Gå til innhold

Trådløs ruter med dial-up mulighet?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at en venninne av meg er på vei til å kjøpe bærbar pc så ønsker hun trådløs oppkobling mot internet (tar da utgangspunkt i at den bærbare har trådløs nettverkskort). Men for tiden så har hun ingen muligheter for adsl/annen bredbånd, og må ta til takke med dial-up, trolig analog. Finnes det noen trådløse rutere som har mulighet for dial-up? gjerne både isdn og analog - og helst støtte for både b og g standarden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen som har integrert støtte for analogt modem. Og draytek modellen har bare 802.11b nett.

Jeg ville gått for separate løsninger. F.eks. et trådløst aksesspunkt og en isdn/analog router og koblet de sammen.

Men likevel blir dette ganske knotete løsninger, så jeg ville ha ventet med å kjøpe trådløst aksesspunkt/basestasjon til hun har muligheten til bredbånd.

Lenke til kommentar

Konge - det kan kanskje være evl så bra, men til syvende og sist er det jeg som blir sittende med 1.linje support og da vil jeg helst "ha det på windows".

Asuscom hadde en analog/isdn ruter med 4 10Mbps porter. Denne koblet i et AccessPoint (802.11g) er nok kanskje løsningen, men ikke den mest optimale, men brukenes. Men kanskje kjøpe en trådløs .11g ruter når en først er i gang, til den gangen hu får seg bredbånd (kan bli en stund til, hu skal flytte "på landet" i stjørdal et sted...)

Lenke til kommentar

Nei du sier noe der.. var litt kjapp i svingen med linkingen mot Apple. Men den er vel egentlig Apple only fra Apple sin side? Men det finnes 3.parts programvare som fikser det, eller levere Apple den til både MAC og PC?

Lenke til kommentar

Ok. Kikket på den AirPort Extreme saken og den virket jo ganske grei, i tillegg er den jo "så pen" som hu som skal ha den sikkert vil si.. nesten 2300,- koster den med modem port og usb printer port.. ganske kjekt egentlig.. blir en slags printserver for en vanlig usb printer tror jeg, trådløs og greier :) Men skal se om jeg finner den Buffalo saken også :)

Edit: Hu skulle visst ha ISDN :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...