Gå til innhold

Steam og butikkspill

Anbefalte innlegg

nå har jeg i flere timer prøvd å fortalt en kamerat at om man kjøper spill på steam så kan man fortsatt spille sammen med folk som har kjøpt det samme spillet i butikken. men neida.

denne gjøken prøver å gjøre meg gal og sier at det er egne servere for steam, mens jeg personlig sier bs til det.

noen som gidder å fortelle meg at han tar feil? eller har jeg bitt meg selv i ræva med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett. Kompissen din tar feil.

Det er lettere å holde kontroll på kammerater og servere med steam.

Siden ikke alle spill du kjøper i butikk har egen friends liste i spillet, mens i steam har du full oversikt.

Arma2 for å nevnte ett.

Noen spill du kjøper i butikk kan du også legge til i Steam.

Total War for å nevne ett.

Lenke til kommentar

ok har FLERE problemer her nå. 4 av oss i norge skal spille sammen, men ingen finner hverandre. vi får heller ikke til dette med ip og port så vi finner ikke hverandre på den måten. er det INGEN måte å inv andre venner i matchen du er på?

har prøvd hamachi med ingen suksess

Lenke til kommentar

via steam. har EN kamerat (som nevnt ovenfor som er brød i hodet og ikke tenker) som har butikkkjløpt spillet.

det er cod4 det er snakk om.

tidl. var vi 3 som fant en server vi spilte på litt, men nå vil vi ha en free for all med bare oss 4.

finner søren ikke hverandre og kan IKKE invite til game.

Lenke til kommentar

Jeg kjenenr ikke til CoD sine muigheter for å finne venner også liknende, prøv Xfire eller last ned Steam de som ikke har - begge tjenester er gratis.

Nå vet jeg rittig nok ikke om det går an å invitere til eller joine spill i CoD gjennom Steam, da, særlig ikke hvis det er lagt til som non-Steam game.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
tviler sterkt på at det funker dessverre :/ vil helst ikke ha flere sånne programmer på pc'na kkurat nå altså x)

men invite knappen på steam er fullstendig borte...har aldri skjedd før....er dette noe som SKAL skje? på cod 4 altså?

Du kan ikke joine en venn i cod4 over steam.

letteste måten er xfire.

viser ip osv.

Lenke til kommentar

Hvis det er du selv som hoster serveren på din egen pc, må du sørge for at du har åpnet de riktige portene i routeren din.

Hvis du ikke har det, vil ikke de andre finne serveren din.

Når du først har åpnet alle porter, og deaktivert blokkeringene i eventuelle brannmurer, så finner du din egen IP på www.whatismyip.com. Standard hostport er 28960.

Dere kan ikke joine hverandre via steam, da CoD 4 ikke støttes av steam.

Det beste alternativet er å laste ned Xfire, og legge til hverandre på vennelisten der, da er det en grei sak å joine hverandres servere.

For å svare på trådstarters opprinnelige spørsmål: Det er du som har rett, det er de samme serverne for alle. Uansett om du har kjøpt det på Steam eller i butikk.

Lenke til kommentar

Du kan ikke finne venner med CoD4 hvis du har kjøpt det i butikken, men du kan finne de over steam. Den eneste muligheten jeg ser er at dere får søke opp alle servere dere finner og finne en som dere alle har på serverlisten ;) Gl!

Lenke til kommentar
Han kan jo legge til cod 4 som ett spill på steam. Det er jo null stress, så er alles in ordning!

cod er lastet ned via steam :p det var en av oss som ikke hadde det, men regna ikke med at det var noe problem. første posten er jo klarlagt at steam ikke har "egne" servere kun for de som har steam versjonen :p

problemet er altså at vi aldri finner hverandre, eller rettere sagt vi finner ikke den samme serveren x) prøvde via ip men noen er så tom i hodet at det er stress x) og selve problemet NÅ er at jeg kan ikke starte en server, for jeg finner ikke ip'n som man skal koble seg til eller porten som trengs. men skal prøve de forslagene dere har kommet med, for nå begynner jeg å bli lei x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...