lu2saa08 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har en kjempe god pc utenom kjermkortet(nvidia geforce 8600gts) Nå mangler jeg bare pc kjerm(har en lcd dritt som er kjempe gammel). Ser at det er mange fine hd kjermer til bare 1800 og sånt så tror eg skal jkøpe en sånnen, men når jeg ikke har hd kjermkort vil det enda virke? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det vil virke ja. Grunnen til at skjermkort er merket med HD er at de har innebygget dekoder for HD-filmer, og for å villede kunder. Skjermkortet ditt har og støtte for h264-dekoding, så denne merkingen er bare tull. Det har i alle år vært vanlig med såkalte HD-oppløsninger på PC. Det er kun videomateriale som har vært vanlig i lavere oppløsninger tidligere, og det vet skjerm/skjermkortprodusentene å utnytte. Lenke til kommentar
lu2saa08 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Det vil virke ja. Grunnen til at skjermkort er merket med HD er at de har innebygget dekoder for HD-filmer, og for å villede kunder. Skjermkortet ditt har og støtte for h264-dekoding, så denne merkingen er bare tull. Det har i alle år vært vanlig med såkalte HD-oppløsninger på PC. Det er kun videomateriale som har vært vanlig i lavere oppløsninger tidligere, og det vet skjerm/skjermkortprodusentene å utnytte. Så vis jeg skal ha en ny kjerm å ikke bryr meg så mye om hd og slik kan jeg kjøpe en billigere som ikke har "fullhd"? som feks denne http://www.elprice.no/data/skjerm/benq-19-wide-vga-g920hda isteden for denne http://www.elprice.no/data/skjerm/benq-g24...-fullhd-g2410hd ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Selvfølgelig. Du kan kjøpe en hvilken som helst skjerm. Lenke til kommentar
lu2saa08 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Selvfølgelig. Du kan kjøpe en hvilken som helst skjerm. Har en gammel lcd hp skjerm på 17" så alt blir bedre enn denne:P Du har ikke et forslag på et bedre sjermkort og i samme slengen? det jeg har er ikke så bra at det gjør noe:P Nvidia Geforce 8600gts 256mb just as you know. ikke så dyrt å helst et som drar spill som Dawn of war 2, empire total war og bioshock Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hvor mye kunne du evt. ha tenkt deg å bruke på et nytt skjermkort? Bare slik at det er sagt, du kan bruke en hvilken som helst skjerm med skjermkortet du har nå, du må bare passe på å ikke velge for høye innstillinger hvis du vil ha høyere oppløsninger. Lenke til kommentar
lu2saa08 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Hvor mye kunne du evt. ha tenkt deg å bruke på et nytt skjermkort? Bare slik at det er sagt, du kan bruke en hvilken som helst skjerm med skjermkortet du har nå, du må bare passe på å ikke velge for høye innstillinger hvis du vil ha høyere oppløsninger. helst ikke mer enn 800kr:P men det eneste jeg vil ha er et kjermkort som er bedre en det jeg har(mye bedre å ikke bare "litt") Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 For 800,- får du ikke allverden mer enn 8600GTS. Anbefaler deg å vente litt til du har mer penger å bruke før du velger å kjøpe et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Burde ikke vi kjerme guttungen for slike skrivefeil? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kan da ikke få kjenn for alt her i verden Koffeinkanin! aizen, jeg har akkurat det samme skjermkortet i min gamle pc, og min nye skjerm (24" 16:9) fungerte utmkeret på den, i full oppløsning (1920x1080). Det er bare å handle i vei! Nyere grafikkort kan hende overskrider oppdateringsfrekvensen (hertzen) på eldere skjermer - det var i hvert fall det jeg opplevde (gikk fra Nvidia 8600 til Nvidia 260) - og ble sittende igjen med en svart skjerm til tider, før jeg kjøpte ny. Derfor kan du like gjerne investere i en god skjerm nå, og så ta skjermkortet senere. Siden du snakker om skjermer for rundt 1800 kan jeg også tipse deg om denne skjermen, en Benq 24" 16:9, som jeg byttet til da den gamle skjermen ofte ble svart. Meget god skjerm Lenke til kommentar
Sir3n Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 jeg kjøpte den samme skjermen som AltF4 har og jeg har et nvidia 4400 kort men jeg kjører det på 1920x1080 i skrivebord og alt går som smurt men heldigvis har en ny pc snart B) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå