Gå til innhold

Vi prøvekjører iPhone 3GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uhm. De norske prisene har enda ikke blit offentliggjort såvidt jeg vet?

Mener du har farlig rett i det.

 

Til Mobilen.no: Kan dere teste diverse programmer/spill og sammenligne med 3G? Skulle gjerne sett hvordan Worms, Assassins Creed og Peggle oppfører seg på 3GS iforhold til 3G. :)

Lenke til kommentar
Gjest iSkull

Min iPhone 3G S som jeg har hatt noen uker nå er minst dobbelt så rask som min iPhone 3G overalt i funksjonene og ikke minst på nettet,også via wifi..

 

Mye mer enn prosessoren som er bedre og raskere på iPhone 3G S,også i forhold til andre topptelefoner,dette kan leses mer grundig om på Anandtech.com i artikkelen ´Understanding the iPhone 3GS´,den artikkelen gir også en glimrende større forståelse av mobiltelefonenes indre nanomikroverdener generelt! :)

 

En artig detalj som jeg ikke har sett vært nevnt er at det tar kun en time å lade opp iPhone mens det tar tre timer å lade opp feks Htc´telefoner. Pluss at nå kommer snart oppdateringen til fra 3.0 til software 3.01 som kommer til å gi iPhone enda bedre batteritid!

 

Og en viktig ting angående 3G surfing på nettet er at Netcom har nærmest katastrofal ustabil dekning av 3G selv midt i Oslo,mens Telenor har overraskende stabil 3G dekning i forhold,jeg har både Netcomsimkort og Telenorsimkort,og dette forbauset meg virkelig,så for all del folkens,vil dere kjøpe iPhone og kommer til å surfe mye via 3G,kjøp for all del telenorsimkort! Sorry Netcom,harde 3G fakta,dog må sannheten fram,så det er bare å hive seg rundt og forbedre 3G dekningen istedenfor å bruke for mye energi på fremtidig 4G! :)

 

Angående utseendet på iPhone 3G S så trakk jeg faktisk et lettelsen sukk når Apple valgte ikke å forandre denne helt unikt lekre enkle designen,den går jo bare utenpå alle andre både copicatdesigns og gammeldagse mobildesigner!

 

Jepp,Apple iPhone 3G S er intet mindre enn et unikt ikon! Way to go Steve Jobs! :)

 

*Respect!*

Lenke til kommentar
Gjest Harde Fakta

iSkull: Nå overdriver du en del, har selv sittet noen timer og brukt 3G S. For det første tar det en time å hurtiglade en iPhone, dette gir IKKE full batteritid, men maks ytelse på ca. 50% batteri (har alltid vært sånn med apple produkter), skal man derimot ha full batteritid må den nok lades noen timer lengre. Farten i 3G S er god, den er kjapp og responsiv, men det er da ikke noe annet å forvente. Dine 3G fakta er helt bak mål, NetCom leverer i Oslo sentrum like bra 3G dekning som Telenor, skal du derimot ut av Oslo og nordover viser tester at du oftere er oppkoblet med NetCom enn telenor (det er de harde fakta). Greit nok 3G S ser bra ut som alle andre iPhones, men 1. gen var fortsatt den peneste og solide, hva med å tenke litt tilbake å erstatte plast med metall? 3G S er for all del en god telefon, er bare litt lite nytt i den. De fleste klarer seg fint med en 3G til en brøkdel av prisen, da den attpåtil ser nesten identisk ut blir nesten 3G S litt overflødig i markedet og konkurerer egentlig bare med iPhone 3G, synd og hard og innse det for noen, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Gjest Mohii
For spillentusiastene lokkes det med bedre grafikk, men heller ikke her opplever vi den nye modellen som noen revolusjon.

 

Men den raske prosessoren i nye iPhone 3GS vil antakelig gjøre større forskjell når de blir utviklet nye og mer krevende programmer til telefonen. I dag merker vi forskjellen best når vi skal opprette e-post med bilder som vedlegg. Her er iPhone 3GS flere ganger raskere enn iPhone 3G.

 

Eehm.. Først må jo spill utvikles til 3GS. Har man en Playstation 1, og setter spillet inn i en PS2. Vil grafikken på magisk vis bli bedre? Nei.

Lenke til kommentar
Gjest iSkull

Om du har iPhone 3G S så er det bare å se på prosentsymbolet ved siden av batterisymbolet øverst i skjermen til høyre,og etter kun en times lading står det 100%.

 

Og jo,Netcom har desidert mer ujevn svakere 3G i Oslo enn Telenor.

 

Ingen andre topptelefoner er sååå lynrask og smoooth på nettlesing som iPhone 3G S..dog Palm Pre er den som er nærmest.

Lenke til kommentar
Gjest Harde Fakta

Ja jeg vet prosentsymbolet sier 100%, men dette er ikke reelt. Den har gjennomgått en hurtigladning og dermed vil batteritiden være dårligere enn om du feks. ladet den i fire timer! Sånn har det vært med iPod fra 1. generasjon Nano, så er intet nytt. HTC Hero er vistnok både raskere og mer smooth på nettlesing, en annen positiv ting med den er at den har full flash støtte (noe Apple definitivt burde pakket i 3G S). Er så utrolig mange gode alternativer til denne telefonen, men vil man ha en iPhone må man kjøpe iPhone, er ingenting negativt i det - er en flott telefon. Den er bare litt kjedelig og inneholder lite nytt, desverre.

Lenke til kommentar
Gjest iSkull

Det du skriver om lengre ladingstid er sprøyt,jeg har hatt iPhone 3G i snart et år nå og den er fullt oppladet i løpet av en time,og med iPhone 3G S når også med batteriprosentsymbol som viser nettopp det! Om jeg glemmer å ta ut laderen i løpet av natten så varer iPhonen like lenge som når jeg tar kontakten ut etter en time.

 

Og til dere som er klare for iPhone 3G S,gled dere! Aldri i historien har noe klart å skape en legende og et helt unikt ikon i løpet av to år,det har Steve Jobs og Apple prestert med iPhone 3G S ´Designed by Apple in California´.

 

Og ´Som en drøm i en drøm´(Tittelen på den Amerikanske dikteren Edgar Allen Poe sitt dikt passer godt som en enkel beskrivelse av vidunderlige iPhone 3G S).

 

Ps! Og så er det jo ikke så lite elegant stilig at at den lille skriften nede på iPhone 3G S sin bakside nå skinner i samme metallglans som epplelogoen lenger opp,til forskjell fra dempede grå skriften på iPhone 3G!

Lenke til kommentar
HTC Hero er vistnok både raskere og mer smooth på nettlesing, en annen positiv ting med den er at den har full flash støtte (noe Apple definitivt burde pakket i 3G S).

 

Hvis du tror det burde du ta en titt på Engadget-slakten av Hero (med video-bevis på hvor forferdelig telefonen fungerer på surfing og flash): http://www.engadget.com/2009/07/23/htc-hero-review/

 

"the web experience on the Hero was typically slow and frustrating"

Endret av marasmus
Lenke til kommentar
Gjest iThink

"Og til dere som er klare for iPhone 3G S,gled dere! Aldri i historien har noe klart å skape en legende og et helt unikt ikon i løpet av to år,det har Steve Jobs og Apple prestert med iPhone 3G S ´Designed by Apple in California´."

 

Nå skjønner jeg hvorfor de kaller den jesustelefonen ... creepy

Lenke til kommentar

Det er jo sant. iPhone revolusjonerte hvordan man navigerte en telefon og er den dag i dag blant de letteste og beste multitouch telefonene på markedet. Det er en del telefoner der ute med større og mer avanserte hardwaremuligheter, men jeg har ikke sett mange som byr på den samme brukervennligheten som iPhone.

Lenke til kommentar
Gjest iSkull

Aha så du syns creepy! Glimrende!

 

Nå også iPhone som Dracula og Zombie iPhone!

 

En variant av en creepy filmklassiker blir dermed :

 

'Nightmare on iPhone Street' Ooohooo!!!

 

Jupp,kjært barn har mange navn! Hihi..

 

Derfor jeg hadde ansiktet til siste BatmanJokeren så lenge som wallpaper på iPhonen min da,hmm creepy..Og nå har jeg en månefuktig grønn frisk med gullskimrende øyne som wallpaper på min drøye tre uker unge ***iPhone 3G S 32GB***

 

***Nocturn Moonshining***

Lenke til kommentar
Gjest IFrosk

Rettelse : ..månefuktig grønn frosk med gullskimrende øyne..

 

Kunne forøvrig stått 'frisk' også,er det noe som er frisk ledig easy going så er det iPhone 3G S !

 

..With a little dreamcreepy touch of sextra elegance indeed!

Lenke til kommentar
Gjest ISkull

Og hvor er lekre wallpaperfrosken hentet fra..jo fra en av de over 60.000 apps'ene spesialdesignet for iPhone,og den appen heter : Backgrounds

 

De lettere kreative innleggene mine er skrevet lekende lett via nettopp min iPhone 3G S.

 

Og guess what..jeg hører at kreative sjeler ofte finner Appleverdenen mest tiltalende intuitiv,og der treffer iPhone 3G S midt i blinken,so there you have it.

 

Og prikken over i'en må jo være at Steve Jobs har Adhd hihi.

 

***So have i***

 

Herved innfører jeg et helt rykende ferskt ord i den Norske ordboka : iAdhd

 

Topp søndag til hele mobilen'bønsjen,flott nettavis!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...