Gå til innhold

Nytt P4 FSB 800 system

dazed

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nytt hovedkort, prosessor, RAM og skjermkort. Har kommet frem til enten ASUS P4P800 Deluxe (ca. 1400 kr) eller Microstar 865PE NEO2-FIS2R (ca. 1600 kr). Noen som har erfaringer med noen av disse?

Er det en fordel/ulempe at Asus kortet er vifteløst ? Støyer MSI kortet så mye mer ?

Hvilken prosessor anbefaler dere ? Er det verdt det å kjøpe en P4 2.8 som koster 800-900 kr mer enn en 2.4 ?

Skal bruke 2x512MB Geil DDR PC3500 Golden Dragon RAM.

Hvilket skjermkort anbefaler dere til en slik maskin ? Skal brukes til litt spilling, videoredigering mm. Bør holde ett par år.

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt store problemer med Asus. Har nå MSI. Ikke fått satt det opp skikkelig ennå :) Står å installerer windows as we speak.

Har 2x512 Corsair PC 3200LL og MSI FX5900.

Bare med hovedkortene ville jeg gått for MSI. Langt bedre bundel, CSA (Tror jeg :lol: ).

MSI får du med 4x SATA kabler pluss strøm til samtlige. Endel brackets osv. Bundelen på Asus kortet var skuffende. Blir fort noen kroner om du skal ha SATA og må ut å kjøpe strømkabel.

Når jeg får Asus kortet i retur fra sjekk hos Komplett kan du få et pent brukt billig :)

Syntes ikke vifta på NB bråker, men den har tivolilys inni seg. En detalj jeg kunne spart meg, men siden jeg ikke har vindu er det ikke så farlig :)

Har også bare en kontakt til ekstra vifter på MSI kortet, mot to på Asus kortet.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg trur at m-kane har vært ekstremt uheldig.

Det er ikke alle Mercedes som selges i dag er 100%.

Jeg trur og vil påstå at dette kortet (P4P800D) er noe av det absolutte det beste du kan få kjøpe i dag, beklageligvis så er noen uheldig med sine kort uansett merke/fabrikat. Dette må vi bare leve med.

Uansett hvilket valg du tar så trur jeg du vil bli fornøyd, men et lite tips -- bruk litt tid på å bestemme deg samt lese en del teste og innlegg i dette Forum.

Lykke til med valget. :wink:

Lenke til kommentar
Hei

Jeg trur og vil påstå at dette kortet (P4P800D) er noe av det absolutte det beste du kan få kjøpe i dag, beklageligvis så er noen uheldig med sine kort uansett merke/fabrikat. Dette må vi bare leve med.

Uansett hvilket valg du tar så trur jeg du vil bli fornøyd, men et lite tips -- bruk litt tid på å bestemme deg samt lese en del teste og innlegg i dette Forum.

Lykke til med valget. :wink:

Vel da har du to "mercedeser" til her da jeg har hatt oppe to asus kort og ingen av dem funket,det er en kjent sak at asus har hatt mye trøbbel på sitt 875 kort og det er vel ikke uten grunn dem har lansert et nytt som heter P4C800E

Lenke til kommentar

Asus kortet er bra det, men jeg syntes de sparte litt for mye på konfekten. Kortet med bundle er nærmest spartansk. Men kortet er raskt og bra (Dvs når det virker LOL - men som John Kr skrev, jeg regner med at jeg var uheldig. Men det finnes endel posts rundt om med folk som har minneproblemer i P4*800 kort)

MSI har også denne dynamiske OC funksjonen. Men de kunne godt ha lagt til flere viftekontakter på MSI kortet!

Om du ikke skal bruke SATA og klarer deg med en firewire kontakt (på HK, mulighet til å koble til flere, men ingen medfølgende brakett)

Har også sansen for MSI sin brakett med lysdioder, sånn at nå kan jeg se hvorfor den ikke vil boote :D og slipper å gjette.

Fikk heller ikke Asus kortet til å starte med Golden Dragon (3500) brikker.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger.

Har bestemt meg for å gå for MSI kortet.

Er blitt litt usikker på om jeg skal gå for 2x512MB Geil DDR PC3500 Golden Dragon RAM (ca. 2600 kr) eller TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack (ca. 1900 kr).

Ser av enkelte tester at Twinmos-brikkene er like bra som Twinmos m/winbound. Hvilket vil være det beste valget dersom jeg senere skal oppgradere til 2 GB eller mer?

Noen som vet hvordan støynivået er på sapphire radeon 9700 np, Sapphire Radeon 9500 Pro Atlantis, Sapphire Radeon 9700 Atlantis, Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis og MSI GeForce FX 5600 ? Hvilket av disse kortene ville dere valg?

Knut

Lenke til kommentar

Vel, jeg har mindre minne problemer med asus p4p800/deluxe enn med msi Neo-FIS2R (i875)....

Kan dog være tifeldig...

MSI har fet bundle i forhold til asus ja....

Hater CoreCell'en til MSI. Jeg vil bestemme hvor mye jeg skal overklokke, ikke den dumme CoreCell brikken. Overklokkingen til CoreCell brikken kan ikke skrus av :(

Ellers er begge bra kort....

Men har bestilt meg det feteste av det fete: Gigabyte GA-8KNXP, kort med flere features og fetere bundle tror jeg ikke fins..... Men prisen er deretter fet også (rett over to lapper :( )

Lenke til kommentar
Hei

Host host.. *kremt*

Litt Off topic.

Mercedes i dag, er ikke det det en gang var. Mercedes i dag er som alle andre biler, like mye feil, like mye rot..

Så det så.. desverre.. Mercedes er bare dyrt.

On Topic:

Den PC`en ser bra ut.. etter mine øyner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...