om man disconnecta. har merket at spillere sier ifra i chaten om de merker noen som gjør det, så kan man bare legge de til Blacklista Blir gøy å se hvilke raser det blir ^_^ så bilde av en dark elf illustrasjon på BB menyen når jeg skulle logge meg inn :rolleyes: Men noe jeg ikke har fått med meg: Hva står TD for? jeg ville tippe Take Down, men hva sier det igjen? xD Føler det ikke er mange norske som spiller BB Lenke til kommentar
Draift86 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Ser ganske artig ut men sliter med online kjøpet atm, fikk aldri noen mail etter kjøpet og krangler med dem over mail nå.Kommer vel i butikkene snart så får vel bare ringe banken å få pengene trukket tilbake. Er litt skeptisk også etter å ha lest om det derre DC trikset, er det verdt å skaffe nå eller bør man vente til de har fått patchet vekk exploits som det nevnte? Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 jeg har ikke merket noen som har disconnected med meg til nå. så det er egentlig ikke noe spesielt å være redd for mener jeg. men det kan jo skje. Men om noen andre norske BB spillere skriver coach navnet sitt i posten her så kan vi ta noen matcher mot hverandre Mitt er: Zudrani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå