Gå til innhold

Problem med sapph. radeon 9800 pro

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig min pc fra komplett, og har slitt litt med noen rare problemer. Flere spill henger seg, eller får jeg plutslig masse streker over skjermen, og bildet forsvinner. Har de nyeste driverene, og har ikke overklokket. Uansett hvor teit det høres ut mistenker jeg det har noe med sommervarmen å gjøre, da et uoverklokket kort skulle klare seg fint med den kjølingen som følger med kortet. Kan det ha noe med fastwrite å gjøre? har lest noe om dette, men tør ikke helt skru det av for å prøve. Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm

tviler strømforsyninga er problemet, med tanke på at jeg ikke har mer enn "hd, skjermkort og hovekort" lol. du skjønner:) dessuten tror jeg det er en sånn sak på komplett.no som gjør at du kan bare kjøpe kompatible ting på pcbyggeren. har forøvrig "standar komplett.no" chieftech kabinett, 300W.

Lenke til kommentar

Hmmz, har du de nyeste driverene? har du nok kjølig i kabinettet ditt da? jeg har 7 vifter i mitt chieftech kabinett, men jeg liker å overdrive, hehe.

Fast write min har jeg slått av, men tror ikke det er problemet.

vis ikke det går, så kan jo du sende den tilbake til komplett da, jeg har aldri opplevd sånt problem og jeg har overklokket det meste i pcen min.

Kanskje noen andre kan hjelpe deg, eller så kan di søke rundt i forumet å se om noen har hatt samme problem.

Lenke til kommentar

Hmm. har catalyst 3.6 ja:) rare saker dette. Jeg lurer nesten på om det er spillene det er problem med. Det ene er doom 3 apha..errm. jeg vet det er buggy, og jeg er nå nesten sikker på at det er lydmotoren der som plager meg, da den er kjent for å være ustabil. Det andre spiller som kræsher er return to castle wolfenstein. Unreal 2 derimot flyter som en drøm med alt på max, full 8xaa og 16xaf, uten en eneste kræsj (jeg går utifra såpass stress på grafikkkortet ville ha noe med temp å gjøre). 3d mark 01 og 03 har også hengt seg opp 1 gang hver.

Kjøling er jeg usikker ¨på, jeg tør egentlig ikke røre hw..lol. Har derfor 0 erfaring med å sette inn vifter. Kan jo bare sette en sånn vanlig "bord vifte" mot en åpen kabinettside :lol:

Lenke til kommentar

det er veldig enkelt å sette inn kabinett vifter, har selv satt inn 2 stykker i mitt chieftec kabinett, 2 stykk enermax, med justering til ca 150 pr stk.

Den ene trekker luft fra front, og den andre trekker luft ut bak.

Du har to muligheter for tilkopling av viftene, den ene er å kople dem til hovedkortet, jeg gjorde dette først, men fikk problemer med bios. Så jeg brukte den medfølgende kablen, og tilkoplet den til strømtilførslen, brukte den som var tilkoplet den ene harddisken.

Husk å sjekk hvem vei viften drar, jeg måtte bytte side på front dekslet (metal risten) til viften, men jeg tipper du har en skru trekker, og selve viften kan du bare presse inn i kabinettet.

Meget enkelt, og mye sikrere en å ha ett åpent kabinett, vet jo aldri hvem som har lyst til å fikle litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...