Gå til innhold

Divine Divinity 1+2 , kommentarer og råd !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man begynner foressten med ny karakter i expansjonspakken. Det er vertfall mulig da jeg hoppa rett på den.

 

Så jeg kan hoppe rett på FoV da?

 

Spillet koster 26,79€, så da er det jo fristende med et kjøp.

 

Ja jeg kunne vertfall det :) , Ser de har retta på det nå ,synd jeg var så tidlig ute.

 

EDit ; Jeg sendte mail og de refunderte mitt kjøpt ganske kjapt , måtte kjøpe spillet på nytt da , til tilbud :)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Kjøpte det spillet på fredag, har brukt litt over 24 timer på det i helgen

skulle på fest på fredag men var hjemme begrunn av skade og tenkte jeg skulle prøve noe nytt

 

Lørdag morgen halv 8 kikket jeg på klokka, det her spillet er bare fantastisk

om du trenger noe og gjøre, ta litt tid eller er på jakt etter et eventyr

kjøp Divinity 2

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å spille Divinity 2. Det virker som et bra spill, men grafikkmotoren er jo helt latterlig dårlig. Framerate er konstant lav og grafikken er ikke spesielt pen heller. Jeg har aldri vært opptatt av grafikk, men at et spill flyter perfekt (minimum 50-60FPS konstant) det er elementært for at jeg skal gidde å spille det..

 

Før noen nevner det; jeg har en relativt kraftig rigg (Core i7 930 @ 3.6ghz, 12gb 1600mhz ddr3, radeon hd5970).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å spille Divinity 2. Det virker som et bra spill, men grafikkmotoren er jo helt latterlig dårlig. Framerate er konstant lav og grafikken er ikke spesielt pen heller. Jeg har aldri vært opptatt av grafikk, men at et spill flyter perfekt (minimum 50-60FPS konstant) det er elementært for at jeg skal gidde å spille det..

 

Før noen nevner det; jeg har en relativt kraftig rigg (Core i7 930 @ 3.6ghz, 12gb 1600mhz ddr3, radeon hd5970).

 

 

Du er klar over at de kom ut med en ny version av divinity 2 ikke sant?

Hvor det ser bra ut (ikke at jeg bryr meg)

men jeg spiller det på topp med 1920*1200 uten videre problem

Lenke til kommentar

Jeg spiller den nye versjonen ja (The Dragon Knight Saga). Enten juger dere, eller så er dere blant de mange som er helt ignorante når det kommer til framerate. De som synes 30FPS er helt greit og som ikke ser forskjell på 30/60FPS..

 

Jeje, samme det. Ville bare nevne det at Divinity 2 føyer seg inn i rekken av PC RPGs med dårlig optimalisert grafikkmotor og sluggish gameplay.

Lenke til kommentar

Dekar, om du har et problem med spillet så kan det komme ned til så mye

Men du bør forstå at selv om du gjerne sliter så er det som regel noen som ikke sliter

 

Jeg kan kjøre divinity 2 uten problem uten slowdowns eller merkbare problem

 

Og når det kommer til FPS (Frames pr second ikke First person shooter) så var jeg en av dem som klemte ut hver dråpe av frames i Q3 når jeg var en ivrig spiller i det

Jeg merker når min maskin ikke er i topp og fikser da probleme

 

men smaken på spill er stor, det her var gjerne ikke for deg

men jeg har mistet altfor mange timer i det

Lenke til kommentar

Dekar, om du har et problem med spillet så kan det komme ned til så mye

Men du bør forstå at selv om du gjerne sliter så er det som regel noen som ikke sliter

 

Jeg kan kjøre divinity 2 uten problem uten slowdowns eller merkbare problem

 

Og når det kommer til FPS (Frames pr second ikke First person shooter) så var jeg en av dem som klemte ut hver dråpe av frames i Q3 når jeg var en ivrig spiller i det

Jeg merker når min maskin ikke er i topp og fikser da probleme

 

men smaken på spill er stor, det her var gjerne ikke for deg

men jeg har mistet altfor mange timer i det

 

.. Det er ikke noen problemer med maskinen min el. dersom det er det du insinuerer. Divinity 2 har en ræva grafikkmotor og jeg forstår at det er mange som tar til takke med det og ikke legger merke til slowdowns og generell sluggish gameplay, men jeg er veldig kresen der.

 

Jaja, ingenting å diskutere her. Jeg har rett og dere tar feil.

Lenke til kommentar

Jaja, ingenting å diskutere her. Jeg har rett og dere tar feil.

 

Heldigvis veldig enkelt å argumentere mot: Jeg har spilt gjennom en gang uten problemer, og så prøvd en ny runde senere, hvor jeg hadde problemer som beskrevet. Hva skjedde i mellomtiden? Joda, hardware endringer. (oppgraderinger, forøvrig)

 

Argumenterer ikke mot at motoren ikke er optimal, men det er helt klart mulig å ha et oppsett motoren faktisk fungerer på.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å spille Divinity 2. Det virker som et bra spill, men grafikkmotoren er jo helt latterlig dårlig. Framerate er konstant lav og grafikken er ikke spesielt pen heller. Jeg har aldri vært opptatt av grafikk, men at et spill flyter perfekt (minimum 50-60FPS konstant) det er elementært for at jeg skal gidde å spille det..

 

Før noen nevner det; jeg har en relativt kraftig rigg (Core i7 930 @ 3.6ghz, 12gb 1600mhz ddr3, radeon hd5970).

 

 

Hei, ville bare nevne det at det har kommet en hotfix som skal visstnok fjerne 30 fps begrensningen (har ikke testet den selv enda)

http://www.larian.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=424718#Post424718

 

Om spillet, har spilt Divinity 2 Ego Draconis (har kommet til lvl 33 på karakteren og mistenker at jeg er på slutten etter mangfoldige timer, dette er et stort spill) og kan absolutt anbefale dette diablo aktige hack and slash spillet. Meget god spillbarhet på lik høyde med Diablo, og det at du kan fly som drage (senere i spillet) samt få rådighet over en egen festning med alt det innebærer gjør det enda mer omfattende. Grafikken er ikke av det beste som finnes der ute nei, men latterlig dårlig? hehe nei den er ikke så dårlig på langt nær, personlig synes jeg at grafikken er passe, men at spillet ikke har skikkelig anti aliasing er et minus, men grafikken gjør jobben sin så lenge spillet er så morsomt å spille som det er.

 

Den nye versjonen er jo også piffa opp både her og der pluss at man får en utvidelsespakke med på kjøpet om man velger å kjøpe The Dragon Knight Saga.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å spille Divinity 2. Det virker som et bra spill, men grafikkmotoren er jo helt latterlig dårlig. Framerate er konstant lav og grafikken er ikke spesielt pen heller. Jeg har aldri vært opptatt av grafikk, men at et spill flyter perfekt (minimum 50-60FPS konstant) det er elementært for at jeg skal gidde å spille det..

 

Før noen nevner det; jeg har en relativt kraftig rigg (Core i7 930 @ 3.6ghz, 12gb 1600mhz ddr3, radeon hd5970).

 

 

Hei, ville bare nevne det at det har kommet en hotfix som skal visstnok fjerne 30 fps begrensningen (har ikke testet den selv enda)

http://www.larian.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=424718#Post424718

 

Om spillet, har spilt Divinity 2 Ego Draconis (har kommet til lvl 33 på karakteren og mistenker at jeg er på slutten etter mangfoldige timer, dette er et stort spill) og kan absolutt anbefale dette diablo aktige hack and slash spillet. Meget god spillbarhet på lik høyde med Diablo, og det at du kan fly som drage (senere i spillet) samt få rådighet over en egen festning med alt det innebærer gjør det enda mer omfattende. Grafikken er ikke av det beste som finnes der ute nei, men latterlig dårlig? hehe nei den er ikke så dårlig på langt nær, personlig synes jeg at grafikken er passe, men at spillet ikke har skikkelig anti aliasing er et minus, men grafikken gjør jobben sin så lenge spillet er så morsomt å spille som det er.

 

Den nye versjonen er jo også piffa opp både her og der pluss at man får en utvidelsespakke med på kjøpet om man velger å kjøpe The Dragon Knight Saga.

 

Jeg sier ikke at grafikken er latterlig dårlig, jeg sier at grafikkmotoren er latterlig dårlig. Jeg skal teste den hotfixen, takk for tipset!

 

Du bekreftet samtidig påstanden min om at folk er ignorante til framerate når du sa at spillet har en sperre på 30FPS. Haha! De over her som synes spillet går så smooth osv.. Dere spiller på 30FPS og er fornøyde med det!

 

30FPS er på grensen til uspillbart for meg. Jeg klarer ikke nyte et spill i 30FPS..

Lenke til kommentar

 

Jeg sier ikke at grafikken er latterlig dårlig, jeg sier at grafikkmotoren er latterlig dårlig. Jeg skal teste den hotfixen, takk for tipset!

 

Du bekreftet samtidig påstanden min om at folk er ignorante til framerate når du sa at spillet har en sperre på 30FPS. Haha! De over her som synes spillet går så smooth osv.. Dere spiller på 30FPS og er fornøyde med det!

 

30FPS er på grensen til uspillbart for meg. Jeg klarer ikke nyte et spill i 30FPS..

 

Ja hehe så det etter at jeg hadde sendt innlegget inn, er litt trøtt da jeg bare fikk 3 timers søvn inatt :p En ting til angående hotfixen, må få omformulere litt på det jeg skrev, den fjerner ikke 30 fps cappen automatisk etter install, men den gjør det mulig for brukeren å fjerne den etter å ha installert hotfixen, men det har du allerede sikkert lest nå :)

Lenke til kommentar

 

Jeg sier ikke at grafikken er latterlig dårlig, jeg sier at grafikkmotoren er latterlig dårlig. Jeg skal teste den hotfixen, takk for tipset!

 

Du bekreftet samtidig påstanden min om at folk er ignorante til framerate når du sa at spillet har en sperre på 30FPS. Haha! De over her som synes spillet går så smooth osv.. Dere spiller på 30FPS og er fornøyde med det!

 

30FPS er på grensen til uspillbart for meg. Jeg klarer ikke nyte et spill i 30FPS..

 

Ja hehe så det etter at jeg hadde sendt innlegget inn, er litt trøtt da jeg bare fikk 3 timers søvn inatt :p En ting til angående hotfixen, må få omformulere litt på det jeg skrev, den fjerner ikke 30 fps cappen automatisk etter install, men den gjør det mulig for brukeren å fjerne den etter å ha installert hotfixen, men det har du allerede sikkert lest nå :)

 

Jepp, så den tillot brukere å redigere konfigurasjonsfilene, noe som alltid er hendig. :) Tenkte jeg skulle gi spillet en ny sjanse. Divine Divinity var konge og ut ifra gameplay vids virker Divinity 2 bra også, det er bare det at jeg klarer ikke spille et 3d-spill dersom det er lav framerate (kanskje derfor jeg er veldig glad i eldre 2d-spill).

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Milde kadaver :( PLEASE NOTE: Some digital distribution versions (such as Steam) have their own system for releasing patches, hotfixes etc... If you bought your game through one of these vendors, then you will not be able to install this hotfix. We are working on getting it distributed through those services.

 

CMON STEAM !!!!

 

Elsker skjelettene i spillet :)

 

Har dere andre fått til hotfixen med Steam ? Den 30fps saken.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Til alle som enda ikke har fått mer frames i spillet :

 

Jeg hadde misforstått litt , patchen TILLOT oss å gjøre om dette manuellt , den gjorde ikke det selv :).

 

Hvis dere har steam , trenger dere ikke patch , dere andre som har dvd,eller lasta ned fra andre digitale medier m installerer patch fra Larian studios.

http://www.larian.com/dragonknightsaga_support.php

 

Etter dette , så åpner dere spillmappa og finner data - config.xml , åpne denne i notebook og sett inn feks 60 frames alle steder.

 

gjør om til

 

<!-- MaxEngineFPS: When set to 0, no limit is set to graphic framerate, this may cause hickups and stutters. -->

<!-- When set to X, the graphic framerate is capped to X updates per second. -->

<!-- DEFAULT = 60 -->

<MaxEngineFPS>60</MaxEngineFPS>

</global>

 

Nå flyter spillet fint i 60 frames :)

Alle happy nå ?

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg meg spillet også. Men tar en evighet å laste ned med min trege linje, så det får stå og laste ned til imorgen.

 

@:Bulletus, hvordan synes du FoV er? Er du fornøyd med det?

 

Jeg har ikke kommet til tilleggspakka enda , spiller gjennom grunnspillet en gang til , nå som 2h kriger :) De har gjort spillet litt lettere , man dør fremdeles endel , men en mykere start er det nå.

 

Husk å gjør om til 60 frames da :)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...