Gå til innhold

Divine Divinity 1+2 , kommentarer og råd !


Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til sistebossen? Skriver det i spoiler.

 

 

Jeg har tatt ut alle soldatene og har bare divine og zandalor igjen, men han idioten zandalor healer seg selv og divine hver gang jeg tar over halvparten av livene deres. Hadde tatt dem enkelt hvis han bare kunne sluttet med det.

 

 

 

Edit: Selvfølgelig klarte jeg det litt etter jeg postet her, så da er alt greit.

 

Må si dette har vært det vanskeligste RPG-spillet jeg har spillt noengang. Men det var underholdenede og artig, og det gjorde at jeg alltid kom tilbake selv om jeg slo av i frustrasjon noen timer før.

 

Godt jobba ! Jeg har selv litt igjen på spillet, men slik er det når man spiller masse spill på en gang ! Var det ikke artig at spillet var litt utfordring ? Det eter deg til frokost og driter deg ut til lønsj ! Men det er en perle ;) Noen små bugs men grafikken,musikken, historiene og gameplayet gjør spillet til en nytelse ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste spill jeg spiller pleier jeg å kjøre igjennom uten å dø for mange ganger og bruker max 3-4 forsøk på de fleste vanskelige steder/bosser. I Dette spillet døde jeg sikkert 100vis av ganger og brukte sikkert over 20 forsøk en god del steder. Så jeg må innrømme at jeg satt med en bedre følelse når jeg så rulleteksten i dette spillet enn mange andre spill ja :)

Lenke til kommentar

De fleste spill jeg spiller pleier jeg å kjøre igjennom uten å dø for mange ganger og bruker max 3-4 forsøk på de fleste vanskelige steder/bosser. I Dette spillet døde jeg sikkert 100vis av ganger og brukte sikkert over 20 forsøk en god del steder. Så jeg må innrømme at jeg satt med en bedre følelse når jeg så rulleteksten i dette spillet enn mange andre spill ja :)

 

Divine divinity 2 er ingen barnehage ;) Det blir betegnet som et hardcore oldschool spill ;) Og når i tillegg til skills, er hvordan man beveger seg og dodger angrep manuellt viktig ;)

Hva endte du opp med av skills ? Variasjon eller tro mot klassen din ?

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har tatt opp 2ern igjen litt idag, men synes det/jeg suger like mye som sist gang. Tips til hvordan jeg kan unngå å dø på 3-4 slag? Er inne i den hula med skelettfolk og en spirit av en slayer eller noe. Helt umulig.

Lenke til kommentar

Helt i begynnelsen brukte jeg mest buen da jeg ble drept av fienden når jeg kom for nærme. Hadde altfor lite HP da og døde på noen slag. Men så begynte jeg å få mer HP og fant bedre og bedre sverd, så da ble det det jeg brukte. Men så ca midt i spillet brukte jeg noen skillpoints på fireball, bare for å se om den var god. Og det var som natt og dag. Brukte så skillpoints slik at jeg hadde 5 der og, tok fienden på avstand. Så i battletower trente jeg slik at jeg kunne bruke 5 skillpoints til i fireball. Det var helt enormt. Tok 4-5 fiender i level 26 på en fireball. Brukte også 5 skillpoints i destruction, slik at magical attacks gjorde 50% mer skade. Brukte også 5 skillpoins i mana efficiency slik at jeg kun brukte 50% av manaen jeg egentlig trengte for å kaste fireball. Også hadde jeg veldig god hjelp av ghost som jeg brukte 5 skillpoints på. Han healet meg ofte i kamper. Også hadde jeg et dyr som jeg summonet som var meget sterkt. Så fiendene ble ofte opptatt av dyret og ghosten, så da kastet jeg fireball på alle og mens den kjølte seg ned brukte jeg sverdet og drepte fiendene. Det siste sverdet jeg brukte hadde weapon damage på 53-243 og jeg hadde hitpoints på 916 :)

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Flott! Gleder meg til å teste senere ikveld!

 

I dette spillet gjelder det å ha tålmodighet. Du må regne med å dø mange ganger. Prøv å lokke en og en fiende mot deg. Får du hele gjengen på deg sliter du. Det er også lurt å quicksave for hver fiende du har drept, men husk på å save på et trygt sted. Og save også med F9 ofte, i tilfelle det skulle skje noe gale med quicksaven :)

Lenke til kommentar

Har tatt opp 2ern igjen litt idag, men synes det/jeg suger like mye som sist gang. Tips til hvordan jeg kan unngå å dø på 3-4 slag? Er inne i den hula med skelettfolk og en spirit av en slayer eller noe. Helt umulig.

 

Jeg fant et 2-handed sword tidlig i spillet ved å lockpicke en kiste i "vakttårnet" i den første byen. Tror du måtte ha et skillpoint i lockpicking for kunne ta kista, men det er verdt det da dette sverdet eide det meste av fiender jeg møtte i starten.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Nå kommer snart Flames of Vengeance ut. Jeg gleder meg veldig, og tenkte jeg skulle kjøpe det på steam siden jeg har Ego Draconis der. Men det ser ut som at de ikke selger den utvidelsen alene. Må kjøpe The Dragon Knight Saga som inneholder både Ego Draconis og Flames of Vengeance. Så nå er jeg i stuss på hva jeg skal gjøre. Det koster tross alt 39,99€.

Lenke til kommentar

Nå kommer snart Flames of Vengeance ut. Jeg gleder meg veldig, og tenkte jeg skulle kjøpe det på steam siden jeg har Ego Draconis der. Men det ser ut som at de ikke selger den utvidelsen alene. Må kjøpe The Dragon Knight Saga som inneholder både Ego Draconis og Flames of Vengeance. Så nå er jeg i stuss på hva jeg skal gjøre. Det koster tross alt 39,99€.

 

Folk sier at vi som har Ego Draconis fra før ,vil få ca 33 % avslag i prisen. Vi kan trøste oss med at orginalspillet er nyoverhalt med bedre grafikk og mer balansert.

Men hvorfor i helv,,, er det ikke noe kjøpe-knapp på spillet ??? 1 time til unlock nå !!

Lenke til kommentar

Ja, merkelig at det ikke er en kjøpe-knapp der.

 

Men er det slik at vi må spille Ego Draconis på nytt nå for å spille FoV? Jeg vil bare fortsette med min karakter og begynne rett på FoV om det er mulig.

 

Etter som jeg har skjønt , så kan du IKKE bruke gamle savegames på enten patchet orginalspill , eller den nyoppussete versjonen.FoV vil ikke komme til steam som en addon ser det ut som.Mulig jeg tar feil , men det er slik jeg har tolket forumene :)

Det oppussete orginalspillet vil ha så mye forandringer at game savegames er umulig.

Lenke til kommentar

Fikk du noe rabatt?

 

Ser ikke slik ut.

 

Divinity II - Dragon Knight Saga

39,99 EUR

Subtotal

39,99 EUR

Tax

0,00 EUR

Shipping

0,00 EUR

Total

39,99 EUR.

 

Enda det står på Steam følgende ; Owners of the Steam version of Divinity II: Ego Draconis will be able to purchase Divinity II: The Dragon Knight Saga at 33% off!.

 

Skuffende,,,,

Lenke til kommentar

3rd party DRM var det også ser jeg... Dislike :angry:

 

Har abs INGEN betydning for meg , så det driter jeg i :)

 

Divinity II: The Dragon Knight Saga , klatrer på bestselger lista på steam allerede , ikke så rart da det etter min mening knuser alt som er laget i den sjangeren.

Risen og Gothic 1 og 2- spillere vil føle seg hjemme, dette spillet er knalltøft , gleder meg å begynne på nytt. 80 % nede nå :)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...