mobilen.no Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Har du vært på båttur eller på stranda i sommer, og gitt mobilen en liten ufrivillig dukkert? Her er tipsenene som kan redde telefonen. Les saken her Lenke til kommentar
Gjest Anders Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Synd at jeg ikke visste om dette i fjor...Telefonen min druknet under regnvær mens jeg hadde den i lomma... Lenke til kommentar
Gjest terol Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg har berget noen mob-telefoner slik som under punkt 3, men i tillegg legges mobilen i fryseren i ca 10-15 min. Ved å legge den i fryseren vil luften inne i mobilen trekke seg sammen. Dette medfører at kald tørr luft kommer inn i telefonen. Tørr luft tørker ut det fuktige indre i mobilen.Legges så i stekeovnen igjen, luften drives ut av telefonen. Legges så i fryseren igjen og etter en stund er den fuktige luften "pumpet" ut av telefonen. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Og for all del, varm aldri mobiltelefonen i mikrobølgeovnen! Nå må jeg jo prøve det... Har reddet en Nokia 3210 jeg glemte å ta ut av badeshortsen - den var gammel og jeg hadde plukket den helt fra hverandre flere ganger. Desverre mistet jeg skjermen i bakken når jeg holdt på å tørke den så jeg fikk ikke lenger noe bilde. Men det funket helt fint å ringe til den! Lenke til kommentar
Gjest Pål Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Lest et sted at noe av det lureste man kan gjøre er å slå av telefonen så fort som mulig, ta ut batteriet(hvis mulig) og legge telefonen i en pose eller en bolle med ukokt ris eller legge det samme med sånne tørke poser som ofte ligger i sko og klær når man kjøper det. Dette vil hjelpe til med å trekke ut fuktigheten av telefonen. Og vent lenge med å teste den, 1 - 2 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg