Izex Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 En ting som irriterer meg er variert volum fra hver MP3 fil, fins det no for å stabilisere volumet på MP3's så det ikke kommer en som er lagd så det kommer 70% volum og så plutselig dundrer neste MP3 i vei med 100% - snakker om lyd volumet som er i selve fila... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 det har irritert meg også en god del men du kan jo fixe de i ejay eller no eller så kan du laste ned sangen en gang til, og håpe på at det er "rett" volum på den : Lenke til kommentar
bert Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei Dette er noe som har irritert meg også, særlig når det gjelder filer som er gjort om til WAV, som skal brennes på musikk-CD... Fins det ingen program for det? Gidder liksom ikke forandre hver eneste fil, når jeg har nesten 20000 MP3 filer på PC'en... Vil dermed gjerne også ha et program som gjør det med MP3 filer også... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei Dette er noe som har irritert meg også, særlig når det gjelder filer som er gjort om til WAV, som skal brennes på musikk-CD... Fins det ingen program for det? Gidder liksom ikke forandre hver eneste fil, når jeg har nesten 20000 MP3 filer på PC'en... Vil dermed gjerne også ha et program som gjør det med MP3 filer også... Tror Audiograbber er svaret på problemet.. Normalizing av wav filer. Dette er da aktuelt når du ripper fra cd -> mp3, men uaktuelt når man skal gå igjennom hele musikksamlingen sin, da dette vil ta for lang tid. Ellers har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Dette er en av grunnene til at jeg bruker foobar2000. Innebygget Replaygain. Replaygain kan også brukes utenom foobar2000, men spilleren må støtte det siden det legger info i tagger. Jeg lastet ned et plugin til winamp, men testet det aldri... Ellers er MP3Gain et godt alternativ. Den foretar justeringer tapsfritt (ingen transcoding) rett på mp3-filene. Guiden jeg skulle linke til er desverre tatt bort for omskriving, men det er en midlertidig en der How To Use Mp3 Gain. Fungerer utmerket også til å jevne ut volumet før brenning av Audio CD. Er ikke sikker på om den guiden fremdeles dekker hvorfor vanlig normalization ikke er en god idè... I tillegg til dette har man noe som heter Wavegain, men det har jeg aldri brukt selv fordi jeg aldri har hatt behovet. Kan lastes ned fra RareWares. Som det beskrives der: "ReplayGain for wave files". Alle disse bygger på ReplayGain. Svaret på de fleste problemer er gangske enkelt foobar2000 Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 MusicMatch 7.5 (også 7.1, tror jeg) har volumeleveling. Merk alle sangene | Edit tag | More | Prepare under Volumeleveling Med 20 000 sanger bør nok dette kjøres om natten - MM krever endel av PCn Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Som flere er innpå her: Det beste er å ha en plugin eller annen funksjonalitet i avspillerprogrammet som automatisk regulerer lyden ut i fra en norm. Hvis du 'resampler' en MP3 for å regulere volumet reduserer du lydkvaliteten betydelig. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg ville tenkt meg om minst tre ganger før jeg slapp et eller annet program løs på x antall filer, for å gjøre noe "magisk" med dem. Jeg vil absolutt anbefale å lese om de forskjellige teknikkene som brukes, og hvorfor noen er bedre enn andre. I tillegg synes jeg info som lagres i tagger er genialt. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Sikkert metoden min dere 2 siste referer til. Jeg mente ikke han skulle resample alle mp3filene, men at det var aktuelt å bruke normalizing når man ripper fra musikkcd til mp3. . . Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Nero har mulighet til normalisering hvertfall når det skal brennes til CD. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Altså det jeg mente er: Ikke gjør noe fysiske endringer i MP3-filene, da taper du ofte mye lydkvalitet. Bruk en avspiller som regulerer volumet utifra en norm i det filen spilles av, for da endres ikke selve MP3-filen. Hvis du skal brenne blandede MP3'er over til vanlig CD f.eks. så bør du selvfølgelig bruke 'normalize'-funksjonen for å få nogenlunde likt volum. Flere brenneprogrammer (f.eks. Nero) gjør dette i løpet av brenneprosessen uten å tukle med originalfilene. Unntaket her er hvis du brenner et helt album hvor det i utgangspunktet skal være forskjellig volum på enkelte spor. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Sonic Foundry batch converter gjør jobben for deg i en fei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå