-ErlendA- Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Jeg installerte nettopp en ny Samsung F1, som en ekstra disk for "lovlig nedlastede filer" Slik gikk det frem: - Koblet i S-ATA - Konfiguerte BIOS til å automatisk gjennkjenne den nye harddisken - Startet opp Windows Se7en - Brukte Windows Disk Management, og formaterte som NTFS. - Gikk inn i Windows Explorer, og w00t? Der var den - Installerte noen random updates og reboota. - På oppstart får jeg nå "Disk Boot Failure, Insert System Disk and Press Enter" Den eneste måten jeg kan bypasse dette på er å trykke F8 på oppstart, og velge den gamle harddisken (med OS) Dette er visst et ganske vanlig problem etter litt Googling, så jeg tenkte at dette problemet kunne vært greit å poste her på gamer.no. Endret 23. juli 2009 av ErlendA Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Sikker på at du i Bios ikke satte den nye harddisken som system-disk eller primary-disk? Noe lignende skjedde nemlig meg når jeg klarte å gjøre nettopp det. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Var innom BIOS for å se etter forslaget ditt, og etter å ha rotet litt rundt, så fant jeg ut at den nye harddisken var satt øverst på "Hard Drive Boot Priority" , noe som gjorde at BIOSen prøvde å boote en helt tom harddisk, i stedet for en harddisk med et OS. Tråden kan stenges Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Stenges etter trådstarters ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg