konsept1 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei! kan jeg lage en knapp i delphi som åpner et nytt program (akkurat som i startmenyen i windows ) i såfall va er koden? takker for alle svar !!! :wink: Lenke til kommentar
tasle Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 ShellExecute (Handle, 'open', 'ProgrammetDitt.exe', '', nil, SW_SHOW); Lenke til kommentar
konsept1 Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 hmm... fikk ikke dette helt til, var dette en kode`? skla jeg skrive dette på knappen i såfall? takker fo svar Lenke til kommentar
tasle Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Ja, det blir noe sånt som dette, litt avhengig av hvilket navn din button har: Procedure TForm1.Button1Click (Sender : TObject); begin ShellExecute (Handle, 'open', 'ProgrammetDitt.exe', '', nil, SW_SHOW); end; ShellExecute ligger i uniten ShellAPI, så du må inkludere ShellAPI under Uses i programmet ditt. Lenke til kommentar
konsept1 Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Er helt ny i dette så kan du forklare det med ShellExecute litt mer takker for dine innlegg Lenke til kommentar
konsept1 Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 HoHo endelig klarte jeg det takk skal du ha Lenke til kommentar
tasle Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Bare hyggelig! Det er mer gøy med en PC når man kan programmere den ... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Er helt ny i dette så kan du forklare det med ShellExecute litt mer takker for dine innlegg ShellExecute er vel forklart nok i hjelpfilene som fulgte med Delphi er den ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå