User5876321 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kjøpte nettot samsung 40" lcd, 5 serien.. (le40b535) skal vist være dekoder med, men er det bare rikstv eller kan den funke med canal digital også, som jeg har kabel abo fra. Når jeg søker etter digitale kanaler finner jeg alle kanalene som med dekoderen (bestilt fra canal digital) ned i stua. og jeg får program guide som jo er veldig! nyttig, derimot når jeg prøver og se en kanal får jeg "forvrengt signal". Får jeg denne erroren pga det ikke greier og dekode signalene og kan den inbygde dekoderen gjøre dette? Får jo inn analoge signaler fra kabeltv med det er uten program guiden som er veldig dumt(for da må jeg jo bruke en egen dekoder også..) =( noen som vet? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Hvis du bruker kabel må TVen ha DVB-C dekoder og støtte kodeken CD bruker, noe jeg tror er MPEG2. Edit: Hentet fra produktinfo: Modellen har en innebygd digital-tv-mottaker som er testet og godkjent for Riks TV. Dessuten er den testet og godkjent for Canal Digitals kabelnett (dvb-c). For å se de digitale betalkanalene trenger du en CA-modul og et programkort (kjøpes separat). Endret 21. juli 2009 av Sputnik Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 er mpeg4 dekoder i tven min tror jeg.. eller tar jeg feil da :S? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Den har nok MPEG4 ja, siden den støtter Riks-TV. Men da har den garantert MPEG2 og. Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 hm står det hva den kortmodulen heter? så det er lettere og finne den og kjøpe den ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det stod ikke på siden jeg fant nei, men jeg regner med det er enkelt å google seg fram til. Tar du kontakt med forhandler regner jeg med han har modulen du er ute etter. Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=405727 kan dette funke tro? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis ikke jeg tar helt feil, noe jeg håper jeg ikke gjør siden jeg selger sånt her daglig, så kan ikke MPEG2 brukes i Norge. Det er en standard som Sverige og mange andre land bruker, mens Norge har valgt MPEG4. Så hvis jeg var deg, tror jeg at jeg hadde prøvd en sånn her en. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Gjelder ikke det bare for det digitale bakkenettet? Dessuten støtter TVen hans MPEG4 og MPEG2 så det spiller ingen rolle. Edit: Men den du linker til er uansett riktig. Endret 22. juli 2009 av Sputnik Lenke til kommentar
Terje Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Artig at google førte meg til Innlegg.no da jeg surfet rundt etter en løsning på dette Er i samme situasjon selv, har sent en email til canal digital der jeg spør om jeg kan kjøpe en slik kortholder og få et kort fra dem, uten å måtte kjøpe den vanvittig dyre dekoderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå