Gå til innhold

Explorer.exe runtime error

Anbefalte innlegg

Hei,

For en stund siden åpnet jeg søke-funksjonen i Windows XP for å, vel, søke etter en fil. Etter at søket hadde pågått en stund (tre kvarter eller noe) fikk jeg en feilmelding:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program C\WINDOWS\explorer.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual

way. Please contact the application's support team for more information

Jeg mener å ha fått opp denne feilmeldingen forrige gang jeg brukte søkefunksjonen også, men det var før jul en gang, så jeg husker ikke helt.

Iallefall, når jeg trykket på "OK" ble hele Startlinjen svart med en veldig mørk blå gradient på (med mindre det var øynene mine som spilte meg et puss). Startlinjen kom heldigvis tilbake etter ca. 10 sekunder.

Noen som vet hvordan dette kan fikses, og hva som forårsaker det?

-Miro

EDIT: Kjører en virus-scan (F-Secure) nå, for å være sikker. Etter at den er ferdig tenker jeg at jeg restarter maskinen og ser om problemet gjenntar seg.

EDIT 2: Jeg har også lagt merke til at etter jeg fikk feilmeldingen er det en prosess (fssm32), som tar opp nesten all CPUen min, noe som gjør dataen innmari treig. Vet ikke om dette har noe med alt det andre å gjøre, eller om det bare er et sammentreff. Glem det, fant ut at fssm32 er en prosess som tilhører F-Secure, så det har vel med scanningen å gjøre.

Endret av Miromurr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...