Muffinman Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har nettopp installert mitt nye Pinnacle PCTV Pro. Kjøpte dette grunnet behov for digitalisering av diverse VHS-videoer som skal legges på DVD, samt generellt behov for å ta opp TV i diverse formater. Iflg. tester skulle dette kortet være av bra kvalitet. Derfor valgte jeg å "glemme" 2 år med armod med Studio 7/8 som jeg aldri fikk til å virke som det skulle. Ved avspilling ble det veldig god kvalitet på bildet ved å aktivisere støyfilter samt velge deinterlaced. Dette går det imidlertid ikke an å bruke under capture, slik at det innspilte blir av veldig dårlig kvalitet. Når MPG-2 kodingen i tillegg er den verste jeg har sett, blir resultatet at kortet slettes ikke kan brukes til mitt formål - nemlig å capture i MPEG-2 og brenne dvd. Imidlertid antar jeg at dette beror på at softwaren ikke har funksjonaliteten som behøves. Har prøvd WinDVR, men fikk relativt store problemer med lyden + annet. Derfor trenger jeg anbefalinger på software som kan capture fra dette kortet i MPEG-2 format og helst med realtime støyfiltrering/deinterlacing. PS: Er nær ved å gi opp Pinnacle... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Tester ut PowerVCR II for øyeblikket. Noe forbedring, men mye gjenstår før jeg er fornøyd. Dette programmet har i det minste "intelligent noise removal" under opptak. Men lyden ser ut til å bli i mono, og av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå