Joffer Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 I forbindelse med at en venninne av meg er på vei til å kjøpe bærbar pc så ønsker hun trådløs oppkobling mot internet (tar da utgangspunkt i at den bærbare har trådløs nettverkskort). Men for tiden så har hun ingen muligheter for adsl/annen bredbånd, og må ta til takke med dial-up, trolig analog. Finnes det noen trådløse rutere som har mulighet for dial-up? gjerne både isdn og analog - og helst støtte for både b og g standarden. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Draytek har en modell som funker med dialup ( http://www.bgc.no/ ) Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Takk for tipset. Den støtter ISDN, men tror analog (i tillegg?) var et krav Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Det finnes ingen som har integrert støtte for analogt modem. Og draytek modellen har bare 802.11b nett. Jeg ville gått for separate løsninger. F.eks. et trådløst aksesspunkt og en isdn/analog router og koblet de sammen. Men likevel blir dette ganske knotete løsninger, så jeg ville ha ventet med å kjøpe trådløst aksesspunkt/basestasjon til hun har muligheten til bredbånd. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Om nå denne personen hadde tenkt litt så har Apple en nice thing som heter Airport Extreme basestasjon med modem 56K og denne støtter både B og G ... bare et tips da Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Konge - det kan kanskje være evl så bra, men til syvende og sist er det jeg som blir sittende med 1.linje support og da vil jeg helst "ha det på windows". Asuscom hadde en analog/isdn ruter med 4 10Mbps porter. Denne koblet i et AccessPoint (802.11g) er nok kanskje løsningen, men ikke den mest optimale, men brukenes. Men kanskje kjøpe en trådløs .11g ruter når en først er i gang, til den gangen hu får seg bredbånd (kan bli en stund til, hu skal flytte "på landet" i stjørdal et sted...) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvem er det som sier du må ha en MAC til å konfigurere en Airport Extreme ? Og jeg glemte tydelig å få med den har WAN port også .... jo jo flere bokser blir som "jo flere kokker jo mere søl" Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Nei du sier noe der.. var litt kjapp i svingen med linkingen mot Apple. Men den er vel egentlig Apple only fra Apple sin side? Men det finnes 3.parts programvare som fikser det, eller levere Apple den til både MAC og PC? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Buffalo har/hadde aksesspunkt med analogt modem, har sett ett annet merke som også har det men kan ikke huske hvilket i farten.... men det finnes ihvertfall Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Ok. Kikket på den AirPort Extreme saken og den virket jo ganske grei, i tillegg er den jo "så pen" som hu som skal ha den sikkert vil si.. nesten 2300,- koster den med modem port og usb printer port.. ganske kjekt egentlig.. blir en slags printserver for en vanlig usb printer tror jeg, trådløs og greier Men skal se om jeg finner den Buffalo saken også Edit: Hu skulle visst ha ISDN Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Leter enda etter en norsk nettbutikk som har en 802.11g (broadband)router med mulighet for ISDN dialup. ISDN delen vil være primært i bruk i starten, ingen bredbånd tilgjengelig på lokasjonen enda Anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå