Beregorn Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hallo! Vi er en vennegjeng som driver og vurderer å starte opp et spillprosjekt. Vi tenkte å lage et forholdsvist enkelt spill, men lurte på et par ting i denne sammenhengen. Er det noen som har noen som helst peiling på hvordan man bør gå fram for å evnt. få solgt spillet sitt gjennom Xbox live arcade o.l.? Eventuelt forslag til andre steder man kan selge det. Er i grunn kun interisert i en digital release, og ikke så veldig opptatt av å tjene så mye på dette. Mest for å kunne sette noe konkret på CVen Er det visse krav som man bør tenke på for å få det godkjent o.l.? Vi er alle sammen spillstudenter innenfor ulike spesialiseringer, planen er å starte på prosjektet engang etter skolestart. Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Det finnes 2 distribusjonskanaler på Xbox Den ene er Xbox Live Arcade som er for proffesjonelle utviklere som har kontrakt med Microsoft. Den andre er Xbox Indie Games(tidligere kjent som Xbox community games) som gjir alle andre muligheten til å distribuere spill på Xbox så lenge du benytter deg av XNA. For å kunne legge ut spill der må du være Premium medlem av XNA Creators Club som koster 99$ i året. Problemet er at Xbox Indie Games fortsatt ikke er tilgjenglig for vandelige Xbox brukere i Norge. Sannsynligvis vil Norge få tilgang til tjenesten en gang i 2010. For å avklare: du kan allerede nå lage spill til Xbox Indie Games hvis du skaffer deg en premium accont. Da kan du selge spillet dit til blant annet USA, Tyskland og Sverige, men altså ikke Norge(foreløpig). mer info finner du på http://creators.xna.com håper dette var litt opplkarende. (tråden burde forøvrig flyttes still modifikasjoner og spillutvikling forumet) Endret 28. juli 2009 av NordicGamer Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Tråden er feilpostet. Forumet har som NordicGamer påpeker en egen kategori for Modifikasjoner og spillutvikling. Tråden flyttes, og link til ny plassering legges igjen i Generell Spilldiskusjon-kategorien for sikkerhetsskyld. Snorre Lenke til kommentar
Beregorn Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Takk for svar Beklager feilpostingen var ikke klar over at det var et eget utviklingsforum. Har tittet litt på dette med XNA, men virker som vi da må bruke XNA for å utvikle spillet? Vi hadde i grunn tenkt å bruke C++ som utgangspunkt og ikke C#. Eller kan man utvikle det som man vil og konverte koden til å bli XNA kompatibelt? Har også blitt tipset om å prøve oss gjennom steam/valvesoftware. Men ser ikke ut til å finne ut noe mer konkret info om hvordan man skal kunne legge det ut der? Må man da selv ta direkte kontakt med Valve for å få lagt det ut? Lenke til kommentar
OleKHH Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Gå for c# og XNA. Veldig bruker vennelig. Lenke til kommentar
havchr Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg har hørt at steam/valve ikke lar folk blir godkjent før spillet er så og si ferdig. dvs, spillet er ferdig, så sier valve, fett, dette kommer på steam. Ellers er det jo lurt å delta på Independent Games Festival med spillet deres. lykke til! Lenke til kommentar
Beregorn Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Jeg har hørt at steam/valve ikke lar folk blir godkjent før spillet er så og si ferdig.dvs, spillet er ferdig, så sier valve, fett, dette kommer på steam. Ellers er det jo lurt å delta på Independent Games Festival med spillet deres. lykke til! Må si at Independent Games Festival virket veldig spennende, takker for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå