kaffebryggare Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Pulverkaffe fra en sikkert ti år gammel trakter FTW! Already stated. Eller, jeg sa ikke at det var slik jeg lager kaffe,men det er det altså. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Trakter du pulverkaffe? Jeg går utifra du mener filtermalt kaffe. Jeg vil anbefale deg å teste nybrent kaffe i presskanne. Jeg trodde jeg visste hva god kaffe smakte, men jeg tok ganske så feil. Det er ganske morsomt å kverne bønner selv, mikse litt forskjellige osv. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Fristende, fristende. Desverre skal jeg bruke pengene mine på data, og ikke kaffe-tilbehør som visse andre her inne. Edit: Filtermalt hvafforno? Endret 29. juli 2009 av Benny Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Pulverkaffe er en kaffe man bare heller i varmt vann, pulveret oppløses med en gang. Dårlig smak etter min mening. Filtermalt kaffe bruker man i en kaffetrakter. Det står på pakken hva det er for noe. Pulverkaffe kommer somregel i glassbeholdere. Endret 29. juli 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 O crap.. Traktekaffe da. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Med papirfilter, regner jeg med. Forøvrig kan man filtermale nybrente bønner òg, ogdet smaker fortreffelig. Synes ikke presskanne utgjør den store forskjellen på smaken så lenge man regelmessig rengjør trakteren sin, for å være ærlig. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Etter å ha lest førstepost ble jeg overbevisst om å begynne med kaffe. Kan fort erstatte brus i de sene nattetimer. Må bare bli vant med den lite attraktive smaken.. :-/ Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Med papirfilter, regner jeg med. Forøvrig kan man filtermale nybrente bønner òg, ogdet smaker fortreffelig. Synes ikke presskanne utgjør den store forskjellen på smaken så lenge man regelmessig rengjør trakteren sin, for å være ærlig. Med papirfilter ja. Etter å ha lest førstepost ble jeg overbevisst om å begynne med kaffe. Kan fort erstatte brus i de sene nattetimer. Må bare bli vant med den lite attraktive smaken.. :-/ Hvorfor skal du drikke kaffe da? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Være våken? Er ikke noe gærent med å like flere ting her i verden. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Være våken? Er ikke noe gærent med å like flere ting her i verden. Du burde begynne med de mildere variantene, cappucino, mocha, latte etc, og så når du slår over på latte kan du bare minke mengden melk sakte men sikkert til du venner deg til smaken av svart kaffe. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Ta den en (kasse) Red Bull. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Prøv en kaffe mocha Laland. Består av sjokoladesaus, steamet melk og espresso. Den smaker helt nydelig og en en fin inngang til kaffeens magiske verden. Når du har smakt den et par ganger, så kan du gå over til en dobbel mocha, som består av dobbelt så mye espreeso. Så går turen til cappucino med noe sirup etter egen smak oppi, og en til to måneder senere så drikker du sort kaffe med resten av de ansatte på Meny Kragerø - og arbeidsdagen blir plutselig mye bedre Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Tar deres råd, Eplefe og Dunedain. Skal se om vi ikke har noe jeg kan knabbe med meg fra jobben imorra. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvis du vil ha enda et råd, så er ikke pulver-cappucino stedet å begynne kaffedrikkingen Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Hvis dere ikke har en skikkelig kaffesjappe i Kragerø får du heller komme til Bergen så skal jeg lage en skikkelig Mocha til deg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Min primitive hytte-latte ser ca sånn ut: Bland ut sukker og en teskje espresso-pulver med varmt vann i en kopp, fyll på med den melken man måtte ønske og sett det hele i mikrobølgeovnen i rundt 1:30 minutter. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Ææh, espresso-pulver. :| Så utrolig skummelt. x) Men ellers høres det rimelig greit ut, bortsett fra sukker-delen. Jeg hadde foretrukket sirup. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Enten skal man ha ekte latte - da snakker vi laget av en barista (som undertegnede ) på ordentlig måte - ellers så blir det vanlig svart kaffe. Noe halvt med pulver og microbølgeovn utgår max hos meg. Endret 29. juli 2009 av Dunedain Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Brunt sukker fungerer som bare det, spør du meg. Og espresso-pulver er tross alt bedre enn utvannet filtermalt. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvis dere ikke har en skikkelig kaffesjappe i Kragerø får du heller komme til Bergen så skal jeg lage en skikkelig Mocha til deg. Hehe, det høres farlig mye ut som sannheten. Skal si ifra neste gang jeg er i byen ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå