Gå til innhold

Spørsmål anngående kjøp av ny Xbox 360 Pro

LucarioX

Anbefalte innlegg

Hei!

Blitt veldig lite Xbox 360 spilling på meg det siste året, noe som hovedsaklig skyldes at utstyret ikke er helt i orden. (Nei. Jeg tenkte på Xbox utstyret. Gris ;) ) Selve Xboxen er fra release dagen i 2005, den støyer like mye som et jagerfly, får RROD en gang i halvåret før den begynner å funke igjen og selve boksen er ganske skadet. Noen lokk har brukket av og litt forskjellig. I tilegg er strømkabelen nesten helt ødelagt og alle knappene på kontrollene funker ikke. I tilegg til dette er jeg også lei av å bare ha 13GB på harddisken min, skulle gjerne tenkt meg å kunne installere noen spill, for å slippe unna bråket fra DVD-drevet. På toppen av det hele savner jeg veldig en HDMI-port, blir mye rot bak TVen når jeg bruker komponent.

Så, på grunn av alt dette tenkte jeg å investere i en ny maskin til høsten, nærmere bestemt pro versjonen. Da får jeg jo HDMI, 60GB harddisk, ny kontroll og nytt strømadapter. Ser nemlig at det muligens blir billigere å investere i en ny konsoll enn å kjøpe en ny harddisk, kontroll og strøm adapter separat. Det jeg lurer på da er hvordan de nye maskinene som selges i dag oppfører seg i forhold til de som ble solgt i 2005? Kan jeg forvente meg en mer stillegående maskin? Ble helt gæren av viften til den maskinen jeg har nå, har ikke hørt makan i hele mitt liv! Og hvordan vet jeg at maskinen jeg kjøper faktisk er en ny maskin, og ikke en gammel fra i fjor som står igjen i butikken? Og sist, men ikke minst; hvor burde jeg kjøpe den? Noen som vet hvor det er billigst? Er i Sverige nå, kunne det vært en ide å kjøpe den her nede? Er det noen butikker i området mellom Strømstad og Gøteborg som kunne hatt den billig? Bor her om sommeren, så skulle vel gå greit å få levert den på rep. om noe skulle gå galt?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forvente deg en maskin som går mer stille med dvd-drevet i gang, enn den maskinen du har nå når den står på med bare vifta i gang.

EB Games/GameStop-butikker finner du kanskje, de har veldig mange gode og forskjellige tilbud. Det beste er elite-tilbudet (kan hende de er utsolgt/ikke fører) med Resident Evil 5-bundle (+3 spill, eksklusivt RE5 tema og gavekort på 200 kroner + rød konsoll og kontroller), og de har også en Arcade-modell til 999,- hvor det følger med ett spill. Begge tilbud har medfølgende mikrofon og alt av kabler.

Elektronikk er ikke mye billigere i Sverige men krona er jo billigere der, så du vil jo om ikke spare så i hvert fall ikke tape noe på å handle der.

Spør om hvilket chipsset konsollen har, du bør få tak i Jasper.

EDit: Bomma på konsolltypen.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Personlig opplever jeg at jeg ikke har bruk for en 120 GB HDD. Jeg installerer alltid spillene mine men jeg sletter de når jeg er ferdig, og ettersom LIVE-delen min tok a shit and died så får jeg ikke lastet ned noe heller. Men demoer tar ikke stor plass, og de er jo ikke noe man tar stor vare på når de er prøvd heller.

LucarioX, hva slags spill skal du spille? Gears of War 2 tar jo gjerne litt plass med alle mappakkene og utvidelsene, mens andre spill ikke tar plass i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Forza er vel egentlig hovedgrunnen til at jeg spiller Xbox, blir garantert mye Forza 3 når det kommer, tipper det kommer til å ta endel plass? Håper bare det blir mulig å legge inn begge platene på harddisken, slik at jeg slipper å skifte plate mens jeg spiller :hmm: Tror dere det vil funke? Ellers skal jeg vel kjøpe Fable 2, pluss at jeg muligens kommer til å spille litt Halo og andre X360-storspill. Tipper 60 GB vil holde en stund til de spillene, om jeg sletter gamle demoer og videoer og ikke laster ned så fryktelig mye dritt? Blir vel å legge inn rundt ti CDer også tenker jeg, men de tar jo ikke rare plassen.

Hadde jeg bare fått en stillegående maskin, hadde jeg vært mer enn fornøyd!

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske ny pro/premium. Kjøpt i februar. Er egentlig bare noen få spill jeg har orket å installere på HDen, da jeg ikke føler den støyer noe særlig egentlig. Pleier å installere de spillene med mye loadetid, da den kuttes dramatisk når spillet blir installert.

Nå er jeg ganske glad i lyd mens jeg spiller, så det kan være hovedgrunnen til at støyen ikke plager meg :)

Lenke til kommentar
Hehe, PS3 har jeg allerede, trenger ikke to ;) Er støyen jeg bryr meg om, loadetidene er ikke så farlige...

Støyen blir du aldri kvitt. Med mindre du eksklusivt spiller enkle xbla spill som ikke krever særlig prosessor kraft noe som gjør at viftene holder seg på det laveste nivået.

Lenke til kommentar
Hadde jeg bare fått en stillegående maskin, hadde jeg vært mer enn fornøyd!

Er det noe du får så er det det! :) Jeg skifta fra en eldre Arcade til flunka ny Elite i februar, og det var som å gå fra helvete til himmelen. Er det det eneste kravet du virkelig stiller så kan du kjøpe hva du vil, for alle de nye konsollene mer mye mer stille enn de gamle, selv med dvd-drevet i gang.

Kan desverre ikke sammenligne med PS 3, men min Elite bråker mindre enn min PS 2 (av den gamle store typen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...