Christian 89 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei, jeg kjøpte meg en laptop for ca. 8 mnd siden. Laptopen er av type ASUS G-70 og kostet en formue. I det siste har jeg hatt en del problemer med at det kommer horisontale striper under bruk av spill. Jeg har sendt dataen inn til ASUS kundeservice og de byttet en hardisk, jeg fikk dataen tilbake med samme problem. Stripene som kommer på skjermen er veldig små, men mange. stripene er ca. 4 - 6 cm lange og forvrenger bildet slik at det er umulig og bruke dataen. Er usikker på hva problemet kan bestå av og hva jeg må gjøre med det. Kundeservicen til asus kan tydeligvis ikke forstå problemet. Jeg fikk tilogmed et skriv fra de at de hadde "testet" skjermen grundig og ikke funnet noe problem med den. Er det mulig og ta screenshot av dette og legge med som 'bevis'? Kjører Vista Ultimate på den. legger ved link her Takker på forskudd for hjelpen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvorfor i alle dager byttet de harddisk på den? Dette høres da virkelig ut som et skjermkort-problem. Lenke til kommentar
Christian 89 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hvorfor i alle dager byttet de harddisk på den? Dette høres da virkelig ut som et skjermkort-problem. Det skjønner ikke jeg heller, de skrev noe om at det var funnet feil på en hardisk og at de byttet den... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg ville iallefall sørget for at jeg hadde de nyeste driverne til skjermkortet mitt. Om det vil hjelpe eller ikke kan jeg ikke si noe om, men jeg synes det høres ut som at det er noe galt med skjermkortet iallefall. Om det ikke løser seg ved å reininstallere driverne til skjermkortet ville jeg vurdert å sende den inn med en spesifikk notis om at skjermen eller skjermkortet er ødelagt. Disse selskapene har en tendens til å bare ta en generell kikk på maskina og bare sende dne tilbake. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er nesten garantert skjermkortproblem, som Lakus sier. Kommer stripene før windows laster også, eller er det bare etter at windows har lastet? For det kan jo være skjermdriveren, selv om det mest trolig er selve kortet som har det. Lenke til kommentar
Christian 89 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Hei, takker for alle svar hittil, jeg har tatt en video av problemet. legger ved linken og en annen video Problemet oppstår når Gpu'ene må jobbe litt, inne i spill og andre krevende 3d applikasjoner. merker ingenting av problemet før jeg starter opp windows, men etter jeg har spilt spillene kommer blir stripene værende i ca. 2 - 3 minutter etterpå. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Da kan det tyde på varmeproblemer. Slike ting kan ofte komme av at RAMen på skjermkortet blir for varm, eller selve GPUen. Sjekk temperaturen på GPU og omgivelse når dette skjer. Er kabinettet veldig trangt og har lite luftgjennomstrømming er det trolig årsaken. Men det kan jo selvfølgelig være noe galt med kortet som fører til at det blir så følsomt for belastning/temperatur, som regel tåler de jo ganske mye. Lenke til kommentar
Christian 89 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Da kan det tyde på varmeproblemer. Slike ting kan ofte komme av at RAMen på skjermkortet blir for varm, eller selve GPUen. Sjekk temperaturen på GPU og omgivelse når dette skjer. Er kabinettet veldig trangt og har lite luftgjennomstrømming er det trolig årsaken. Men det kan jo selvfølgelig være noe galt med kortet som fører til at det blir så følsomt for belastning/temperatur, som regel tåler de jo ganske mye. Jeg skjekket dette og temperaturen på begge GPU'ene gikk opp til 70 grader C med oppstart, jeg informerte kundebehandleren som tok imot meg på telefonen om dette, men han kunne forsikre meg om at det var helt normalt for GPU og ligge på 70 grader :S Kan det være så enkelt at skjermkorte(ne) er stekt? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 70 grader er helt normalt, men det kan jo alltids være sensorene som ikke stemmer. Men dette tyder kanskje mest på defekt kort. Overoppheter GRAM (hvis jeg kan kalle den det) skaper som regel artifacts, men ikke slike striper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå