Gå til innhold

Divine Divinity 1+2 , kommentarer og råd !


Anbefalte innlegg

Jeg spiller for øyeblikket igjennom Divine1 , det holder fremdeles en høy standard SELV om det ble gitt ut i 2002 !

 

Divine Divinity er en tittel ALLE Diablo/rpg/HacknSlash spillere må ha testet med respekt for genren og seg selv.

 

Her er et par nyttige linker ;

 

http://www.the-spoiler.com/RPG/Larian/divi...3/stevediv.html

 

http://www.gamebanshee.com/divinedivinity/walkthrough.php

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk dette spillet liggende men har ikke fått spilt det enda. Det første jeg tenkte på da jeg så screenshottet ditt var Diablo 2, alt fra stats til måten items ser ut i inventory'et ditt er som rivd ut av Diablo :p. Kommer nok til å teste det o nærmeste fremtid.

 

Hvordam er det med stats på items osv, er det lignende Diablo også? Finnes det random drop epic og set items man kan samle på f.eks?

Lenke til kommentar
Har faktisk dette spillet liggende men har ikke fått spilt det enda. Det første jeg tenkte på da jeg så screenshottet ditt var Diablo 2, alt fra stats til måten items ser ut i inventory'et ditt er som rivd ut av Diablo :p. Kommer nok til å teste det o nærmeste fremtid.

 

Hvordam er det med stats på items osv, er det lignende Diablo også? Finnes det random drop epic og set items man kan samle på f.eks?

 

Det er Diablo-kamp system , men det har quester og dybde som er mer lik Baldurs Gate - en perfekt kombinasjon.

 

Stats på items er tilnærmet lik diablo, men armor delene har ulik prosent på seg for å absorbere damage i tillegg.

Det er random Epic drops og set items , og diverse "easter-egg" armor.

 

spillet er på 20.000 screens og mye å utforske.

 

En Perle dere må få med dere.

 

Bare husk å patche opp spillet.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Har faktisk dette spillet liggende men har ikke fått spilt det enda. Det første jeg tenkte på da jeg så screenshottet ditt var Diablo 2, alt fra stats til måten items ser ut i inventory'et ditt er som rivd ut av Diablo :p. Kommer nok til å teste det o nærmeste fremtid.

 

Hvordam er det med stats på items osv, er det lignende Diablo også? Finnes det random drop epic og set items man kan samle på f.eks?

 

Det er Diablo-kamp system , men det har quester og dybde som er mer lik Baldurs Gate - en perfekt kombinasjon.

 

Stats på items er tilnærmet lik diablo, men armor delene har ulik prosent på seg for å absorbere damage i tillegg.

Det er random Epic drops og set items , og diverse "easter-egg" armor.

 

spillet er på 20.000 screens og mye å utforske.

 

En Perle dere må få med dere.

 

Bare husk å patche opp spillet.

Takker og bukker, fikk med meg det meste fra sidene du linket. Måtte bare få brkreftet det med items, random epic og set drops gjør denne typen spill minst like avhengighetsskapende som D2 :p

Lenke til kommentar

Ikke forvent et hack&slash ala Diablo dog. Etter min mening krever Divinity mye mer tålmodighet enn Diablo, og ikke minst evnen til å riste av seg frustrasjon :)

 

Men når det er sagt er spillet genialt. Humoren er kjempegod (for min del). Combat'en grei nok (litt iffy i starten). Story'en er ikke overgått av noe annet action-rpg JEG har prøvd, muligens med unntak av Gothic 2.

Lenke til kommentar
Ikke forvent et hack&slash ala Diablo dog. Etter min mening krever Divinity mye mer tålmodighet enn Diablo, og ikke minst evnen til å riste av seg frustrasjon :)

 

Men når det er sagt er spillet genialt. Humoren er kjempegod (for min del). Combat'en grei nok (litt iffy i starten). Story'en er ikke overgått av noe annet action-rpg JEG har prøvd, muligens med unntak av Gothic 2.

 

Merket det med combaten da jeg testet det såvidt igår, var litt mer keitete enn jeg er vant til. Fant også ut at [Alt] lyser opp ting som ligger på bakken (Som i Diablo), men finnes det muligheter for å lyse opp ting som f.eks kister også (Som i BG2 f.eks) eller må dette letes etter manuellt? Kan aktive skills som f.eks "Swirl attack" hotkeyes eller må man velge det manuellt hver gang man skal skifte angrep til høyre museknapp?

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Ikke forvent et hack&slash ala Diablo dog. Etter min mening krever Divinity mye mer tålmodighet enn Diablo, og ikke minst evnen til å riste av seg frustrasjon :)

 

Men når det er sagt er spillet genialt. Humoren er kjempegod (for min del). Combat'en grei nok (litt iffy i starten). Story'en er ikke overgått av noe annet action-rpg JEG har prøvd, muligens med unntak av Gothic 2.

 

Merket det med combaten da jeg testet det såvidt igår, var litt mer keitete enn jeg er vant til. Fant også ut at [Alt] lyser opp ting som ligger på bakken (Som i Diablo), men finnes det muligheter for å lyse opp ting som f.eks kister også (Som i BG2 f.eks) eller må dette letes etter manuellt? Kan aktive skills som f.eks "Swirl attack" hotkeyes eller må man velge det manuellt hver gang man skal skifte angrep til høyre museknapp?

 

Jeg lurer på hvordan man binder hotkeys selv , det stod på saving screenen engang , men det går jo så fort at jeg ikke alltid får med meg hva som står der.

 

Musikken i spillet er forøvrig jævlig bra og vunnet mange priser.

 

I går overhørte jeg en samtale mellom 2 skjeletter nede i catacombs , måtte le litt hehe.De lurte bla på hvordan de hang sammen.

Lenke til kommentar
Ikke forvent et hack&slash ala Diablo dog. Etter min mening krever Divinity mye mer tålmodighet enn Diablo, og ikke minst evnen til å riste av seg frustrasjon :)

 

Men når det er sagt er spillet genialt. Humoren er kjempegod (for min del). Combat'en grei nok (litt iffy i starten). Story'en er ikke overgått av noe annet action-rpg JEG har prøvd, muligens med unntak av Gothic 2.

 

Merket det med combaten da jeg testet det såvidt igår, var litt mer keitete enn jeg er vant til. Fant også ut at [Alt] lyser opp ting som ligger på bakken (Som i Diablo), men finnes det muligheter for å lyse opp ting som f.eks kister også (Som i BG2 f.eks) eller må dette letes etter manuellt? Kan aktive skills som f.eks "Swirl attack" hotkeyes eller må man velge det manuellt hver gang man skal skifte angrep til høyre museknapp?

 

Jeg lurer på hvordan man binder hotkeys selv , det stod på saving screenen engang , men det går jo så fort at jeg ikke alltid får med meg hva som står der.

 

Musikken i spillet er forøvrig jævlig bra og vunnet mange priser.

 

I går overhørte jeg en samtale mellom 2 skjeletter nede i catacombs , måtte le litt hehe.De lurte bla på hvordan de hang sammen.

 

 

Fant det ut, man kan kun bruke F1 - F12 og alternativt Ctrl+ F1 - F12. Litt keitete at man ikke kan velge hotkeys selv, ikke noen særlig fan av disse.

 

Tips, reis til kirkegården nord i byen du starter i og plasser en blomsterpotte på graven i midten :D

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Ikke forvent et hack&slash ala Diablo dog. Etter min mening krever Divinity mye mer tålmodighet enn Diablo, og ikke minst evnen til å riste av seg frustrasjon :)

 

Men når det er sagt er spillet genialt. Humoren er kjempegod (for min del). Combat'en grei nok (litt iffy i starten). Story'en er ikke overgått av noe annet action-rpg JEG har prøvd, muligens med unntak av Gothic 2.

 

Merket det med combaten da jeg testet det såvidt igår, var litt mer keitete enn jeg er vant til. Fant også ut at [Alt] lyser opp ting som ligger på bakken (Som i Diablo), men finnes det muligheter for å lyse opp ting som f.eks kister også (Som i BG2 f.eks) eller må dette letes etter manuellt? Kan aktive skills som f.eks "Swirl attack" hotkeyes eller må man velge det manuellt hver gang man skal skifte angrep til høyre museknapp?

 

Jeg lurer på hvordan man binder hotkeys selv , det stod på saving screenen engang , men det går jo så fort at jeg ikke alltid får med meg hva som står der.

 

Musikken i spillet er forøvrig jævlig bra og vunnet mange priser.

 

I går overhørte jeg en samtale mellom 2 skjeletter nede i catacombs , måtte le litt hehe.De lurte bla på hvordan de hang sammen.

 

 

Fant det ut, man kan kun bruke F1 - F12 og alternativt Ctrl+ F1 - F12. Litt keitete at man ikke kan velge hotkeys selv, ikke noen særlig fan av disse.

 

Tips, reis til kirkegården nord i byen du starter i og plasser en blomsterpotte på graven i midten :D

 

 

Takk for tipset !

Lenke til kommentar
Har dette spillet liggende på lur, vurderer om jeg skal dra det frem :)

 

Musikken er jo nok i seg selv til å spille, vakker middelalder.

 

Divine Divinity står ikke tilbake for NOE rpg spill , som nevnt tidligere !

 

Jeg blir alltid i litt haleluja stemning når jeg oppdager eller gjennomdager gamle spill, men det viktigste er å spre gleden slik at også ande kan nyte dette !

 

Her er noen forskjeller fra Diablo som en fyr skrev på amazon forum ;

 

"1) Lots of quests and character interaction. Instead of just having a few NPCs standing around for quests and shopkeeping, you have a wider world.

2) More real-world items. Unlike Diablo II, here you have plenty of items not in the 'Weapon', 'Armor', or 'Gem/Potion/Scroll' category. Lots of different types of foodstuffs scattered around the place, including homes and campsite, as well as bushes and shrubs, lend a bit of a 'Morrowind' or 'Gothic 2' feel to the game, despite the isometric character view.

3) Lots of clever, tricky quests. Many of the quests are quite challenging, and hidden caves, trapdoors, secret passages, and other thing abound to confound the player.

4) Humor. I often find myself grinning at books or parchments I pick up along the way, unlike Diablo II which is savagely unfunny."

Lenke til kommentar
Nettopp installert og patchet spillet igjen :) Husker jeg brukte en hel sommer på det for 2-3 år siden. Var skikkelig moro! Skal nok gå nesten pure-wizard nå. Var en Warrior med litt av hvert tidligere.

 

Starten av spillet er egentlig vanskeligst :p

 

Starten kan egentlig ta litt lurven fra folk ! Men jeg brukte den ene guiden (linket i første post), i starten.Warrior er letteste ja , jeg begynte som det - ispedd med frost og lockpicking.

Man har lett 150 timer med flott rpg foran seg.Genialt.

 

Jeg googlet litt på nettet hvor folk kan få kjøpt spillet ,det er litt tricky sien det er nokså gammelt, det kan importeres for en billi penge , eller man kan bruke tor,,,, ehem spise tortillas .

Lenke til kommentar

Er enig med han karen du quota Bulletus, spesielt når det angår questene.

 

Det er en quest tidlig i spillet der man kan få valget å heale to soldater med en healing gem, men du har bare en og bruker du den på en av dem vil den andre dø senere. Jeg tok dette som en vanlig RPG quest og ga den til den ene av dem, quest over tenkte jeg og ruslet videre. men det finnes en annen og mer god måte å gjøre den på:

 

 

Man kan også finne ett "Magic mirror" som kan gjøre enhver gem om til to gems av samme type, jeg tenkte at dette kun gjaldt edelstener og puttet den i sekken og glemte den inntil videre. Men det viser seg altså at man kan lage to healing gems med denne og heale begge to og dermed få bedre belønning. Smart quest, man må faktisk tenke litt!

 

Lenke til kommentar

Denne questen fikk meg til å le ; (spoiler)

 

Skjul
Besøkte nettopp ei kjerke som var hjemsøkt av spøkelser og faenskap, enden på visa var at en kar pissa i altervinen og at dette var roten til problemet.Jeg observerte han pisse hehe !

 

Noen som har et knep for å få bedre en 1024 i oppløsning ? Det skal gå ann å få 1600

 

Ikke for det , grafikken er veldig pen , selv på min 26" i fullskjerm ;

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Method

 

In the root game directory go into the "Run" folder. Open the file "config.div" with a text editor. You will see the following...

 

// display width width **** // display height height ****

 

Change to your desired widescreen resolution.

 

Har spillet selv, men faktisk ikke spillt det veldig mye, tror jeg skal ta en kikk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...