oyvind4 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei! For en stund siden fikk jeg et problem med at skjermen krymper litt sammen når jeg åpner nye vinduer (f.eks. min datamaskin) og at den strekker seg ut igjen når jeg lukker vinduet. Dette er utrolig irriterende og det virker som det blir verre og verre dess lengre pc-en står på og blir brukt. Har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 :-? Kanskje en fordel å utdype "litt" om din PCs spesifikasjoner. Vi får et mye bedre utgangspunkt da. Lenke til kommentar
oyvind4 Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Jeg har nettopp formatert og installert Windows XP Pro på nytt. Tenkte kanskje det ville hjelpe. Pcen min: Abit KG7 266 hovedkort AMD Athlon 1000Mhz prosessor 512 DDR Ram IBM 40Gb harddisk Geforce 2 GTS 32Mb tv-ut skjermkort SBLive Lydkort 10/100 nettverkskort Likom 17" CRT skjerm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Høres jo mer ut som det er noe med skjermen. Er jo et typisk symptom for en skjerm med svakt powersupply, når den trekker mye strøm (masse lys) så vil den trekke seg litt sammen. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Det samme skjedde med min neste 3 år gamle 17" targa skjerm. Det begynte litt forsiktig, og ble verre og verre. Til slutt endte det opp med at bildet plutselig flimret vilt for så å bare forsvinne. Ingen aning om hva som skjedde, men jeg brukte 3-års garantien på den. Jeg ringte de som er ansvarlig for targa i Norge og sa at bildet forsvant fra skjermen. To dager senere hadde jeg fått en ny skjerm i posten sammen med et ferdig betalt returmerke så jeg kunne sende inn min gamle skjerm uten å betale et øre. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei! For en stund siden fikk jeg et problem med at skjermen krymper litt sammen når jeg åpner nye vinduer (f.eks. min datamaskin) og at den strekker seg ut igjen når jeg lukker vinduet. Dette er utrolig irriterende og det virker som det blir verre og verre dess lengre pc-en står på og blir brukt. Har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? Håper for din skyld at det skjermbildet og ikke skjermen som krymper/strekker seg Men tilbake til spørsmålet ditt, det virker som om det er noe i skjermen din som holder på å ryke. Hadde samme problem med en 4 år gammel skjerm som etter en stund døde helt. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Er det nye vinduet lysere enn resten av "systemet", hvis det er tilfellet vil det gå større strøm i skjermrøret og hvis høyspenningsdelen har begynt å bli gåen vil høyspenninga synke ved ekstra strømtrekk. Redusering av høyspenninga vil igjen føre til at skjermbildet trekkes sammen.. blir mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå