texzi Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hei, noen her som vet om noen andre programmer enn media player som er gode til bruk av media server på ps3? takker for alle svar Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hei, noen her som vet om noen andre programmer enn media player som er gode til bruk av media server på ps3? takker for alle svar TVersity http://tversity.com/ Endret 1. august 2009 av Tailzo Lenke til kommentar
chelatoth Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 PS3 Mediaserver http://ps3mediaserver.blogspot.com/ Enkel, kjapp og har innebygd støtte for undertekst. Var også en fan av TVersity før jeg prøvde PS3 Mediaserver. Anbefaler at du prøver begge programmene. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 PS3 Mediaserver http://ps3mediaserver.blogspot.com/ Enkel, kjapp og har innebygd støtte for undertekst. Var også en fan av TVersity før jeg prøvde PS3 Mediaserver. Anbefaler at du prøver begge programmene. Er ps3 mediaserver raskere til å konvertere media på flekken? Det er noe som har fått meg til å koble PCen til TVen istedenfor. For mye venting. Lenke til kommentar
texzi Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg fant en, funker fantastisk med bilder og musikk, har ikke prøvd fil though.. SimpleCenter, bare installer, add musikk/bilder, and that's it Beste jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Er ps3 mediaserver raskere til å konvertere media på flekken? Det er noe som har fått meg til å koble PCen til TVen istedenfor. For mye venting. PS3 Media Server kan anbefalast. Streamer det meste til PS3-en, også 1080p HD konvertert i realtime om du har ein nokonlunde sprek PC (2+ GHz Dual Core) Den kan også kjøre det via tsMux så reenkodar den kun om nødvendig, gir best mulig kvalitet. Som alle andre streaming servers er det ikkje anbefalt å bruke WLAN Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Ps3 media server ER den beste, kan ikke diskuteres... den streamer realtime med null venting, støtter det meste av formater, kan velge streamingmetode som Einride sier, og den støtter subtitles fullt ut. tversity og mediaplayer oppdaterer ikke biblioteket umiddelbart når det skjer endringer, i tillegg så må man legge til mapper og tull i tveristy. Endret 6. august 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Har også brukt TVersity før, men har gått over til PS3 Media Server og den funker knall! Hvis man har flere forskjellige enheter man skal streame til (med uPNP/DLNA) er muligens TVersity bedre. Lenke til kommentar
texzi Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Jeg fant ut at å ha en ekstern harddisk er det beste, får kjørt film, musikk, video og save data rett fra den, så null stress^^ Slipper den lille ventingen før musikken starter og film går helt uten lagg Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg fant ut at å ha en ekstern harddisk er det beste, får kjørt film, musikk, video og save data rett fra den, så null stress^^ Slipper den lille ventingen før musikken starter og film går helt uten lagg ekstern hardisk må bruke fat32.. og da får du bare lagt innpå filmer mindre enn 4gb.. noe som er en ulempe for folk med hdtv som gjerne vil ha x264/mkv filmer... Lenke til kommentar
eak2k_InnleggNO Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hva med Windows Media Player 11 med K-lite codec pakken installert? Da får du spilt av de fleste *.avi filmer til PS3-en med undertekster hvis de har samme navn i mappen Lenke til kommentar
texzi Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Jeg fant ut at å ha en ekstern harddisk er det beste, får kjørt film, musikk, video og save data rett fra den, så null stress^^ Slipper den lille ventingen før musikken starter og film går helt uten lagg ekstern hardisk må bruke fat32.. og da får du bare lagt innpå filmer mindre enn 4gb.. noe som er en ulempe for folk med hdtv som gjerne vil ha x264/mkv filmer... hmm, har ikke støtt på det problemet så langt, men vet ikke om jeg har noen hd filmer på boxen heller though.. synes det funker fett Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Hva med Windows Media Player 11 med K-lite codec pakken installert?Da får du spilt av de fleste *.avi filmer til PS3-en med undertekster hvis de har samme navn i mappen får fortsatt ikke spillt av .iso eller .mkv. også oppdaterer den seg dårligere enn ps3mediaserver, og har generellt 0 konfigureringsinstillinger. Mulig mediaplayer 12 er bedre enn 11 på oppdatering, har ikke testet den til streaming. Endret 7. august 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
qweac_InnleggNO Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg fant ut at å ha en ekstern harddisk er det beste, får kjørt film, musikk, video og save data rett fra den, så null stress^^ Slipper den lille ventingen før musikken starter og film går helt uten lagg ekstern hardisk må bruke fat32.. og da får du bare lagt innpå filmer mindre enn 4gb.. noe som er en ulempe for folk med hdtv som gjerne vil ha x264/mkv filmer... Dette er uansett ikke et så veldig stort problem ettersom denne typen filmer sjelden fungerer på PS3 uansett. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 poenget var vel at han med ps3mediaserver kan spille av x264 filmene, noe han ikke kan med den eksterne disken... noe jeg hadde sett som et jævla stort problem ettersom jeg ikke har lastet en xvid eller dvd-r siden ps3mediaserver ble sluppet Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 PMS3 anbefales på det aller sterkeste! Jeg transcoder 1080p med DTS "on the fly"! Når man har investert så mye penger i anlegg som meg, er DTS-lyd alfa omega for en god filmopplevelse. Alt av formater jeg har matet den med fungerer glimrende.. Eneste jeg har å utsette er treg spoling i HD-filmer, da alt som vises på skjermen først må transcodes på PC-en. Med "Transcoding Buffer" på 600MB (som er maks i programmet) skulle man tro det skulle gå flytende å spole litt, men den gang ei. Blir kanskje bedre med Gbit-nettverk. Hvis du er ute etter en mediaserver til din PS3, er PMS3 ditt eneste brukbare alternativ - enkelt og greit. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg er veldig fornøyd med PS3 Media Server, og mindre fornøyd med Tversity. PS3 Media server kjører HD-Film, ISO images og annet som gjør det til et godt valg Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Dette programmet var veldig enkelt og greit! Installerte det, skrudde på PS3'en og alt fungerte med èn gang. Alle mappene på PC'n var tatt med, alle filtypene jeg har prøvd har fungert som bare rakkern. Så akkurat en totimers 720p .mkv film uten noen problemer. Må få lagt dette inn på serverne mine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå