Gå til innhold

Slik redder du en våt mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest terol

Jeg har berget noen mob-telefoner slik som under punkt 3, men i tillegg legges mobilen i fryseren i ca 10-15 min.

Ved å legge den i fryseren vil luften inne i mobilen trekke seg sammen. Dette medfører at kald tørr luft kommer inn i telefonen. Tørr luft tørker ut det fuktige indre i mobilen.Legges så i stekeovnen igjen, luften drives ut av telefonen. Legges så i fryseren igjen og etter en stund er den fuktige luften "pumpet" ut av telefonen.

Lenke til kommentar
Og for all del, varm aldri mobiltelefonen i mikrobølgeovnen!

Nå må jeg jo prøve det...

Har reddet en Nokia 3210 jeg glemte å ta ut av badeshortsen - den var gammel og jeg hadde plukket den helt fra hverandre flere ganger. Desverre mistet jeg skjermen i bakken når jeg holdt på å tørke den så jeg fikk ikke lenger noe bilde. Men det funket helt fint å ringe til den!

Lenke til kommentar

Lest et sted at noe av det lureste man kan gjøre er å slå av telefonen så fort som mulig, ta ut batteriet(hvis mulig) og legge telefonen i en pose eller en bolle med ukokt ris eller legge det samme med sånne tørke poser som ofte ligger i sko og klær når man kjøper det. Dette vil hjelpe til med å trekke ut fuktigheten av telefonen. Og vent lenge med å teste den, 1 - 2 uker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...