OHJohansen Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Canal Digital klaget selskapet inn for Forbrukerombudet ? der de fikk medhold på alle punkter. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 6. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2009 Canaldigital burde bli refset for å lure kundene med å gi de opptil og inntil hastigheter som er basert på at de selger 1/50 dvs at for hver 1 mb de har inn til sine sentraler så selger de ut 1 mb til 50 kunder og håper at kundene ikke har samme bruksmønster. Samme har Ventelo og andre aktører i kobbermarkedet. Er Forbrukerombudet kjøpt og betalt av disse eller er de så inkompetente at de ikke klarer å åpne øynene for ny teknologi??? Lenke til kommentar
Gjest feil Skrevet 6. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2009 Canaldigital burde bli refset for å lure kundene med å gi de opptil og inntil hastigheter som er basert på at de selger 1/50 dvs at for hver 1 mb de har inn til sine sentraler så selger de ut 1 mb til 50 kunder og håper at kundene ikke har samme bruksmønster. Samme har Ventelo og andre aktører i kobbermarkedet. Er Forbrukerombudet kjøpt og betalt av disse eller er de så inkompetente at de ikke klarer å åpne øynene for ny teknologi??? Har ingenting med saken å gjøre om det er fiber eller kobber. Problemet med kabel er totalkapasiteten i kabelen selv, mens adsl linjer går rett inn til sentraler med egne fiberlinjer. Ny teknologi er bra, men til en pris som er betalbar... Fiber er i dag alt for dyrt! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Fiber i seg selv er gammalt, 25 år begynte det å vokse fram. Er de som tør å satse, med noe så drastisk som å bygge ut et fibernett for privatkunder som vil tjene penger, Viken er et godt eksempel, tar over mer og mer i Oslo. Viken leverer gode tjenester til en bra pris, skal det bygges ut i ditt område?, selvfølgelig henger du deg på! Canal Digital, GET ol. som kjører på coax eller parkabel klarer ikke levere det en fiber kan levere. Lenke til kommentar
Gjest RE: Gjest Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Fiber i seg selv er gammalt, 25 år begynte det å vokse fram. Er de som tør å satse, med noe så drastisk som å bygge ut et fibernett for privatkunder som vil tjene penger, Viken er et godt eksempel, tar over mer og mer i Oslo. Viken leverer gode tjenester til en bra pris, skal det bygges ut i ditt område?, selvfølgelig henger du deg på! Canal Digital, GET ol. som kjører på coax eller parkabel klarer ikke levere det en fiber kan levere. Ikke alle har tilgang til fibernett, så internett gjennom TV-kabelen vil fortsette i minst 30 år til Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Min erfaring med Viken Fibernett er utelukkende negative. Hastigheten er sikkert grei nok (litt under det jeg betaler for, riktignok, men forholdsvis grei har den vært). Verre er det med kundebehandlingen. Siden jeg oppgraderte hastigheten har jeg blitt overfakturert på alle fakturaer. Jeg har ringt og klaget (til en kundeservice de tar seg betalt for, btw), for hver faktura og fått beskjed om at jeg skal få ny faktura i posten uten at dette skjedde. Et par måneder senere får jeg, i stedet for fakturaer, et inkasso-varsel, og nå vil de ha purringsgebyr og 9% strafferenter. Jeg sitter med et sterkt inntrykk av at i Viken Fibernett må etikk og god kundebehandling vike for muligheten til å snyte kundene sine for litt ekstra penger. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 "Min erfaring med Viken Fibernett er utelukkende negative. Hastigheten er sikkert grei nok (litt under det jeg betaler for, riktignok, men forholdsvis grei har den vært). Verre er det med kundebehandlingen. Siden jeg oppgraderte hastigheten har jeg blitt overfakturert på alle fakturaer. Jeg har ringt og klaget (til en kundeservice de tar seg betalt for, btw), for hver faktura og fått beskjed om at jeg skal få ny faktura i posten uten at dette skjedde. Et par måneder senere får jeg, i stedet for fakturaer, et inkasso-varsel, og nå vil de ha purringsgebyr og 9% strafferenter. Jeg sitter med et sterkt inntrykk av at i Viken Fibernett må etikk og god kundebehandling vike for muligheten til å snyte kundene sine for litt ekstra penger." Du burde bytte leverandør snart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg