Joachim_F Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 LucasArts ser ut til å ha mer Monkey Island på lager. Les hele saken Lenke til kommentar
ElPedro Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om. Et annet hint til en ny re-make var forøvrig det at der det tidligere var figurer av Sam and Max utenfor det store ape-hodet på Monkey Island (originalen kom ut før Sam and Max) er det i nyutgaven en figur av den onde tentakkelen fra Day of the Tentacle =D Og alle har lyst å spille Day of the Tentacle igjen, right? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det ene bildet (SE-versjonen) fungerer ikke. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Takk, fikset det. Av en eller annen grunn var jpg blitt skrevet i store bokstaver på filnavnet. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Spilte selv gjennom Le Chuck's revenge her for ett par dager siden, syns ikke det var så fantastisk =/ Alt for mye å holde styr på og biblioteks nøttene var for vrien for min smak. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har spillet selv Kjøpte det på steam og synes det er kjempe bra! Har ikke spilt orginalen, men spillet er veldig underholdende. Har prøvd et annet Monkey Island spill før og synes humoren i spillet er kjempe morsom samtidig som jeg liker atmosfæren i spillet. "My enemies flee when they see me coming!" "Even BEFORE they smell your breath?!" Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det var ihvertfall en annen ny spillreferanse i remaken av Monkey Island også: Når du er utenfor skipet til LeChuck ser du hodet til Manny fra Grim Fandango på en av søylene. Lenke til kommentar
knutae Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om. Et annet hint til en ny re-make var forøvrig det at der det tidligere var figurer av Sam and Max utenfor det store ape-hodet på Monkey Island (originalen kom ut før Sam and Max) er det i nyutgaven en figur av den onde tentakkelen fra Day of the Tentacle =D Og alle har lyst å spille Day of the Tentacle igjen, right? Har ikke spilt remaken, men originalen hadde også Sam & Max ved apehodet, se http://www.eeggs.com/images/items/2529.full.jpg Du finner dem i Monkey Island 2 også. Dette skyldes nok at Steve Purcell, skaperen av Sam & Max, jobbet som grafiker på bl.a. Monkey Island-spillene. [OPPDATERING] Nå ser jeg at jeg ikke har lest det jeg siterer skikkelig, du skriver jo ingenting som ikke stemmer. Sorry. Endret 23. juli 2009 av knute Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Liker at Lucas Arts ENDELIG har fått opp øynene for sine egne klassikere. Håper disse remakene gir blod på tann slik at de gjenoppliver sjangeren igjen med helt nye spill og oppfølgere på de gamle gode seriene! Lenke til kommentar
w00tson_InnleggNO Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om. Likte heller ikke nye grafikken, først og fremst utseende til Guybrush var for merkelig. Jeg mener, FOR et hår! Hadde de latt meg bruke nye kontrollsystemet samt ny lyd med gammel grafikk, så hadde jeg kjøpt det. Nå fyrer jeg heller opp scummVM på PCen. Lenke til kommentar
Simen_InnleggNO Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Day of the tentacle i ny utgave hadde jo vært flott! Det er sikkert mange der ute som ikke har spilt (eller hørt om??) dette fantastiske spillet Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Grafikken i remaken er nesten uten unntak styggere enn originalen. Interfacet er dårligere også. Helt UTROLIG at de ikke brukte samme interface som monkey island 3 og vampyre story med aktivitetshjul. Nei, hadde de aktivert stemmeskuespillet på retro-versjonen hadde det vært best. Jeg blir desverre nødt til å spille gjennom med den grelle nye grafikken for å høre guybrush sin stemme. Endret 24. juli 2009 av Nailer Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Synes grafikken passer Monkey Island-universet meget bra. Håper de fortsetter i samme spor og lanserer en oppusset MI2 i løpet av året! sorry, men dere høres ut som noen gretne gamle gubber hehe....(er forøvrig en gammel gubbe selv) Endret 24. juli 2009 av lenny25 Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om. Likte heller ikke nye grafikken, først og fremst utseende til Guybrush var for merkelig. Jeg mener, FOR et hår! Hadde de latt meg bruke nye kontrollsystemet samt ny lyd med gammel grafikk, så hadde jeg kjøpt det. Nå fyrer jeg heller opp scummVM på PCen. Har ikke SE-versjonen til PC begge modusene, både ny og gammel grafikk, slik som iPhone-versjonen har? Med iPhone-versjonen trenger man bare å swipe to fingre over skjemen for å umiddelbart bytte modus. http://toucharcade.com/2009/07/23/the-secr...ions-and-video/ Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jo, men gammel version har ikke stemmer mm. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) edit: feilpost Endret 26. juli 2009 av Darth Godo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå